|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Klondike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Status: Offline Point: 1215 |
![]() |
Ok jeg bestilte hos getmore.dk Nu er mit næste problem bare jeg ikke har trådløst tastetur, hvilket er nødvendigt hvis man vil køre Linux. Nogen der ved om man kan Formatere den nye hardisk i to partioner også bare nøjes med at bruge den del man tildeler til PS3 XMB indtil jeg for fundet et trådløst tastetur og kommer igang med linux ? |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Min er allerede noteret som faktureret og afsendt.. flot så den har jeg nok allerede på Tirsdag Mht Trådløst tastatur så har jeg købt logitech det er ret lækkert tastatur når det nu skal ligge i stuen.. den kører direkte på PS3 med bluetooth.. uden man behøves at optage nogle usbporte på ps3eren. Men ok.. det er også i den dyre ende.. formatterer ps3 selv harddisken når den er monteret eller skal man gøre noget ved den inden man sætter den i?.. den har jo sikkert en standard formattering.. det er måske nok. |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Klondike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Status: Offline Point: 1215 |
![]() |
Du skal ind i system menuen på PS3 og formatere den derfra. Her er en simpel guide hvordan du skifter den ud. du kan sikkert finde en million andre guides på nettet, man skal være opmærsom på skruerne de er vidst ikke den allerbedste kvalitet, så pas på du ikke kværner dem. http://asia.cnet.com/digitalliving/tips/0,3800004921,6203287 5,00.htm Men jeg ved ikke helt hvordan med Linux har aldrig brugt det før Der er vidst en del forskelige versioner til PS3, hvilken der er bedst eller fordele og ulemper mellem de forskelige prøver jeg at google mig til I første omgang vil jeg egentlig helst bare partitionere HD'en 10 GB til Linux, og resten til PS3. Også installere Linux senere, det må da kunne lade sig gøre ? |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Ok tak for linket, må læse det lidt nærmere inden jeg installerer den.Dette indlæg er iøvrigt skrevet fra sofaen i PS3 browseren og med det trådløse tastatur, det er egentligt ok når man lige får vænnet sig til det
![]() ![]() edit eneste irriterende er der ofte kommer en menu der spørger ønsker du at køre denne plugin... hvor kan man slå det fra.. for det er sguda træls i længden Redigeret af rhsin - 09-Maj-2008 kl. 16:32 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
John Difool ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Jeg har lige installeret den samme disk i min ps3, gik ganske let, backup tog lang tid, kunne nok godt betale sig at ryde op i div. gamedata.
Kan kun give dig ret i at browseren er elendig, kan håbe på at der kommer noget bedre. |
|
![]() |
|
![]() |
Den er nu egentligt ok når man lige vænner sig til det.. men savner en linie i toppen af browseren hvor man kan taste webadressen ind direkte fremfor at skulle ind i en menu, også et google felt. Hvordan gjorde du med harddisken, er det bare tage en backup også lukke dyret op tage den gamle disk ud og sætte den nye i samle og starte op og restore data.. eller er der andet man skal være obs på? |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
John Difool ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Ja, bare vær opmærksom på at det er nogle bløde aluminiums skruer, så find en skruetrækker der passer godt, vil tro at det er en PH0 hvis der er noget der hedder det. |
|
![]() |
|
amorbavian ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 3010 |
![]() |
Tilbage til det med lyden. Jeg har Logitech Z-5300 surround set. Er der nogen, der ved hvilke af de linear PCM muligheder på ps3'eren, den understøtter, for jeg kan ikke læse mig frem til det?? Og der jeg ikke har noget forstand på det med khz osv, er jeg bange for at krydse alle mulighederne for ikke at risikere at ødelægge højtalerne... |
|
BORING! |
|
![]() |
|
![]() |
Så dumpede min 320 GB harddisk ind af døren... så må vi se om jeg får sat den i iaften. Iøvrigt Prisværdig hurtig levering af PRC data.. bestilte harddisken online.. som ny kunde endda.. Fredag kl 13:40 og levering i dag første dag efter pinsen kl 9 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Min sidder i maskinen nu Der er 263 GB ledig ud af 298, ved ikke helt hvorfor den ikke skriver 320, men det er nok noget med file systemet at gøre. Anyway installation gik forholdsvis smerte frit, vær opmærksom på de skruer de kan godt drille lidt, sørg for at den skruetrækker du bruger passer, og tryk den hårdt ind i skruerne inden du drejer, så kan du mærke at skruerne slipper når du drejer. Og hvis du ikke laver en backup inden du skifter ( det gjorde jeg ikke jeg kopierede bare mine save games over på en usb nøgle ). Så skal du downloade den nyeste system software fra sony Eu site på din PC, og kopiere den til USB nøgle for at få maskinen i gang. |
|
![]() |
|
![]() |
Ok det var da hurtig respons fra begge må man sige... Mht størrelsen så er det vist meget normalt der ikke lige altid er helt det lagerplads på diske som de sælges til... Jeg har en ekstern usb harddisk så regner lige med at kopiere det hele over sådan jeg ikke skal lave en ny installation for trådløst net osv en gang til.. også har jeg jo backuppen |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Ok det nemmeste er også, at lave en backup. Jeg har bare ikke nogen ekstern disk, derfor brugte jeg bare en nøgle. Men held og lykke med det når du skal igang |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |