recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 , Onkyo 605  og TrueDH
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 , Onkyo 605 og TrueDH

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 , Onkyo 605 og TrueDH
    Sendt: 26-Marts-2008 kl. 16:04
nå hejsa

Fik lige min første blu ray Film med TrueHD idag (Spiderman trilogien), satte den i min ps3og startede op..

Trykkede scelect og fik imformationrn, at lyden kun var 1,8 mps ... nå tænkte jeg hade da læst mig frem til at TrueHD køre med 16 mps-- så hva gør jeg forkert, er det forstærkeren eller på ps3...

skal lige fortælle jeg har linær pcm slået til på ps3

Henrik

Redigeret af henrik-t - 26-Marts-2008 kl. 16:04
+100HD Film
Til top
mchris Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 16:13
hmm på min der kunne jeg ikke bruge lineær pcm på ps3-, jeg kan bare ikke lige huske hva jeg valgte i stedet .
Pioneer vsx 1016
Philips PF9731D
SonyPS3
Panasonic TH-37PX70
4 stk. podspeakers
Gale 10" sub
2 stk. Dali Concept 8
Dali Motif
KISS VR-558
Nintendo WII
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 18:27
Ingen der vil kommentere
+100HD Film
Til top
OHJ-1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Januar-2008
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 18:46

Hej,

Min kører Dolby True HD i LPCM ((ikke bitstream, sorry!) - sættes på ps3, og hermed viser Onkyo multichannel - prøv det

Herved kører ps3 ud med 15 - 30 Mbps, og som man kan læse i top display bjælken decodes der i Dolby TrueHD.

Mvh, Ole

Edit: ikke bitstream (vrøvl!) men lpcm 

Redigeret af OHJ-1 - 26-Marts-2008 kl. 21:04
Samsung LE46M87BD-Harmony 525
Samsung SMT-H3106 HD Digital
PS3 60GB - Onkyo TX-SR605 - Focal JMlab
Beosound 9000 + Beoport
2xPenta mkIII 2xBeolab 8000
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 19:20
jojo min viser osse multi tech men, hvis du prøver at trykke på secelct , på din ps3 controller, kan du se hvad mps den køre med,'

min kommer ud med TrueHD lyd men kun 1,8 -2,5 mps det sys jeg virker lidt i underkanten... men det er osse min første Truehd film til bluray så derfor jeg spørger..
og udermere slår du den over på bitstream , kommer der kun Dolby digital udtil dine højtalere...i 640 mps som e den galme dvd standart i mps

Pcm 5.1 kommer jo ud med 4.6 - 6.6 mps , og truehd skulle jo gerne være bedre da det er HD lyd...

Redigeret af henrik-t - 26-Marts-2008 kl. 19:22
+100HD Film
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 21:34
bumpp
+100HD Film
Til top
cbrdaniel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juni-2006
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 21:51

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

jojo min viser osse multi tech men, hvis du prøver at trykke på secelct , på din ps3 controller, kan du se hvad mps den køre med,'

min kommer ud med TrueHD lyd men kun 1,8 -2,5 mps det sys jeg virker lidt i underkanten... men det er osse min første Truehd film til bluray så derfor jeg spørger..
og udermere slår du den over på bitstream , kommer der kun Dolby digital udtil dine højtalere...i 640 mps som e den galme dvd standart i mps

Pcm 5.1 kommer jo ud med 4.6 - 6.6 mps , og truehd skulle jo gerne være bedre da det er HD lyd...

Hej jeg oplever det samme, med filmen 300. Er der gået inflation i hd, eller har vi misforstået noget??

ps3, xbox360, pioneer vsx-lx70, front:avance center:jbl bag: harbosound sub:harbo sub 10 x3
Til top
ArneBjarne Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Marts-2008
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 23:13

Ja, i har misforstået det ;)

Dolby TrueHD og Dts HD MA er lossless komprimering. Lyden fylder naturligvis mindre efter komprimering (TrueHD/HD MA) end den gør uden komprimering (PCM).

Man regner som hovedregel med, at de 2 lossless algoritmer kan pakke med ca. 50% (lydsporet fylder altså ca. det halve efter komprimering).

Et ukomprimeret 5.1 16bit 48KHz PCM lydspor har en bitrate på 4,6 mbit/s. Komprimeret til TrueHD ville man altså forvente en gennemsnitlig bitrate omkring det halve, dvs. 2,3 mbit/s. Det stemmer vel meget godt overens med de 1,8-2,5 mbit/s ;)

Det er altså den pakkede bitrate, ikke den udpakkede, displayet på PS3'en viser. Det er også logisk nok (tænk bare på hvad video bitraten skulle vise, hvis det var den dekodede bitrate  :D)

Desuden ville alle encodecs af lydsporet (inkl. de lossy som almindelig DD og Dts) jo også blive dekodet til 4,6 mbit/s PCM. Forskellen på lossy og lossless er jo bare, at lossless dekoder til præcis den samme PCM som blev smidt ind i enkoderen, hvorimod de lossy helt har fjernet noget af den oprindelig PCM for at kunne komprimere endnu hårdere end 50%.

Bemærk, at der nogen gange bruges forskellige lydspor til PCM og TrueHD på titler, som har begge dele. Hvis PCM udgangspunktet ikke er det samme holder tommelfingerreglen med ½ størrelse ifht. PCM selvfølgelig ikke. F.eks.:

5.1 16bit 48 KHz PCM => (4,6 mbit/s)

5.1 24bit 48 KHz TrueHD => (6,9 mbit/s komprimeret til ca. 3,45 mbit/s)

Redigeret af ArneBjarne - 26-Marts-2008 kl. 23:27
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu