recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 - online??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 - online??

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
loke35 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 - online??
    Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 18:36

Hej herinde....

Jeg er nærmest ny i dette forum, men håber alligevel, der er nogen der har tid/lyst, til at hjælpe mig lidt.

Jeg har netop købt en PS3 som jeg gerne vil have på nettet. Mit problem i den forbindelse er, at min internet forbindelse er langt væk fra stuen, hvor min PS3 er placeret.

Min internet forbindelse kører ikke trådløst, da det er en arbejdsgiver-forbindelse, hvor arbejdsgiver "nægter" trådløs opkobling.

Er det alligevel muligt på en eller anden måde at komme til at køre trådløst med PS3´eren??

Kan man koble en trådløs router sammen med den router som arbejdsgiver har stillet til rådighed, for derved at opnå trådløst netværk til PS3´eren??

Jeg håber spørgsmålet er nogenlunde forståeligt formuleret.

Mvh og på forhånd tak

Mvh
Lotte
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 19:10

Ja det kan du godt.. Jeg formoder der er en HUB eller lign i den router fra din arbejdsgiver. Koble en trådløs direkte derpå. Og såfremt din arbejdsgivers router kører DHCP, så vil din PS3 automatisk få tildelt en IP adresse.

Til top
loke35 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 19:16

Jeg er ikke helt sikker på hvad det er du fortæller mig her.....

Jeg har lige tjekket min router. Der er et "indgangs-kabel" og 4 udgange, hvoraf de 2 er optaget.

Er det i en af disse udgange jeg skal koble videre fra?

Og hvilken trådløs router kan anbefales? (Jeg har absolut ingen forstand på trådløst netværk kan du nok se...!)

Mvh

Mvh
Lotte
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af loke35 loke35 skrev:

Jeg har lige tjekket min router. Der er et "indgangs-kabel" og 4 udgange, hvoraf de 2 er optaget.

Er det i en af disse udgange jeg skal koble videre fra?

Lige præcis.

Oprindeligt skrevet af loke35 loke35 skrev:

Og hvilken trådløs router kan anbefales? (Jeg har absolut ingen forstand på trådløst netværk kan du nok se...!)

En hvilken som helst med god rækkevide og g protokollen (dvs. 54mbit).

Linksys WRT54G er udemærket trådløse routere.

Til top
loke35 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 19:40

Super. Jeg vil investere i sådan en og se om jeg kan få det op og køre.

Kan jeg afskærme sådan en forbindelse? Jeg går ud fra at det er det mest sikre.

Ellers tak for hurtigt svar.

Mvh

Mvh
Lotte
Til top
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2006
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2007 kl. 07:34
Jeg vil nok tage en linksys wrt54GL http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=308920

Da den kører med linux og derved nemt kan opgraderes med 3. party firmware der tilbyder flere funktioner. fx dd-wrt

Endvidere mener jeg at den har mere hukommelse end en wrt54G, men wiki pedia spiller ikke helt i Kina - Jeg hader bare censur.
Tjek evt. on link virker i DK, hvis det gør burde du kunne se forskellen på de forskellige modeller.
http://en.wikipedia.org/wiki/WRT54G

/Skipper
Til top
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2007 kl. 07:41
Glemte at sige at du kan sætte det op med WPA kryptering, hvis din PS3 er opdateret. Endvidere kan du evt. slå mac lås til, så det kun er din PS3 der har adgang + evt. din bærbare computer.

/Skipper
Til top
jobs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2007 kl. 08:16

Oprindeligt skrevet af skipper skipper skrev:

Jeg vil nok tage en linksys wrt54GL http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=308920

Da den kører med linux og derved nemt kan opgraderes med 3. party firmware der tilbyder flere funktioner. fx dd-wrt

Endvidere mener jeg at den har mere hukommelse end en wrt54G, men wiki pedia spiller ikke helt i Kina - Jeg hader bare censur.
Tjek evt. on link virker i DK, hvis det gør burde du kunne se forskellen på de forskellige modeller.

/Skipper

Skulle vi nu ikke lige få ham online med den før vi begraver ham i diverse fancy gloser som umiddelbart kun tjener det formål og forvirre ham mere end oplyse ham. No offense, til trådstarteren.

Jeg er enig i den førstnævnte Linksys løsning. Den er simpel og den virker.

Til top
Zola25 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2007 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af jobs jobs skrev:

Oprindeligt skrevet af skipper skipper skrev:

/Skipper

Skulle vi nu ikke lige få ham online med den før vi begraver ham i diverse fancy gloser som umiddelbart kun tjener det formål og forvirre ham mere end oplyse ham. No offense, til trådstarteren.

Jeg er enig i den førstnævnte Linksys løsning. Den er simpel og den virker.

Jeg forstod heller ikke helt hvad der blev skrevet - Loke35 har vist bare brug for at komme på nettet i en fart. Til hende vil jeg sige, at det burde kun være et spørgsmål om at følge den løsning som er beskrevet.. Hvis ikke det virker må du skrive igen

Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor
Til top
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2007 kl. 09:18
Jeg ville blot gøre opmærksom på at en wrt54gl er bedre rent hardware mæssigt. Menuen skulle gerne være den samme som i wrt54g, så det er rimelig nemt at få til at spille.

Så oplyste jeg blot om kryptering og sikkerhed, som desværre tit bliver overset af folk uden den store viden om netværk/computere. Bor du i lejlighed vil du normalt kunne se mange netværk, der ikke har nogen kode. Hvis hans arbejde nægter trådløs, kan man måske tro at det er netop sikkerheden i er urolige over, derfor er det vigtigt man sætter sig lidt ind i mulighederne.

Opsætning - sæt først linksys op iht. medfølgende guide, derefter kan du gøre følgende:
Slå DHCP fra på Linksys, indtast kode til kryptering på linksys, indtast kode på ps3 og så burde det spille.

Hvis der er problemer skriver du bare her igen Loke35.

/Skipper
Til top
jobs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2007 kl. 13:01

Beklager hvis det virkede som om jeg langede ud efter dig Skipper.

Det er helt fint med hjælp i rigelige mængder. Min pointe var bare at vi måske skal tage det hele et skridt af gangen for ikke og skræmme Loke helt fra projektet ;)

Til top
loke35 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2007 kl. 10:21

Hej igen,

Undskyld den lange svartid, havde ikke lige tid til computer mv. igår.

Jeg har endnu ikke fået købt en router - regner med at gøre det i dag, så skulle gerne være online i aften. Jeg giver lyd fra mig, om hvorvidt det virker eller ej.

Tak for alle svarene indtil videre - og til Skipper: dine oplysninger omkring sikkerhed svarer til noget af det jeg havde tænkt mig omkring afskærmning af forbindelsen. Det er nemlig på grund af sikkerheden, at vi ikke må køre trådløst på vores faste forbindelse / arbejdscomputere. Og derfor jeg er nødt til at være lidt kreativ for at få den trådløse forbindelse til PS3´eren igang..... Men skal samtidig huske sikkerheden, så jeg ikke får problemer med it-afdelingen....

Redigeret af loke35 - 18-Oktober-2007 kl. 17:06
Mvh
Lotte
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu