|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
cwitt ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 493 |
![]() Sendt: 09-Maj-2009 kl. 23:15 |
|
Jeg har netop anskaffet mig en ny PS3 primært som BD-afspiller og mediestreamer til mit Tv. Jeg kan ikke få PS3 til at se mine fotos og musik, der ligger dels på min XP PC og dels på Intel NAS. Alle enheder er knyttet sammen i LAN via router. Jeg har tilladt mediedeling i min MS Mediaplayer 11 og godkendt PS3, og PS3 finder da også selv både PC og NAS. Men så snart jeg vælger f.x. enten FOTOS eller MUSIK fra PS3 så melder den hele tiden "ingen billeder" eller i "ingen numre". Hvad kan være galt? PS! - Den allerførste gang jeg PS3 blev tændt fandt Mediaplayer 11 selv PS3 og spurgte om jeg ville godkende, men når jeg nu går ind i Mediaplayer så står ikonet for PS3 som "ukendt enhed". PPS - Hvordan undgår man at PS3 altid stater med at afspille BD/DVD hvis der siddeer en skive i drevet når man starter konsolen? |
||
Carsten Witt
LG OLED65B7 TV NAD T758 Surround Receiver Samsung BD-C6900 Blue Ray Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder YouSee HD-box Samsung3126 |
||
![]() |
||
klausjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() |
|
hmm.. prøv evt. at vælge enten fotos eller video inde i PS3 menuen.. Det gjorde jeg ihvertfald forkert den første gang
![]() Derudover vil jeg så anbefale dig at bruge PS3 Java media server. Works like a charm |
||
![]() |
||
veritas ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
![]() |
|
Kan også kun anbefale denne PS3 media server, du kan finde den her... For at undgå auto start af spil/film skal du ind i Indstillinger-->Systemindstillinger-->Disk Auto-Start og sætte den til sluk |
||
![]() |
||
cwitt ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 493 |
![]() |
|
Tak for tippet Går ud fra at jeg skal deaktivere MS Media Server inden installation af JMS? |
||
Carsten Witt
LG OLED65B7 TV NAD T758 Surround Receiver Samsung BD-C6900 Blue Ray Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder YouSee HD-box Samsung3126 |
||
![]() |
||
veritas ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
![]() |
|
Der vises thumbnails af billeder og video, mht musikken er det lidt forskelligt... De fleste albums lader den sagtens til at kunne finde, men der er af og til en smutter.
Ja, det er nok en god ide at deaktivere den anden mediaserver først... |
||
![]() |
||
Klondike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Status: Offline Point: 1215 |
![]() |
|
Dine filer skal også ligge i mapper på din PC der hedder det som PS3 forventer. Det er højst sandsyndligt derfor du ikke kunne se dem med WMP. Mapperne skal så vidt jeg husker hedde, alt efter om du har sat PS3 til Engelsk, eller dansk sprog. Music eller Musik Photo eller Foto Video |
||
![]() |
||
![]() |
|
...men inden jeg købte PS3 fik jeg bekræftet af andre brugere i dette forum, at man sagten kunne streame musik og billeder fra andre drev og mapper, f.x. på min NAS....så de behøver vel ikke skulle ligge i "musik"/"music" mappen? Jeg har tilføjet min NAS-mappe med musik til WMP11's liste over mapper der skal overvåges, og WMP11 ser da også disse. Det er blot som om PS3 ikke vil andet end indholdet i "musik" mappen under Dokumenter, hvilket jeg ikke kan bruge til noget. |
||
Carsten Witt
||
![]() |
||
Klondike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Status: Offline Point: 1215 |
![]() |
|
Tjae så vidt jeg ved så skal dine filer ligge i de mappe navne jeg nævnte ( behøver ikke nødvendighvis være i dokumenter ) Men selve rod mapens navn skal være et af de ovenstående, for at PS3 kan finde ud af det. |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Nej det er ikke korrekt. Dine medie filer kan ligge hvor det skal være og hedde hvad som helst. Det vigtige er, at den MAP´ning du laver i dit streamer software, der skal mappe hedde Photo, Video eller Music, da det er disse 3 mapper PS3éren ser efter. Og det er nok her forvirringen opstår. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Kim, Tak for inputtet PS!-Min WMP11 er nu begyndt at opføre sig dybt mærkeligt og er ufattelig langsom. Skal jeg i virkeligheden bruge en 3. part software som streamer, og hvis ja, hvilken? Jeg er ligelgad med at streame video, blot jeg kan se min fotos og høre min musik.
|
||
Carsten Witt
||
![]() |
||
![]() |
|
![]() |
||
![]() |
|
Tak for forslag indtil videre i denne tråd. Jeg har endnu ikke fået forsøgt mig med forslag som PS3 Java Mediaserver eller Tversity, men har istedet eksperimenteret lidt mere med WMP11 Mediadeling. Hvorfor mon min PS3 kun kan se billeder og musik fra PC, hvis filerne ligger i "c:\documents and settings\....." Filer der ligger på min Intel NAS kan den ikke se. Jeg har lagt filerne i en mappe der hedder "photos" eller "music", og derefter oprettet et share med samme navn på min NAS, men PS3 vil altså ikke se dem Tidligere råd i denne tråd har foreslået at mine mapper skal hedde "photos" eller "music", men det har tilsyneladende intet hjulpet.
...også lige en ting mere: kan man ikke få PS3 til at vise album covers, både på mappe- og på filniveau? Min viser intet på trods af at MWP11 har fundet cover på PC'en. ...ligeledes vil jeg gerne kunne se thumbnails for mappe med billeder, så det ikke bare er en kedelig filliste man scroller igennem på PS3.
|
||
Carsten Witt
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |