recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 / PS4 som film afspiller fra en NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PS3 / PS4 som film afspiller fra en NAS

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 10:54
Der menes nok en fat ps3 (i modsætning til slim), og ikke et filsystem ;-)

Redigeret af lunddal - 02-Maj-2014 kl. 10:55
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 11:04
Arrrgh.. lol, Godt læst Lunddal Wink

Sådan går det når man multitasker med forum, arbejde, mobil og folk der konstant skriver til en på sms/messenger osv.. Så er det tid til at lukke ned Embarrassed

Mht. FAT modellerne, ja så mente jeg netop den kunne have problemer med lyd formaterne i mit oprindelige indlæg.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Men er der forresten ikke noget med, at FAT ikke kunne klare alt lossless lyd? Eller i hvert fald Bitstreaming? Hvilken indvirkning det har på MKV ved jeg så ikke. 

Jo FAT32 har nogle begrænsninger. Men det er jo ligegyldigt, hvis det streames.

Det var sandelig ikke det jeg mente :-P
PS3 FAT, altså den gamle tykke PS3 ,som din jo er, er der ikke noget med, at den ikke kan bitstreame HD lyd?

Redigeret af Nagash - 02-Maj-2014 kl. 11:48
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Arrrgh.. lol, Godt læst Lunddal Wink

Sådan går det når man multitasker med forum, arbejde, mobil og folk der konstant skriver til en på sms/messenger osv.. Så er det tid til at lukke ned Embarrassed

Mht. FAT modellerne, ja så mente jeg netop den kunne have problemer med lyd formaterne i mit oprindelige indlæg.

Men hvis du mener med streaming over DLNA, så har alle problemer med lydformater, uanset model. 
Det jeg mente var, at PS3 FAT, vist nok også havde noget med blu-ray. Altså at den ikke kunne bitstreame, men kun dekode lyden og sende den videre som PCM. Ikke at det har nogen indvirkning på lydkvaliteten. Jeg tænker bare, om det evt. kunne give problemer med MKV filer med HD lyd.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Men hvis du mener med streaming over DLNA, så har alle problemer med lydformater, uanset model. 
Det jeg mente var, at PS3 FAT, vist nok også havde noget med blu-ray. Altså at den ikke kunne bitstreame, men kun dekode lyden og sende den videre som PCM. Ikke at det har nogen indvirkning på lydkvaliteten. Jeg tænker bare, om det evt. kunne give problemer med MKV filer med HD lyd.

Og det var det jeg mente i mit oprindelige indlæg.. Om et evt. hack ville løse dette problem. For jeg tror nemlig ikke at PS3 FAT kan håndtere disse lydformater.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 12:18
Den kan håndtere det samme, som den kan ved BD. De begrænsninger du henviser til, er også på min PS3 Slim, men Ikke når den afspiller gennem Showtime. Problemet ligger i DLNA mulighederne i PS3. Der minder den meget om ATV, med at den stort set kun vil tage imod MP4 og DD 5.1. Men Showtime giver mulighed for MKV og HD lyd. Hvordan en FAT så behandler den HD lyd ved jeg ikke. Muligvis dekoder den det,  og sender som PCM. Det mener jeg nemlig den gør på BD.
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 14:25
Skal du køre Transcoding via plex server, så er DS214Play at foretrække da den har en Atom 1.6 Ghz processor som også har indbygget hardware support for netop transcoding, så den ikke lider når du ser film. :)
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 14:28
Når man ripper en Blu-ray. Foregår det så i hastighed 1x speed eller kan man køre fx 6x speed?
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 16:42
Det kommer ene og alene an på hvad dit hardware kan følge med til. Men det er sjældent dit BD-drev der er begrænsningen. Men hvis du ripper 1:1, eller nøjes med at strippe dem for ekstra materiale, så går det ret hurtigt. Skal du derimod komprimere yderligere, så tager det tid, og så afhænger det af både CPU og GPU.
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 17:27
Det giver ingen mening at købe blu-ray for at komprimere dem til et ringere format. Jeg tænker, at jeg kun vil have selve filmen.
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Det giver ingen mening at købe blu-ray for at komprimere dem til et ringere format. Jeg tænker, at jeg kun vil have selve filmen.
Hehe. Det kan vi dælme hurtig blive enige om, men det er ikke alle, der deler den holdning.
Men når det er 1:1 kopi uden ekstra, så tager det ikke alverden. Jeg benytter selv programmet makeMKV.
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2014 kl. 11:31
Nagash:
Jeg ved godt det ikke er den rigtigt tråd at tage det op i. Men jeg ahr lige anskaffet mig en Synology DS412+, Hvordan lægger man alle sine billeder med mapper og undermapper over på den? Det synes kun at være muligt at overføre selve billederne.
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu