|
PS3 / PS4 som film afspiller fra en NAS |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Der menes nok en fat ps3 (i modsætning til slim), og ikke et filsystem ;-)
Redigeret af lunddal - 02-Maj-2014 kl. 10:55 |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Arrrgh.. lol, Godt læst Lunddal
![]() Sådan går det når man multitasker med forum, arbejde, mobil og folk der konstant skriver til en på sms/messenger osv.. Så er det tid til at lukke ned ![]() Mht. FAT modellerne, ja så mente jeg netop den kunne have problemer med lyd formaterne i mit oprindelige indlæg. |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Det var sandelig ikke det jeg mente :-P PS3 FAT, altså den gamle tykke PS3 ,som din jo er, er der ikke noget med, at den ikke kan bitstreame HD lyd?
Redigeret af Nagash - 02-Maj-2014 kl. 11:48 |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Men hvis du mener med streaming over DLNA, så har alle problemer med lydformater, uanset model. Det jeg mente var, at PS3 FAT, vist nok også havde noget med blu-ray. Altså at den ikke kunne bitstreame, men kun dekode lyden og sende den videre som PCM. Ikke at det har nogen indvirkning på lydkvaliteten. Jeg tænker bare, om det evt. kunne give problemer med MKV filer med HD lyd.
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Og det var det jeg mente i mit oprindelige indlæg.. Om et evt. hack ville løse dette problem. For jeg tror nemlig ikke at PS3 FAT kan håndtere disse lydformater. |
||
![]() |
||
|
Den kan håndtere det samme, som den kan ved BD. De begrænsninger du henviser til, er også på min PS3 Slim, men Ikke når den afspiller gennem Showtime. Problemet ligger i DLNA mulighederne i PS3. Der minder den meget om ATV, med at den stort set kun vil tage imod MP4 og DD 5.1. Men Showtime giver mulighed for MKV og HD lyd. Hvordan en FAT så behandler den HD lyd ved jeg ikke. Muligvis dekoder den det, og sender som PCM. Det mener jeg nemlig den gør på BD.
|
||
![]() |
||
Hbar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 213 |
|
Skal du køre Transcoding via plex server, så er DS214Play at foretrække da den har en Atom 1.6 Ghz processor som også har indbygget hardware support for netop transcoding, så den ikke lider når du ser film. :)
|
||
![]() |
||
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
|
Når man ripper en Blu-ray. Foregår det så i hastighed 1x speed eller kan man køre fx 6x speed?
|
||
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
||
![]() |
||
|
Det kommer ene og alene an på hvad dit hardware kan følge med til. Men det er sjældent dit BD-drev der er begrænsningen. Men hvis du ripper 1:1, eller nøjes med at strippe dem for ekstra materiale, så går det ret hurtigt. Skal du derimod komprimere yderligere, så tager det tid, og så afhænger det af både CPU og GPU.
|
||
![]() |
||
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
|
Det giver ingen mening at købe blu-ray for at komprimere dem til et ringere format. Jeg tænker, at jeg kun vil have selve filmen.
|
||
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
||
![]() |
||
|
Hehe. Det kan vi dælme hurtig blive enige om, men det er ikke alle, der deler den holdning. Men når det er 1:1 kopi uden ekstra, så tager det ikke alverden. Jeg benytter selv programmet makeMKV.
|
||
![]() |
||
|
Nagash:
Jeg ved godt det ikke er den rigtigt tråd at tage det op i. Men jeg ahr lige anskaffet mig en Synology DS412+, Hvordan lægger man alle sine billeder med mapper og undermapper over på den? Det synes kun at være muligt at overføre selve billederne. |
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |