recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3: Opløsning problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3: Opløsning problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Captain Serious Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3: Opløsning problem
    Sendt: 20-November-2008 kl. 23:34
Hey. Jeg har lige fået en PS3 og jeg kører over hdmi.
Der opstår dog et problem, når jeg f.eks skal spille
CoD4, som kan kører 1080p. Problemet er at når jeg
spiller dét spil så skifter den over til 720p, selvom
jeg har sat PS3'en til at kører både 1080p, 1080i og
720p. Hvorfor vælger den ikke den optimale opløsning??
Når jeg sætte konsollen til kun at køre 1080p, kører
CoD4 også i den opløsning uden problemer. Nogen der
forstår hvad jeg snakker om, og kan komme med en løsning
og begrundelse for hvorfor det sker? På forhånd tak.   
Til top
Mike270183 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 10:08
ikke alle spil er lavet i 1080p, f.eks. er fallout 3 i 720p og ps3 vælger, hvis den får mulighed for det, at sende billedet ud i org. opløsning. Du kan se på bagsiden af spillet om det er 1080p eller 720p. Håber det kunne hjælpe.
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 10:16

Jeg mener ikke COD4 er 1080p. Tjek igen

Til gengaeld er COD5 i 1080p

BORING!
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 04:06
Reelt set er ingen af dem jo i 1080p - faktisk bliver de begge ikke engang... øhh, hjælp mig lige med mit danske ... "rendered natively" i 720p, men vist en opløsning nede omkring 1024x600, som så opskaleres af PS3'en til enten 720p eller 1080p (CoD:WaW defaulter til det sidste hvis du har et 1080p TV, jeg har ikke prøvet at tjekke om CoD4 evt. kan tvinges til det fra PS3 display indstillingerne - nogle spil kan, omend du dog højst får marginalt, om nogen, bedre billedkvalitet).

Der er yderst få PS3 spil i native 1080p (WipEout HD er nok det flotteste eksempel), og så vidt jeg ved endnu færre XBox 360 spil.
Konsollerne i denne generation er tilsyneladende bare ikke kraftige nok til det i langt de fleste tilfælde (selv WipEout HD "snyder" lidt med meget kortvarige "on the fly" opløsningsskaleringer når der sker en hel masse ad gangen på skærmen).
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 08:55

Oprindeligt skrevet af Miths Miths skrev:

Reelt set er ingen af dem jo i 1080p - faktisk bliver de begge ikke engang... øhh, hjælp mig lige med mit danske ... "rendered natively" i 720p, men vist en opløsning nede omkring 1024x600, som så opskaleres af PS3'en til enten 720p eller 1080p (CoD:WaW defaulter til det sidste hvis du har et 1080p TV, jeg har ikke prøvet at tjekke om CoD4 evt. kan tvinges til det fra PS3 display indstillingerne - nogle spil kan, omend du dog højst får marginalt, om nogen, bedre billedkvalitet).

Der er yderst få PS3 spil i native 1080p (WipEout HD er nok det flotteste eksempel), og så vidt jeg ved endnu færre XBox 360 spil.
Konsollerne i denne generation er tilsyneladende bare ikke kraftige nok til det i langt de fleste tilfælde (selv WipEout HD "snyder" lidt med meget kortvarige "on the fly" opløsningsskaleringer når der sker en hel masse ad gangen på skærmen).

Det skal nok komme. Om 2 år er alle PS3 spil i 1080P.. (selvom det ikke betyder noget for mig med mit 42" TV)

Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af Miths Miths skrev:

Det skal nok komme. Om 2 år er alle PS3 spil i 1080P.. (selvom det ikke betyder noget for mig med mit 42" TV)

Det tvivler jeg sgu godt nok lidt på. Selv når udviklerne af de platformseksklusive titler bliver bedre til at udnytte Cell processerens vist noget komplicerede opbygning, til at aflaste den ikke synderligt kraftige grafik-chip, så tror jeg simpelthen bare ikke rigtigt på at kræfterne er der til en fuld 1920x1080 opløsning, med mindre vi taler om at der så skæres i grafiske detaljer, eller specifikke spilgenrer hvor det måske er lettere at optimere end andre (i racerspil som WipEout fx, drøner man jo rundt inden for meget faste rammer - sikkert lidt lettere at få en stabil framerate på end eksempelvis et open world spil som Fallout 3, Oblivion eller GTA4).

Men det kan jo naturligvis være jeg bliver positivt overrasket - men ellers så er jeg nu også ganske godt tilfreds med hvad både min PS3 og min XBox 360 kan levere. Og jeg er da sikker på at vi langtfra har set det flotteste på nogle af de to systemer endnu - omend PS3 fanboys (jeg er nu også selv noget gladere for min PS3 end min 360 skal jeg da ærligt indrømme ) jo hårdnakket påstår at spiludviklerne er ved at have nået "loftet" for 360'erens formåen (da den i opbygning ligger temmeligt tæt på en PC og er ret nem at gå til), mens der stadig er en del mere at komme efter i PS3'en.
Vi får se.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu