|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Marniman ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() Sendt: 20-Maj-2008 kl. 09:19 |
Jeg ved ikke om det er mig der er helt galt på den. Men hør en gang :)
Jeg har en PS3 - 60GB tilsluttet via HDMI til Onkyo TX805. Når jeg fx. ser film vises der 'Multichannel' i displayet på receiveren. For nogle uger siden kom en kammerat forbi med en TVIX 6500 box hvor vi prøvede at afspille en HD-DVD film (Transformers) fra, tilsluttet samme HDMI kabel som før. Da viste receiveren 'DTS' i displayet - og ikke multichannel. Er det muligt at PS3'eren enten er sat forkert op, eller at den ikke sender lydsignalet korrekt videre? Noget siger mig at når receiveren viser DTS, er det et DTS signal jeg hører - hvor imod 'Multichannel' kan være alt muligt. Do I make sense? |
|
Mvh. Martin
|
|
![]() |
|
nybym ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 720 |
![]() |
det er noget med indstillingen af PS3, noget med LPCM eller sådan noget. det er hvad jeg skal stå på, måske er det dog mig som husker galt, der findes flere tråde herinde om netop det emne.
|
|
![]() |
|
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
![]() |
Hej Marniman
Det er sådan at forstærkeren for standard af sender multichannel ud, hvis det ikke er komprimeret til fx. dts. du skal dog selv sætte forstærkeren op til at automatisk at sætte den til dts, når den får et dts signal. osv. nu kan jeg selvfølgelig ikke lige huske hvad menuen hedder, men jeg kan lige skrive senere hvis du har brug for mere hjælp.! ![]() mvh Kenneth. |
|
![]() |
|
Marniman ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() |
Kenzo85:
Du må meget gerne hjælpe med en guide til den opsætning :) -Martin |
|
![]() |
|
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
Goddag Marniman og velkommen til...
Du skal gørende følgende, for at få afløst problemet!: Tryk Setup på RC (Remote controlleren) Naviger ned til nummer 5 (listening etc) Går ind til den indgang, du har sat PS3'eren til Også sætte du DD ud for DD etc!... Mvh Zirio CineZirio Onkyo, Pansonic, B&W, Velodyne, Supra, Nordøst Redigeret af zirio - 20-Maj-2008 kl. 10:28 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12426 |
![]() |
Receiveren ved sådan set ikke hvad for et lydsignal den får ind, eftersom PS3'en blot sender Lineær PCM ud. Men det skal den også, for ellers får du ikke HD-lyd! Hvis du vil vide hvad for et lydsignal PS3'en smider ud, så tryk på Select/OSD-knappen på remoten; der kan du se hvad det er for noget lyd der dekodes. |
|
![]() |
|
![]() |
I er sgudda også så kloge :) PÅ den gode måde altså :) Mange tak for input
![]() |
|
![]() |
|
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
![]() |
det var lige præcis det jeg vil havde skrevet til dig ![]() Redigeret af Kenzo85 - 20-Maj-2008 kl. 12:51 |
|
![]() |
|
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
Det ved jeg, sad bare lige derhjemme, så jeg kunne tjekke det
![]() Mvh Zirio CineZirio Onkyo, Pansonic, B&W, Velodyne, Supra, Nordøst |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |