recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 slim - erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 slim - erfaringer

Besvar Besvar Side  <1 34567 39>
Forfatter
Besked
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 12:40
Sådan er vi jo så forskellige - jeg ville bare gerne at folk huskede at skrive om de sammenligner
med 60gb eller 40/80/160gb versionen, når de skriver at Slim er mere eller mindre et-eller-andet
end "den" gamle...
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 12:42

Oprindeligt skrevet af Willum Willum skrev:

Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

Men han kan jo ikke rigtig få dataene ud af den gamle harddisk uden den gamle PS3.

Hvorfor ikke? Da jeg skulle, satte jeg harddisken i et eksternt kabinet hvorefter jeg satte det til min pc. Så kunne jeg nemt tage de data ud som jeg skulle bruge.

Det har så ikke været på en PS3, da harddisken internt er formatteret i et properitært  format som ingen har dokumentation på, og ingen Microsoft Windows kan læse.

Du har derimod fået dine save games gemt på en usb nøgle som du satte i din pc, og som var formatteret på pc. det virker fint.

men hvis du mener det, så har du fat i en revolutionerende nyhed, og en ps3 som er guld værd.

du mixer nok eksterne data kilder sammen med interne.

Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af mictand mictand skrev:

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Kan vi ikke få en bunke billeder af alle jer der har købt Slim?

Vil du gerne have billeder af dem der har købt Slim?

Vil du ikke hellere have billeder af selve maskinen.

Kommer an på hvem (og hvilket køn) det er

Bare de er "slim" så er jeg godt tilfreds.
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

samme gaelder Shivas paastand, at det ikke have kostet Sony en pjat at vedlaegge et HDMI kabel. Det er nu ikke rigtigt. Hvis det var, havde de jo gjort det, men i glemmer at de jo ikke saelger en eneste officiel Sony HDMI kabel, hvis de allerede ligger i boksen. Deres fortjeneste paa de kabler overgaar fortjenesten paa alt andet.

Desuden glemmer i ogsaa, at folk skal bruge forskellige laengder, saa hvis de havde indlagt en paa 1-2m saa havde vi alligevel haft forbrugere, der brokker sig.

Hvis jeg tager Sony's marketingbriller på, er jeg da helt enig med dig. Men som forbruger synes jeg, det kunne være en god service, hvis der lå et 1 meter HDMI kabel i æsken...og nej...det havde ikke kostet Sony alverden. Det er trods alt ikke en afspiller til 500 kr., men derimod det femdobbelte. 

Oppo'en er f.eks. kun et par tusinde dyrere og de har da gjort sig ulejligheden at vedlægge HDMI-kabel. Det er en lille ting som kunderne sætter stor pris på, efter hvad jeg kan læse mig frem til.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 13:03

ang. HDMI - ja det er måske ovenikøbet lidt dumt at det ikke bliver vedlagt. Der er jo mange, der blot vil tilslutte på gammeldags vis, og ikke opleve den fra sin bedste side.

Har en kollega der for et års tid siden købte ps3 samt blurays, og var mega begejstret for det billede der var på bluray.

Jeg besøgte ham en dag, og fattede ikke at billedet på hans tv var så ringe, indtil jeg fandt ud af at han ikke havde tilsluttet med hdmi - han var ved at falde bagover, da vi fik den tilsluttet rigtigt...

Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 13:25
Hej
Jeg undre mig lidt over, at der bliver sagt at lyden er blevet forbedret ved at den bitstreames. Jeg syntes ellers at jeg før har læst, at det ikke skulle gøre den store forskel.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 13:25

@Shiva

Jeg er selvfoelgelig enig, proevede bare at nuancere tingene fra deres side. De tjener flere penge paa den maade, de goer det paa - og tro mig, de taenker foerst og fremmest paa penge, selvom de gerne vil have dig til at tro paa noget andet.

Hvis det pengemaessigt var ligegyldigt for dem at putte en HDMI i, tror jeg at de havde gjort det - men der maa ligge en del overvejelser bag beslutningen. Jeg glemte at sige, at de nok ogsaa har medregnet at mange allerede har en HDMI.

BORING!
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 13:53

Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hej
Jeg undre mig lidt over, at der bliver sagt at lyden er blevet forbedret ved at den bitstreames. Jeg syntes ellers at jeg før har læst, at det ikke skulle gøre den store forskel.

Det tror jeg kommer an på hvilket anlæg der så tager sig af HD lyd dekodningen samt hvor godt resten af ens anlæg er.

Hvis du kører alt lyd igennem dit tv's højtalere tror jeg heller ikke du kan høre forskel, men hvis du har koblet det til et godt anlæg tror sagen er en anden. Det siger mine ører i hvertfald mig.

Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 13:59

Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hej

Det er meget individuelt, hvordan lyden via LPCM eller bitstrøm opfattes. I mine ører er forskellen ikke ret stor, og jeg har flere gange lyttet mig selv til en indlæggelse på den lukkede  Tror også det i høj grad kommer an på højttalerne og det gear, der står i setuppet.

Ved en tidligere shootout hos Otto, var der ,så vidt jeg husker, overvejende enighed blandt de fremmødte om, at HD-lyden er en smule bedre og mere dynamisk, når den bitstreames. 

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
PLASMABOY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2009
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 14:02

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Hvis du kører alt lyd igennem dit tv's højtalere tror jeg heller ikke du kan høre forskel, men hvis du har koblet det til et godt anlæg tror sagen er en anden. Det siger mine ører i hvertfald mig.

man kan da ikke bitstreame til et TV, jeg har i hvertfald aldrig hørt om et TV med indbygget DTS-HD-MA/Dolby True-HD reciever

Redigeret af PLASMABOY - 02-September-2009 kl. 14:04
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af PLASMABOY PLASMABOY skrev:

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

man kan da ikke bitstreame til et TV, jeg har i hvertfald aldrig hørt om et TV med indbygget DTS-HD-MA/Dolby True-HD reciever

Han mener skam nok:

PS3 --> AVR (Hans Onkyo) --> TV

Til dem som vil se flere billeder:

Hvad vil i have billeder af helt præcist? - Der er jo mange billeder på nettet allerede. Jeg vil gerne tage lidt hvis der er noget specifikt som skal ses nærmere på.
Til top
kali Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Februar-2008
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 15:37
Jeg skiftede min 40gb ps3 ud med 65nm cpu/gpu til slim modellen via ebgames tilbud som jo har 45nm cpu/gpu, og disse 2 ting taget i betragtning af hinanden så er jeg ikke imponeret over forbedringen og/eller mangel på samme i forbindelse med blæser støj.

Jeg irriterer mig ikke over at der mangler hdmi kabel eller at lader kablet ikke er langt nok, men jeg forstår godt folks irritation, det er ikke en billig afspiller, så det burde nok være med, men igen, som amorbavian skriver, så vil der nok bare være noget andet man kunne finde og brokke sig over hvis Sony vedlagte disse.

Min 40gb var over 2 år gammel, så at jeg har givet 399 plus 2 gamle spil for at få den byttet til en 120gb slim med garanti/reklamationsret - det gør at jeg har svært ved at være utilfreds, men det skuffer mig dybt at de ikke har fokuseret mere på at begrænse støjen fra blæseren, det burde være sådan at jo mindre varmeafvikling jo lavere rpm fra blæser og dermed mindre larm, men de fokuserer så at lave den lille og lækker, men hvis jeg personligt kunne vælge mellem en slim som havde en blæser som, efter mine ører, har en larm som sagtens kan høres og en fatty med samme specifikationer men med større blæser, så havde jeg uden tvivl valgt den.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 34567 39>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu