recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 som media center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 som media center

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mylle78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 som media center
    Sendt: 21-Januar-2011 kl. 17:38
Har fået et problem.

Har fået telenor. Der er der en router med indbygget modem med Zyxel. Den er nu sat til, og fra den trukket et netkabel direkte ind i stuen som går ind i min Link DIR 855 router. Derfra kabler ud til bl.a. PS3. Den kan godt gå på nettet, men siden at jeg har sat min egen router ind bag TV'et så der kommer netkabel i min PS3 mod trådløs tidligere. Ja så virker det ikke mere. PS3 finder ingen mediaserver selvom PS3 media server er sat til. Det virkede tidligere.

Nettet kommer ind i min router fra telenor og derfra med ledning til min egen router, og sidst med ledning til PS3. Eneste forskel er nu at der er en ledning til PS3 mod tidligere trådløs. Jeg vil gerne kunne hente hurtigere og f.eks. HD filer som den ikke kunne trække trådløs, ved at der er ledning igennem det hele.

Hvad kan jeg gøre. Skal jeg ha' sat noget op på en af mine routere for at PS3'en kan finde den?
50" Samsund 3d 7705

Boxee Box

PS3

WII

Jamo A106 Højtaler/Surround
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 17:55
Hvorfor den ekstra router?
Til top
Mylle78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-August-2009
Sted: Denmark
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 07:41
I første omgang er det forbi jeg syntes at den der kommer med fra Telenor er ringe og at alt efter hvad hastighed jeg har, så kan den nye mere trådløst end den der kommer med telenor.
Da PS3, Wii og tv kører på nettet så skal jeg mindst bruge 3 netkabler. I stedet for at trække 3 kabler på låftet, så har jeg sat en router det ene kabel jeg havde og fordelt dem derfra.
Så problemet er at når jeg starter PS3 server op fra min pc, så kan hverken Tv eller PS3 finde den.
Jeg bruger vel kun router 2 som switch nu.
Skal vel også nævnes at der er forbindelse og alle ting kan komme på nettet.

Redigeret af Mylle78 - 22-Januar-2011 kl. 09:15
50" Samsund 3d 7705

Boxee Box

PS3

WII

Jamo A106 Højtaler/Surround
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 10:19
"Jeg bruger vel kun router 2 som switch nu"

Du skal nok slå DHCP på den ene af de 2 routere for at undgå større forvirring.

Hvilken router koble din mediaserver sig på på? Hvis de kører på hver sin, kunne det være den indbyggede firewall i routeren, der blokere?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu