Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
amorbavian
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
|
Emne: PS3 Opskalering Sendt: 09-August-2008 kl. 14:39 |
Hvad er bedst at vælge, og hvad er forskellen?
Full eller Normal?
|
BORING!
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 2917
|
Sendt: 09-August-2008 kl. 14:49 |
Bedst er "slået fra".
Men hvis du mener at PS3'en opskalerer bedre end dit TV så vælg Normal da den ellers strækker billedet.
|
 |
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
|
Sendt: 09-August-2008 kl. 15:08 |
amorbavian skrev:
Full eller Normal?
|
Går ud fra du mener opskalering af DVD.
Jeg har ikke sat min PS3 til at opskalere, og lader istedet TV'et klare det. Jeg kan ikke se forskel i billedkvalitet, og det har den fordel at PS3'en er helt lydløs under afspilning. Hvis den skal opskalere, kører blæseren på et højere niveau.
|
 |
Ebolaebola
Bruger
Oprettet: 23-Juli-2007
Point: 239
|
Sendt: 10-August-2008 kl. 10:53 |
Pallec skrev:
amorbavian skrev:
Full eller Normal?
|
Går ud fra du mener opskalering af DVD.
Jeg har ikke sat min PS3 til at opskalere, og lader istedet TV'et klare det. Jeg kan ikke se forskel i billedkvalitet, og det har den fordel at PS3'en er helt lydløs under afspilning. Hvis den skal opskalere, kører blæseren på et højere niveau. |
Hey, tak for tippet! Det var jeg ikke klar over
|
William Faulkner, mit nemesis.
|
 |
amorbavian
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
|
Sendt: 10-August-2008 kl. 12:20 |
Tak for tippet.
Ja det er nok rigtigt at den larmer mindre. På det sidste er jeg kraftigt begyndt at overveje en BD afspiller på grund af PS3 (60GB) larmer for meget når det er en stille film.
Jeg vil prøve at slå opskalering fra og se hvor meget det hjælper. Grundet til at jeg har brugt PS3 til det er, at jeg mente, og havde læst, at det er bedst at lade fjernsynet koncentrere sig om det, den er bedst til, nemlig at vise billedet, i stedet for at "belaste" den med opskaleringsalgoritmer. I øvrigt mener jeg at PS3 opskalerer rigtig godt!
|
BORING!
|
 |
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
|
Sendt: 10-August-2008 kl. 12:53 |
amorbavian skrev:
Tak for tippet.
Ja det er nok rigtigt at den larmer mindre. På det sidste er jeg kraftigt begyndt at overveje en BD afspiller på grund af PS3 (60GB) larmer for meget når det er en stille film.
Jeg vil prøve at slå opskalering fra og se hvor meget det hjælper. Grundet til at jeg har brugt PS3 til det er, at jeg mente, og havde læst, at det er bedst at lade fjernsynet koncentrere sig om det, den er bedst til, nemlig at vise billedet, i stedet for at "belaste" den med opskaleringsalgoritmer. I øvrigt mener jeg at PS3 opskalerer rigtig godt!
|
Den mindre larm ved opskalering, gælder kun DVD. Ved BD, larmer den lidt mere, men det er dog ikke hørbart i den afstand (3m) jeg sidder fra den (har 40GB udgaven).
PS3 opskalerer fint, men jeg har lavet adskillige tests, og kan ikke se forskel når jeg lader mit Pana 50PX70 opskalere.
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
|
Sendt: 10-August-2008 kl. 12:55 |
Jeg kan heller ikke se forskel på mit PV60. Overhovedet. Jeg tror hvis man ser en "wow-forskel" så har man enten en ringe scaler i TV eller også træder placebo ind 
|
 |