|
PS3 - Red Light Of Dead?? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Bitnissen
Bruger Oprettet: 07-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
Emne: PS3 - Red Light Of Dead?? Sendt: 28-April-2011 kl. 11:51 |
Hejsa,
Jeg har en 3 år gammel (ingen garanti længere) PS3 40GB. Den er meget pludseligt holdt op med at virker. Når man tænder den kører blæseren op i fart, den grønne lysdiode tænder, men efter ca. 1 sekund bipper den og slukker, hvorefter den røde diode står og blinker. Der når aldrig at komme signal på TV'et. Herefter er den helt død, og kun ved tænd/sluk på afbryderen på bagsiden kan man prøve igen. Jeg kan også lave blæsertesten, ved at holde eject-knappen nede, og fik på den måde mit Little Big Planet ud af maskinen... På nettet skrives der mest om Yellow light of dead, men min blinker rødt! Er der nogen der ved om den kan redes? /Bitnissen |
|
Mackey
Ny bruger Oprettet: 18-April-2011 Status: Offline Point: 17 |
Sendt: 28-April-2011 kl. 12:20 |
Så vidt jeg ved, så er det den fejl der hedder Yellow Light of Death (YLOD).
Min egen 40gb maskine gjorde det samme og fandt et par how-to videoer på youtube omkring reperation.. Men det er dælme kringlet! :( Hvis der er en forholdsvis nem løsning, så vil jeg også gerne høre det :) |
|
jrued
Super bruger Oprettet: 17-Juni-2008 Sted: Kbh K, Denmark Status: Offline Point: 308 |
Sendt: 28-April-2011 kl. 12:22 |
Det er jo den klassiske ylod, min playstation(40gb) fik det også efter ca 3.år.
bemærk mellem den blinker fra grønt til rødt, kommer et kort gult lys! man skal kigge godt efter, hvor efter den står og blinker rødt Det lykkedes mig at lave den, ved at reflowe den og komme noget nyt kølepasta på chipsne. Der gik så kun to måneder så gjorden den det igen. Så lavede jeg den igen... og sådan boksede vi indtil den kun holdt sig igang en uge. Derefter lavede jeg den helt store modificering, hvor jeg skar i den og satte et par rigtige processer kølere på. Det virkede også lige omkring en uge også gav jeg fortabt! Mit eneste råd er at kaste dig ud i det, du skal bruge en varmepistol og kølepasta. Der er instruktions videoer på youtube som kan guide dig igennem. |
|
amorbavian
Guld medlem Oprettet: 19-April-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 3010 |
Sendt: 28-April-2011 kl. 15:42 |
Eller melde den smadret til forsikringen, hvis du har en, der daekker elektronik. Saa faar du da sikkert nogle haandoerer for den..
|
|
BORING! |
|
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Sendt: 28-April-2011 kl. 17:48 |
så kan vi andre betale
Dårlig idé IMHO BS |
|
amorbavian
Guld medlem Oprettet: 19-April-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 3010 |
Sendt: 28-April-2011 kl. 18:55 |
Tør øjnene, you only live once!
|
|
BORING! |
|
Ukke
Guld medlem Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Sendt: 28-April-2011 kl. 20:37 |
Hvad mener du? Hvis du har en elektronik-forsikring via f.eks Tryg, Codan eller Alm. Brand, så skal den da benyttes? Hvad fusk er der i det? |
|
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Sendt: 28-April-2011 kl. 20:59 |
Jeg var slet ikke klar over at en sådan forsikring fandtes! Hvordan virker den? Når dit elektronik brænder af pga slid skiftes det! Det lyder dyrt, men ja: hvis det er tilfældet så skal den selfølgelig bruges! Sorry for OT.
BS |
|
Ukke
Guld medlem Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Sendt: 28-April-2011 kl. 21:10 |
Du er ikke den eneste. Hvorfor tror du f.eks. FONA, El-Giganten, Expert m.fl. ihærdigt prøver at sælge dig deres forsikringspakker? :D Produktet skiftes ikke nødvendigvis, men garantien dækker alle omkostninger mht rep. - eller "worst case", du får et nyt produkt. Der kan dog være en selvrisiko, men det afhænger af det enkelte forsikringsselskab, og hvad der står i din kontrakt. Der vil typisk også være afskrivning på produkterne. Forsikringen er ikke nødvendigvis dyr. Mine forældre har den, og den dækker alt elektronik i huset - uden selvrisiko. Mener de giver mellem 500-1000kr om året. Prøv at kontakte dit forsikringsselskab. |
|
Tsunde
Guld medlem Oprettet: 11-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 597 |
Sendt: 28-April-2011 kl. 22:17 |
Jeg har den gennem IF, og har brugt den da mit tv holdt op med at virke efter 4-5 år. Fik så hvad et tilsvarende tv koster i dag - selvrisiko.
|
|
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
|
|
Bitnissen
Bruger Oprettet: 07-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
Sendt: 28-April-2011 kl. 23:27 |
Ja, det kommer et enkelt gult blink inden den blinker rødt... Hmm, det kunne godt være jeg lige skulle checke forsikringen. Takker! /Bitnissen |
|
wld5
Ny bruger Oprettet: 20-August-2011 Status: Offline Point: 14 |
Sendt: 21-August-2011 kl. 21:26 |
Eller du kunne høre en af mine medarbejder på www.chip-horsens.dk selvfølge modbetaling
Redigeret af wld5 - 21-August-2011 kl. 21:26 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |