recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 som dedikeret Blu Ray?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 som dedikeret Blu Ray?

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 21:46

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Det høje støjniveau fra PS3'en blæser og PS3'ens store strømforbrug gør, at man ikke med god samvittighed kan anbefale den som en dedikeret Blu-ray afspiller.

En normalt fungerende 40GB PS3 larmer altså ikke mere end så andre ligende apparater, såsom HDD optagere, BD afspillere o.lign.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg ved godt at du selv har en, men du nævner det HVER gang den bliver anbefalet, og så begynder det altså at ligne en slags kampagne. Set i lyset af hvor lille forskellen rent faktisk er, så virker det bare fjollet at skræmme folk væk, med så lidt at have det i.

Selvfølgelig nævner jeg det hver gang der bliver spurgt, for det er sjældent at det er den samme person der spørger to gange. Det er muligt, at du synes at forskellen er lille (tre gange så stor = lille), men der skal altså ikke mange af den type apparater til, før det har stor betydning for ens el-regning.

Nej der skal ikke så mange apparater til, MEN hvis du står mellem en PS3 og en stand-alone afspiller, så er det kun mellem de 2 du skal sammenligne, og her har du selv udmærket beskrevet, at der skal rigtig mange film til før at en PS3 bliver dyrere end en stand-alone.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 21:53

Selvfølgelig nævner jeg det hver gang der bliver spurgt, for det er sjældent at det er den samme person der spørger to gange. Det er muligt, at du synes at forskellen er lille (tre gange så stor = lille), men der skal altså ikke mange af den type apparater til, før det har stor betydning for ens el-regning.

Nej, men nu snakker vi jo bare om ét apparat i denne sammenhæng. Sammen med anbefalingen af PS3'en som Blu-ray-afspiller går man jo ikke ind og siger, at folk bare skal være ligeglade med elregningen. Her i tråden har du også så fint bevist, at jeg har ret, og at PS3'en ikke bruger væsentligt mere strøm, når man kigger på forbrug over et års tid. Du kan da ikke seriøst mene, at man skal holde sig fra PS3'en som Blu-ray afspiller, fordi den bruger for omkring 37 kroner og 40 øre mere om året i strøm!?

Det tager over 50 år for BD50'eren (såfremt den ikke bruger mere strøm end BD30'eren...) at betale forskellen tilbage på den mindre elregning, og så er den væsentligt langsommere til at loade. I øvrigt kan den heller ikke alle de andre fine ting, en PS3 kan Mon man virkelig kan holde sig fra alle de andre sjove features, når man får den hjem i stuen?

Redigeret af Naiera - 08-April-2008 kl. 21:56
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 21:58

Du kan da ikke seriøst mene, at man skal holde sig fra PS3'en som Blu-ray afspiller, fordi den bruger omkring for 37 kroner og 40 øre mere om året i strøm!?

Jeg siger ikke, at man skal holde sig fra PS3, blot at bør være opmærksom på det store strømforbrug. Hvorvidt man synes det har betydning, må den enkle bruger selv vurderer, men det er nok til, at jeg skal have en standalone på et tidspunkt.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 22:01
Du bruger det som begrundelse for at vælge en dedikeret afspiller over PS3'en, og vægter dermed tilsyneladende 38 kroner om året højere end profil 2.0, intern dekodning af HD-lyd, bedre/hurtigere funktionalitet og en væsentligt lavere pris, sammenlignet med en afspiller der har (næsten) tilsvarende funktionalitet.

Redigeret af Naiera - 08-April-2008 kl. 22:03
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 22:08

... vægter dermed tilsyneladende 38 kroner om året højere end profil 2.0, intern dekodning af HD-lyd, bedre/hurtigere funktionalitet og en væsentligt lavere pris, sammenlignet med en afspiller der har (næsten) tilsvarende funktionalitet.

Jeg kan altid bruge penge til noget andet end strøm, så enhver besparelse tager jeg gerne. Jeg har intet at bruge profile 2.0 til, jeg ser film for filmens skyld, ikke for ekstra materialet. Intern dekodning af HD lyd har jeg heller intet at bruge til, da min receiver kan decode det meste.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 22:16

... vægter dermed tilsyneladende 38 kroner om året højere end profil 2.0, intern dekodning af HD-lyd, bedre/hurtigere funktionalitet og en væsentligt lavere pris, sammenlignet med en afspiller der har (næsten) tilsvarende funktionalitet.

Jeg kan altid bruge penge til noget andet end strøm, så enhver besparelse tager jeg gerne. Jeg har intet at bruge profile 2.0 til, jeg ser film for filmens skyld, ikke for ekstra materialet. Intern dekodning af HD lyd har jeg heller intet at bruge til, da min receiver kan decode det meste.

Hvorfor køber du så en afspiller hvor det tager år inden du har opnået en besparelse i forhold til den PS3 du ALLEREDE har købt?

Redigeret af mufcdk1974 - 08-April-2008 kl. 22:17
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 22:19

Men ikke alle prioriterer ligesom dig, og at skræmme folk væk fra PS3'en som Blu-ray-afspiller, hvilket er hvad du gør ved at skrive de indlæg i de forskellige tråde, dét er useriøst. Især når du så fint har regnet ud, at forskellen er så godt som ubetydelig. Jeg tror ærligt talt, at du er blandt meget få, der ville tage 38 kroner om året, i stedet for den ret lange liste af åbenlyse fordele en PS3 giver over en dedikeret afspiller, om det så er BD30 eller BD50.

Redigeret af Naiera - 08-April-2008 kl. 22:20
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 22:21

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Hvorfor køber du så en afspiller hvor det tager år inden du har opnået en besparelse i forhold til den PS3 du ALLEREDE har købt?

Det er der flere grunde til. Jeg er træt af, at PS3 ikke har et lille display og at man ikke kan benytte almindelige universalfjernbetjeninger til den. Endvidere mangler jeg en CD-afspiller.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 22:26

Det er der flere grunde til. Jeg er træt af, at PS3 ikke har et lille display og at man ikke kan benytte almindelige universalfjernbetjeninger til den. Endvidere mangler jeg en CD-afspiller.

Fair nok

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 22:26

Men ikke alle prioriterer ligesom dig, og at skræmme folk væk fra PS3'en som Blu-ray-afspiller, hvilket er hvad du gør ved at skrive de indlæg i de forskellige tråde, dét er useriøst.

Jeg har IKKE til hensigt at skræmmer nogle fra at købe en PS3, og har yderst svært ved, at se de useriøse i, at oplyse brugerne om strømforbruget. Jeg synes netop det er useriøst kun af oplyse om de positive side af et produkt.

... i stedet for den ret lange liste af åbenlyse fordele en PS3 giver over en dedikeret afspiller...

Hvorvidt man se denne lange liste af funktioner som en fordel, må man vel selv have lov til at vudere. Jeg ser det som en omgang ubruglige funktioner.

Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-August-2006
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 22:55

Med denne kan du bruge universal remote til PS3.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1523&zoneid=1

Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu