recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 Slim, info, hvornår??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 Slim, info, hvornår??

 Besvar Besvar Side  <1 34567 18>
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2009 kl. 22:11

Off topic, men læste lige et sted på gamespot at der vil være en udgivelsesdato til GT5 til TGS i år, og hvis man forudbestiller sin kopi af GT5 får man GT PSP med gratis, som download.

Dunno om dette er helt korrekt, men hvis det er, er der mulighed for en '09 udgivelsesdato.

Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2009 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Off topic, men læste lige et sted på gamespot at der vil være en udgivelsesdato til GT5 til TGS i år, og hvis man forudbestiller sin kopi af GT5 får man GT PSP med gratis, som download.

Dunno om dette er helt korrekt, men hvis det er, er der mulighed for en '09 udgivelsesdato.



Lad os se det før vi hidser os op. Omend jeg deler begejstringen!

PS3 Slim og GT5 lyder som den perfekte julegave til mig.
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2009 kl. 23:04

Det var da skod hvis det er samme specs som den alm. PS3. Havde håbet på bitstream HD audio ud, så man kunne bruge den som BD-afspiller også .

Mvh Steen

Til top
ArneBjarne Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2009 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af Sschmidt Sschmidt skrev:

Det var da skod hvis det er samme specs som den alm. PS3. Havde håbet på bitstream HD audio ud, så man kunne bruge den som BD-afspiller også .

Mvh Steen

Den har da helt sikkert fået ny HDMI chip, da den nu understøtter BraviaSync aka HDMI CEC (link):

Oprindeligt skrevet af SCEE SCEE skrev:

BRAVIA® Sync™ Feature

The new PS3 system is also equipped with the BRAVIA® Sync™ feature. By connecting the new PS3 system and a BRAVIA TV with the HDMI cable, users are able to directly operate the XMB on PS3 using the TV remote control. Other functions include “System Standby” that will automatically turn off the PS3 system when the BRAVIA TV is turned off*4.

Så der er da mulighed for, at denne nye chip også understøtter bitstreaming af HD lyd formater.

Når det så er sagt, så forstår jeg ikke helt hvilken relevans det skulle have for at anvende den som BD afspiller. Alt der kan modtage HD bitstream kan vel også modtage det samme lydspor som LPCM når det er dekodet af PS3'en?



Redigeret af ArneBjarne - 18-August-2009 kl. 23:20
Til top
ArneBjarne Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2009 kl. 23:20

DOUBLE POST



Redigeret af ArneBjarne - 18-August-2009 kl. 23:20
Til top
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2009 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af ArneBjarne ArneBjarne skrev:

Oprindeligt skrevet af Sschmidt Sschmidt skrev:

Det var da skod hvis det er samme specs som den alm. PS3. Havde håbet på bitstream HD audio ud, så man kunne bruge den som BD-afspiller også .

Mvh Steen

Den har da helt sikkert fået ny HDMI chip, da den nu understøtter BraviaSync aka HDMI CEC (link):

Oprindeligt skrevet af SCEE SCEE skrev:

BRAVIA® Sync™ Feature

The new PS3 system is also equipped with the BRAVIA® Sync™ feature. By connecting the new PS3 system and a BRAVIA TV with the HDMI cable, users are able to directly operate the XMB on PS3 using the TV remote control. Other functions include “System Standby” that will automatically turn off the PS3 system when the BRAVIA TV is turned off*4.

Så der er da mulighed for, at denne nye chip også understøtter bitstreaming af HD lyd formater.

Når det så er sagt forstår jeg ikke helt hvilken relevans det skulle have for at anvende den som BD afspiller. Alt der kan modtage HD bitstream kan vel også modtage det samme lydspor som LPCM når det er dekodet af PS3'en?

Ja, men nu er al LPCM dekodning jo ikke skabt lige. Og en PS3 gør det relativt ringe. Jeg vil mene min Marantz SR6003 ville gøre det bedre.

Mvh Steen

Til top
ArneBjarne Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2009 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af Sschmidt Sschmidt skrev:

Oprindeligt skrevet af ArneBjarne ArneBjarne skrev:

Oprindeligt skrevet af Sschmidt Sschmidt skrev:

Det var da skod hvis det er samme specs som den alm. PS3. Havde håbet på bitstream HD audio ud, så man kunne bruge den som BD-afspiller også .

Mvh Steen

Den har da helt sikkert fået ny HDMI chip, da den nu understøtter BraviaSync aka HDMI CEC (link):

Oprindeligt skrevet af SCEE SCEE skrev:

BRAVIA® Sync™ Feature

The new PS3 system is also equipped with the BRAVIA® Sync™ feature. By connecting the new PS3 system and a BRAVIA TV with the HDMI cable, users are able to directly operate the XMB on PS3 using the TV remote control. Other functions include “System Standby” that will automatically turn off the PS3 system when the BRAVIA TV is turned off*4.

Så der er da mulighed for, at denne nye chip også understøtter bitstreaming af HD lyd formater.

Når det så er sagt forstår jeg ikke helt hvilken relevans det skulle have for at anvende den som BD afspiller. Alt der kan modtage HD bitstream kan vel også modtage det samme lydspor som LPCM når det er dekodet af PS3'en?

Ja, men nu er al LPCM dekodning jo ikke skabt lige. Og en PS3 gør det relativt ringe. Jeg vil mene min Marantz SR6003 ville gøre det bedre.

Mvh Steen

Selve dekodning skulle nu meget gerne være præcis ens, med mindre en af dem implementere dekodnings algoritemen forkert. Om Marantzen så laver forskellig processing på signalet efterfølgende alt efter om den selv dekoder eller ej er en anden sag.



Redigeret af ArneBjarne - 18-August-2009 kl. 23:27
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 07:40
Oprindeligt skrevet af KongKent KongKent skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Off topic, men læste lige et sted på gamespot at der vil være en udgivelsesdato til GT5 til TGS i år, og hvis man forudbestiller sin kopi af GT5 får man GT PSP med gratis, som download.

Dunno om dette er helt korrekt, men hvis det er, er der mulighed for en '09 udgivelsesdato.



Lad os se det før vi hidser os op. Omend jeg deler begejstringen!

PS3 Slim og GT5 lyder som den perfekte julegave til mig.

Gratis GT PSP er korrekt, det andet må vi vente med. Men jeg har lavet min egen "officielle GT5" tråd, så kan vi snakke om det der, men tjek den ud - der er sikkert meget god info der som ikke alle er bekendte med.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 11:48
håber også på bitstreaming af HD lyd formater. kan udmærket hører forskel mellem en ps3 inten decoder og pan BD50 bitstreaming. 

sjovt man skal købe nummer 2 ps3, da jeg har solgt min 60GB version.
men venter stadig på GT5, men det kan da være den udkommer sammen med ps4 

hvor meget kan den tænkes og larme, og hvor sidder der blæser henne.


Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 13:08

Lidt mere info (bl.a. støjniveau, der er lavere på slim)

http://www.engadget.com/2009/08/18/playstation-3-slim-unboxi ng-and-hands-on/

Til top
jka_dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 08:21
Nogen der ved noget om muligheden for at installere linux på den nye ps3 ??

Ville være lækkert at kunne bruge den som multimedia center i stuen og kunne gå på nettet, netbank etc.
jka
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 08:45

Oprindeligt skrevet af jka_dk jka_dk skrev:

Nogen der ved noget om muligheden for at installere linux på den nye ps3 ??

det er der lukket for i den nye ps3 slim, om det så gælder v3.0 af firmware også eller det bare er hardwaremæssigt de vil checke fik jeg ikke lige med.

men lukket er der ihvertfald.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 18>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu