recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 som Dreambox?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 som Dreambox?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Esse86 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Februar-2008
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 som Dreambox?
    Sendt: 01-August-2008 kl. 01:32

Hej med jer...

Jeg er rimelig ny her på sitet og har læst en del om Dreamboxes her de sidste par dage og overvejer at købe en.

Men jeg fik lige en idé... Ved slet ikke om det kan lade sig gøre, men jeg lufter den for jer.

Eftersom man kan installere Linux på en PS3, er det måske muligt at installere et dreambox image?

Begge maskiner bruger næsten samme hardware.

Power PC - Cell Broad Engine, HDMI, Ethernet, SPDIF, USB.

Det specielle er jo at begge maskiner bruger Cell Broad Engine. Derfor fik jeg tanken - at et dreambox image måske kan køre på PS3 med Power-PC udgiven af Linux, som jo er kodet til at køre på Cell Broad Engine processerer.

Og så kunne man måske bruge denne tuner der kører over USB, som netop kan kobles til PS3'en der har USB.

http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p195_TechnoTren d-Connect-CT-3650-HDTV-USB-CI-TT-Viewer.html

Kan det lade sig gøre eller er det helt hen i vejret?

Der må side et par hajer, der kan svare på det. Som sagt, er jeg ikke inde i brugen af dreambox og image filerne.

Vh

Jens

Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 10:25
Tror jeg ikke du skal satse på - det kræver meget arbejde og jeg tror du får svært ved at få Dreambox koden til at compile på PS3'en.

Dreambox'en bruger nok ikke en CELL CPU men nok nærmere en alm. Power PC cpu.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
Esse86 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 11:50
Det vil sige, at det kan lade sig gøre, hvis man er god til Linux?
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af Esse86 Esse86 skrev:

Måske... men hvad vil du opnå? Der er ikke nogen tunerdel i en PS3, og når du kører Linux på din PS3 er der visse ting i hardware som du ikke har adgang til (på grund af produktets DRM).

Så vidt jeg husker er der enkelte dele af Dreambox koden (et par libs) som kun er tilgængelig i binær form, og det udelukker portering til andre arkitekturer. Men selv hvis hele source koden var tilgængelig, er det langt fra sikkert at den uden videre kan compiles til en anden arkitektur. Og sidst men ikke mindst... jeg kan ikke se hvad du vil opnå?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Dreambox'en bruger nok ikke en CELL CPU men nok nærmere en alm. Power PC cpu.

CELL er en meget kraftig CPU. Dreambox'ene bruger en lille MIPS eller PowerCPU, som groft sagt skal lave det administrative arbejde (disk I/O, styre optagelser, etc) samt en dedikeret chip til video+audio decodning.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Esse86 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 12:45

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Esse86 Esse86 skrev:

Måske... men hvad vil du opnå? Der er ikke nogen tunerdel i en PS3, og når du kører Linux på din PS3 er der visse ting i hardware som du ikke har adgang til (på grund af produktets DRM).

Så vidt jeg husker er der enkelte dele af Dreambox koden (et par libs) som kun er tilgængelig i binær form, og det udelukker portering til andre arkitekturer. Men selv hvis hele source koden var tilgængelig, er det langt fra sikkert at den uden videre kan compiles til en anden arkitektur. Og sidst men ikke mindst... jeg kan ikke se hvad du vil opnå?

Jeg vil opnå, at spare penge... helt enkelt.

En Dreambox koster det samme eller mere end en PS3. Og hvis det kunne lade sig gøre og man brugte en usb dbv-c modtager, så ville man da spare en del penge.

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 23:37

Svaret er meget enkelt..

Nej.

En CPU er ikke begrænsningen i noget udvikling, der er bare et spørgsmål om en cross compiler...
At udvikle drivere som kan styre dit "USB" device, og yderligere benytte API som dreamboxen gør er en udvikling som foregår over flere år, og ikke måneder..og så igen er denne API også closed source...

Tag DM800 og IP900 boksene som eksempler, de er lige udkommet på markedet og har været undervejs i over et år...
tror du selv, at en PS3 version skulle være mulig over 1 nat?

Det er desværre slet ikke muligt eller aktuelt at noget påtager sig at gøre dette, så havde du nok set dreambox images til pc og andre eksisterende platforme, som Mac og andre mulige løsninger..

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu