recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 + PS3 Media Server + GBPVR?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 + PS3 Media Server + GBPVR?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
obs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 + PS3 Media Server + GBPVR?
    Sendt: 20-Februar-2010 kl. 14:11
Hej, håber at det er det rigtige forum jeg har valgt :-)

Jeg bruger pt. en gammel P4 + en Greentek DVB-T USB tuner fra Harald Nyborg til at optage TV fra DR+TV2's kanaler. Det fungerer overraskende godt, hardwaren taget i betragtning :-)

Men, maskinen er kun lige hurtig nok til at afspille DR+DR2, DR HD er helt umuligt og TV2 hakker hvis jeg slår undertekster til (de er vist indlejrede i billedet på DRs kanaler). Jeg kan dog sagtens se udsendelserne på min normale PC, så optagelsen er fin, også af DR HD - det er afspilningen der er problemet.

Så, i stedet for at opgradere maskinen, har jeg overvejet at købe en PS3 og installere PS3 Media Server på PVR maskinen. Men jeg har nogle spm. som jeg håber I kan hjælpe med :-)

1) kan PS3 + Media Server "native" afspille det format som optagelserne ligger i (H.264 i .ts container)? eller kræver det transcoding?
2) Hvad med undertekster på TV2?
3) Hvis det kræver transcoding, tror I så at det vil virke at bruge en anden PC (Intel Q6600 quad core) til at transcode med? Altså først via et Windows share fra PVR->PC og så via DLNA fra PC->PS3? alle maskiner vil være sluttet sammen med 100mbit lan

På forhånd tak.

Mvh.
Thomas


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu