recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 Slim, info, hvornår??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 Slim, info, hvornår??

 Besvar Besvar Side  <1234 18>
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 11:28

Det er jo logisk at hvis man har finansielle problemer, så må man smide noget nyt på markedet, for at få gang i salget.

jeg kunne da godt forstille mig at Sony gerne vil booste deres salg, og kan en PS3 slim gøre det, hvor man har taget nuværende teknologi og bare ompakket det i en mindre indpakning, men så ramme ALLE de kunder man har solgt en Fat PS3 til..

Så tror jeg da helt klart det er et naturligt step..

Jungle trommerne siger op mod jul, men det er jo kun rygte baseret.

der var noget om at de er begyndt at forsmindske deres lagre af gamle PS3, for at få den nye lancering på plads, så de ikke behøver DUMPE priserne på PS3 FAt

Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 11:46
Jaja, jeg siger jo bare hvad jeg tror - og det skal man åbenbart ikke lytte til. 

http://gear.comon.dk/nyheder/Kommer-PS3-Slim-til-august-1.23 7133.html

så deet
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Jeg har bare enormt sv;rt ved at forestille mig en Low/cost version af PS3. Det er hele vejen igennem high performance komponenter, som er dyre. Der har vaeret tale om at fjerne f.eks. bluray drevet, men saadanne downgrades kan umuligt fremme salget / selvom den bliver billigere. Selvfoelgelig kan en optimering goere noget ved prisen, men jeg synes i forvejen PS3 er billig naar man taenker paa hvad man faar.


Nobuyuki Oneda fra Sony har lige udtalt at PS3'en er blevet 70% billigere at producere og på trods at at Sony stadig siger at den ikke falder i pris så tror jeg bestemt der er et prisfald i år.

Og der har aldrig været tale om at fjerne blu-ray drevet fra konsollen! Det er umuligt fordi alle spillene er på blu-ray skiver. Der har dog været lidt rygter i omløb pga. nogle aprilsnars.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 12:09

Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Jaja, jeg siger jo bare hvad jeg tror - og det skal man åbenbart ikke lytte til. 

http://gear.comon.dk/nyheder/Kommer-PS3-Slim-til-august-1.23 7133.html

så deet

Håber de har ret.

Det ville være lækkert hvis man kunne få en slim, eventuelt til reduceret pris... 

Til top
lalf Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Januar-2009
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 12:43
Jeg mener ikke at Sony har noget valg. Hvis de fortsat ønsker at holde deres PS3 som et reelt alternativ til X-Box 360 og Wii, så bliver de også i løbet af efteråret nødt til at følge op med i hvert fald en mindre en prisreduktion. Der er der flere årsager til:

1) PS3 er blevet billigere at producere. Det er der i sig selv ikke noget overraskende i. Som følge af den generelle udvikling inden for procesteknologi kan en GPU/CPU købt i 2006 inden for pc-verdenen i dag fås for en brøkdel. De samme tendenser gør sig gældende for PS3, der benytter en standard GPU fra Nvidia og en CELL-processor, der nu er kommet i masseproduktion og som IBM over den sidste tid har produceret på en mindre node, i mindre dimensioner og dermed også under færre omkostninger. I alt forlyder det at PS3'en i dag er 70% billigere at producere end i 2006, så det tyder på, at Sony alene ud fra produktionsomkostningerne godt kan tillade sig at skære både i prisen og samtidig bevare et overskud.

2) Disse tendenser er naturligvis generelle og gør sig også gældende for både X-Box 360 og Wii - begge bliver stadig billigere at producere. Både Microsoft og Nintendo ser da også ud til at ville reducere prisen på deres konsoller henover efteråret. Hvis Sony ikke skal miste salg i et marked, der pga. den finansielle krise bliver stadig mere prisbevidst, så bliver de altså på den ene eller anden måde nødt til at følge med.

3) Flere spilhuse har over længere tid lagt pres på Sony for at få dem til at reducere prisen på PS3. Senest var det Activision, der truede med at stoppe produktionen af spil til PS3, hvis ikke prisen faldt og antallet af brugere steg. Sony afviste ganske vist straks efter, men Activision er ikke en mindre spiller på markedet (sidder bl.a. med rettighederne til Guitar Hero) og p.t. behøver Sony al den støtte, de kan få. Der synes i forvejen at være nok vrøvl med at få spilproducenterne til at prioritere PS3'en.

Jeg tror der kommer en prisreduktion, men den bliver nok ikke større end at den lige kan holde status quo.


http://www.comon.dk/nyheder/Playstation-3-fans-er-rasende-pa -Doom-skaber-1.213060.html
http://www.comon.dk/nyheder/Sony-og-Nintendo-saelger-faerre- konsoller-1.210705.html
http://www.comon.dk/nyheder/Spilmarkedet-styrtdykker-1.19552 8.html
http://www.dailytech.com/Activision+CEO+Calls+for+PS3+Price+ Cuts/article15480.htm
http://arstechnica.com/gaming/news/2009/06/mole-exclusive-ps 3-360-price-drops-coming-this-fall.ars


PS. Så vidt jeg kan se peger intet på en "teknisk super upgrade" af PS3. Ikke med mindre du dermed forstår mindre dimensioner, vægt og varmeudvikling. Evt. bagudkompatibilitet kommer til at ligge i firmwaren og - hvis det viser sig at være andet end blot løse rygter -så bliver den nok også tilgængelig for de ældre modeller.

/lalf


Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Jeg tror ikke en dyt på det. Med de finansielle problemer Sony har for tiden og med et dalende salg, virker en pris reduktion og teknisk super upgrade af PS3 ikke særlig sandsynlig. Måske har de forsøgt sig, men det er stadig den samme GPU og CPU, uden nogen teknologi ændring, så det kræver stadig samme køling og strøm forsyning. Jeg har svært ved at forestille mig at de kan lave den mindre (slim) uden at designe med en ny processor og GPU, og så er der jo tale om en PS4...IMHO


Redigeret af lalf - 05-August-2009 kl. 12:50
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 15:33

Activision har rigtig nok meldt ud at Sony skal nedsætte prisen, men ligesom Sony har brug for Activision, så har Activision nu også brug for Sony.

Der er jo ingen grund til at miste 40-50% af kunderne på den måde.

Desuden har Activision også hævet prisen på deres nye Call of Duty: Modern Warfare 2, om dette er et råb om hjælp til at Sony skal sænke prisen på deres konsol, for derved at få flere potentielle CoD købere, eller om det bare er Activision der er latterlige, er der ingen af os der kan sige. Jeg kan dog bare sige, at en hævelse af prisen, for et spil som CoD:MW2 er latterligt, da der jo i bund og grund er tale om en opgraderet version af det første.

Jeg synes dog også at Sony har gjort det udemærket, set i lyset af at de har lanceret deres playstation 3 til en rimelig høj pris og uden nogen mega-hitter, som f.eks. Metal Gear Solid, Gran Turismo eller lign.

Men ja, Sony bløder penge og en prisnedsættelse i efteråret/vinter ville nok sætte gang i salget. Hvis de så bare kunne få GT5 ud af porten, er jeg sikker på at der vil ske lidt i salget.

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 15:35
ved nærmere eftertanke er der nok ikke tale om 40-50% kunder, da nintendo og computeren også har en del af kagen, men det burde stadigvæk holde vand.
Til top
lalf Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Januar-2009
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 16:16
At Activision helt skulle droppe udviklingen af spil til PS3, er ikke realistisk. Men det er heller ikke min pointe. PS3'ens succes - og det gælder her både for Sony og for Activision - afhænger helt og holdent af, om den kan nå og holde samme volume som X-Box 360.

Det har PS3'en indtil videre haft svært ved og prisen har her spillet en afgørende rolle. I dag betyder det at de fleste tredjepartsspil først udvikles til X-Box 360 og siden overføres/portes til PS3'en - spillene udkommer senere og sjældent i en kvalitet, der udnytter PS3'en til fulde (taler her ikke om 1.partsspil såsom Uncharted, Ratchet&Clank, Metal Gear Solid 4, LBP - der alle er producerede af spilhuse, som Sony har en eller anden form for eksklusiv kontrakt med eller investering i). Hvad Activision reelt altså reelt truer med er ikke at stoppe spilproduktionen, men derimod at nedprioritere PS3'en yderligere. Activision er ikke det eneste spilhus med den slags trusler, men de er de største.

Hvis Sony taber yderligere terræn i forhold til Microsoft, så vil denne negative spiral blot føre til at en endnu lavere prioritering af spiludvikling til PS3.

Sony har altså ikke rigtig noget valg. Hvis Nintendo og Microsoft nedsætter prisen til efteråret, så må Sony følge med. Med de seneste rygter om 70% lavere produktionsomkostninger, skulle det også gerne være muligt.


PS. De 40-50% er grebet ud af den blå luft.
Ved årsskiftet var der solgt:

Wii: 52 millioner
X-Box 360: 30 millioner
PS3: 23 millioner

Desuden viser undersøgelser at især X-Box 360-ejere køber flere spil end PS3-ejere.

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_video_game_consoles_ (seventh_generation)#Sales_standings

http://arstechnica.com/gaming/news/2008/11/xbox-360-bests-ri vals-on-games-sold-per-console-metric.ars

/lalf


Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

ved nærmere eftertanke er der nok ikke tale om 40-50% kunder, da nintendo og computeren også har en del af kagen, men det burde stadigvæk holde vand.
Til top
lalf Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Januar-2009
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 20:12
Mere og måske mere konkrete rygter:
http://www.engadget.com/2009/08/10/retailer-claims-ps3-slim- is-
headed-for-europe-next-month-gettin/

/lalf

Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Nu skal i jo ikke råbe i munden på hinanden


Ingen der har nogle kvalificerede gæt?

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 20:18
Lidt udenfor emnet, men har ikke lige tid til at søge på nettet.
Hvornår kommer den store version af GT5 eller GT-HD eller hvad den skal hedde til PS3,
savner de 13 km rundt på Le Mans
SVP03
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 06:53

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Lidt udenfor emnet, men har ikke lige tid til at søge på nettet.
Hvornår kommer den store version af GT5 eller GT-HD eller hvad den skal hedde til PS3,
savner de 13 km rundt på Le Mans

Der er ikke nogen officel release date. Der er dog mange rygter der siger inden jul. men som sagt intet officelt.

Til top
BusinessBo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Lidt udenfor emnet, men har ikke lige tid til at søge på nettet.
Hvornår kommer den store version af GT5 eller GT-HD eller hvad den skal hedde til PS3,
savner de 13 km rundt på Le Mans

Der er ikke nogen officel release date. Der er dog mange rygter der siger inden jul. men som sagt intet officelt.

Jeg mener jeg har læst et sted, at det bliver den 4 Dec. Men det er jo ikke officelt, så vi skal nok ikke ligge så meget i det.

Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 18>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu