recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 opsætning + lidt mere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 opsætning + lidt mere

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 opsætning + lidt mere
    Sendt: 08-Maj-2008 kl. 08:35

Nu kunne jeg måske bare researche mere.. men i er jo så meget hurtigere

Jeg fik min nye PS3 op at køre både på trådløs net også videre.. det var jo let nok når man lige fik hul på det.

Men der er stadig et par punkter jeg er usikker på jeg har ramt det optimale.

Jeg har sat lyden til liniær pcm og kører optisk kabel over i min receiver (avr 3805 som understøtter Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic II, Dolby Pro Logic IIx (Cinema, Music, Game) DTS, DTS-ES Discrete/Matrix 6.1, DTS Neo:6 Cinema/Music (Enhanced), DTS 96/24)

Under selve opsætningen kan jeg sætte flueben i en masse forskellige formater på PS3.. skal jeg hakke dem alle af eller blot vælge nogle enkelte og i givet fald hvilke for at opnå den mest optimale lydindstilling?
En anden ting er når jeg kører fra dvd kan forstærkeren selv detekte om det er dts eller dolby osv. det gjorde den ikke fra ps3 der stod den bare på default dts indstillingen jeg havde sat den på (kan self. være fordi at Spiderman 3 også var i dts.. men alligevel man plejer at kunne se den reagerer i dispayet.. og det gjorde den ikke.. derfor mistænker jeg at jeg måske har hakket for meget af).

Jeg havde også købt et trådløst tastatur som fint fungerer, men jeg havde måske forventet mig lidt mere af www browseren i PS3.. er der nogen mulighed for at man kan få den til at køre mere i stil af IE eller firefox feks.. og eller kan man evt hente en anden browser som i givet fald kan?

Redigeret af rhsin - 08-Maj-2008 kl. 11:54
Mvh

René
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 885
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 09:04
Skal du ikke sætte den til bitstream når du kører med optisk?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 10:07

Oprindeligt skrevet af Boffer24 Boffer24 skrev:

Skal du ikke sætte den til bitstream når du kører med optisk?

Jamen jeg er usikker, derfor jeg spørger... normalt plejer jeg jo at køre fra tvet til receiver med pcm.. men da jeg så mulighederne her var jeg i tvivl om jeg skulle vælge bitstream eller pcm.. jeg endte på pcm og det lød såmænd fyldigt nok.. men jeg syntes der manglede noget af lydbilledet.. så jeg vil evt prøve at skifte lidt mellem bitstream og pcm

Mvh

René
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 10:24
Det skal være bitstream.
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 14:58
Du kan instalere Linux OS, også køre med firefox browser. Men så skal du nok overveje en større HD også.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 19:34

Bitstream giver lyde ud af mine højtalere jeg ikke troede eksisterede

Og installere en ny harddisk er det en stor operation?, og hvilke typer diske kan den æde.. for slet ikke at snakke om hvor store... kvalitet og stabilitet kommer før pris i mit hoved.. hvad skal jeg kigge på?

edit og hvordan funger linux på den, er det paralelt med ps3 eget system.. eller starter den op hver for sig?.. og hvordan lige med installation

Redigeret af rhsin - 08-Maj-2008 kl. 19:35
Mvh

René
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 23:20

Jeg har ikke selv skiftet min HD endnu, men jeg regner med snart at gøre det, da min er ved at være godt fyldt op.

Du kan bruge stort set alle 2.5-inch SATA  harddiske, blot skal du være opmærksom på at den rent fysisk kan være i det slot som den gamle er monteret i. (nogle 2,5 SATA over 350 GB er vidst for store til at de kan monteres)

Personligt tror jeg jeg skal have en 5400 RPM, da 7200 RPM udvikler mere varme, og det er vidst minimalt hvor meget man reelt for ud af den hurtigere hastighed.

Det er vidst forholdsvis nemt at udskifte den, da PS3 er konstrueret med henblik på at man selv kan skifte den. Du mister ikke garanti eller noget ved at gøre det.

Med hensyn til linux, så er det så vidt jeg har forstået ikke en erstating af OS, men et tilvalg, så du både kan boote op i linux, eller den normale XMB.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 11:35

Mht Harddisk, kunne denne disk så været et godt valg, eller er der andre i samme størresle som er bedre kvalitet/valg?

WD-320GB

Mvh

René
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 13:00

Den HD ser ok ud. Nu har jeg som sagt ikke selv skiftet min endnu, så hvis der er andre på forummet med erfaringer så kom frit frem.

Det eneste du skal være opmærksom på, er at disken skal være 2.5-inch SATA  og at den max må være 9,5 mm i højden ( der er nogle enkelte større diske der er 12 mm, som du ikke kan bruge)

Men den disk du har valgt ser umiddelbart fin ud, men som sagt hvis nogle har praktisk erfaring med den eller andre, så hører vi gerne fra jer

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Den HD ser ok ud. Nu har jeg som sagt ikke selv skiftet min endnu, så hvis der er andre på forummet med erfaringer så kom frit frem.

Det eneste du skal være opmærksom på, er at disken skal være 2.5-inch SATA  og at den max må være 9,5 mm i højden ( der er nogle enkelte større diske der er 12 mm, som du ikke kan bruge)

Men den disk du har valgt ser umiddelbart fin ud, men som sagt hvis nogle har praktisk erfaring med den eller andre, så hører vi gerne fra jer

Hvis man kigger her er de tekniske spec. samt mål og der ser det ud til at den holder vand... så er det bare og finde en butik som også har den på lager

den er på lager i viborg... der gider jeg sgutte og køre til for så lidt..;o)) link til edbpriser

Redigeret af rhsin - 09-Maj-2008 kl. 13:13
Mvh

René
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 13:27
Jeg tror sku jeg bestiller en med det samme, hellere før en siden da man jo bare skal backup endnu flere save games fra den gamle jo længere man venter
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 13:41
Så må vi se hvem der får den først.. har lige bestilt fra PRC data.. de skrev de havde den på lager.. så det må vi så se om er rigtigt.. for de var ikke den billigste.. men shg skrev først de havde dem d. 25.. men der kunne jeg have sparet fragten.. men nevermind
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu