recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 som mediacenter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 som mediacenter?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rohde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 som mediacenter?
    Sendt: 18-Maj-2008 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:

Er det på nogen måde muligt at have en torrent klient på den der kan styres via fjernsupport? Kan vel evt. lade sig gøre hvis man smider linux på den?
Hvis man har linux, skal man så genstarte PS3'en hver gang man vil skifte imellem ps3s normale styresystem og linux?

Ja - PS3'en skal genstartes når man vil skifte mellem de 2 styresystemer.

Når PS3'en kører Linux kan du sagtens fjernstyre den, men der er desværre stadig ikke nogle rigtig fornuftige løsninger til at afspille HD materiale under Linux.
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:

Jeg overvejer at bruge PS3, som mediecenter. Spørgsmålet er bare om den kan leve op til mine krav?

Jeg ønsker at have alt mit data på en ca. 250 gb intern harddisk i PS3en, så jeg ikke nødvendigvis skal have nogen computer tændt.

Er det muligt at afspille alt mit musik i mp3 format på en god visuel måde?
Ja - det syntes jeg
Kan jeg afspille dvdfiler der er smidt ind som VOB filer?
Nej - de skal laves om til enkelt fil film
Kan jeg afspille dvdfilm eller blueray film der er smidt ind som ISO filer?
Er det muligt at afspille en rå blueray film fra harddisken?
Kan jeg se mine feriebilleder på en smart måde?
Ja - mange fine måder
Kan fil formaterne divx, xvid og x264 afspilles?
Ja mener jeg.
Er der andet jeg bør være opmærksom på når jeg overvejer at bruge en PS3 som mediacenter?
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 14:46

Du kan godt afspille en vobfil fra den interne harddisk såvel som fra en usb disk eller en dvd-rom - men det har ikke noget med DVD at gøre.

En vob fil er i sig selv bare en almindelig mpeg fil - og den kan spilles som sådan - men det er kun en DVD hvis den er en del af en compliant DVD-struktur. Dvs. at en vob fil afspilles på samme måde som alle andre enkeltstående filer både fra harddisk eller netværk eller usb disk eller dvd-rom - uden mulighed for menuer, kapitler, indbyggede undertekster osv. som hører til den almindelige DVD-struktur

Du skriver at du smider en alm dvd-skive i og afspiller vob filerne ?

Men hvad mener du konkret med dette - du er nødt til at skelne imellem det at afspille en dvd-struktur som består af en særlig video_ts folder samt nogle .ifo og .vob filer - og så blot at afspille en enkeltstående fil af typen .vob fra et fysisk medie kaldet "dvd"

Så er det en "DVD" du smider i og afspiller - eller er det blot en fysisk dvd-r med en vob fil på du afspiller ?

Hvis det er en "DVD" - altså en DVD-video, så afspiller du ikke vob filerne - du afspiller en DVD-video struktur der er styret af .ifo filerne som ligger sammen med .vob filerne i en video_ts folder.

Redigeret af spawn - 18-Maj-2008 kl. 14:53
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 14:47

slettet

Redigeret af spawn - 18-Maj-2008 kl. 14:48
Til top
Insaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-December-2004
Point: 396
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 14:54
Nej det er ikke muligt. En feature jeg selv synes mangler! 
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 15:10

En PS3 er begrænset på alle mulige måder for at forhindre dig mest muligt i at afspille copyrighted materiale "ulovligt".

Du kan ikke lægge en dvd struktur ind uden at bryde den indbyggede kopisikring - derfor understøttes dette ikke af Sony

Den understøtter afspilning af ikke copyrightede ikke kopibeskyttede enkeltfiler.

Så vil du afspille dvd eller bluray fra andet end det indbyggede bluray drev - skal det dekrypteres og rippes til enkeltfil i et format der understøttes af PS3'en

Ja - hvis du vælger at rekomprimere dem vil der være kvalitets tab.

Nej - du vil ikke kunne få menu, subs, kapitler osv.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 15:48

Ja - Det kan man måske syntes

Men der findes jo meget andet videomateriale man kunne have lyst til at afspille udover sine dvd-skiver eller bluray skiver.

Men man er nødt til at forstå at Sony tjener jo ikke sine penge på at sælge PS3 hardware - det er en underskudsforretning - de tjener deres penge på at sælge alt det du efterfølgende skal afspille på den, såsom spil, dvd-titler og bluray titler.

De har derfor selvfølgelig ingen interesse i at du skal kunne afspille ulovlige rips af dvd-titler og bluray titler og gør derfor dette så besværligt som muligt på deres PS3 - de vil hellere sælge dig nogle flere krypterede medier.

Så en PS3 kan godt bruges som mediecenter - men det er altså med visse begrænsninger.

Nogle af disse begrænsninger kan omgåes på forskellig vis - men det kræver noget af dig - andre begrænsninger kan ikke omgåes.

Redigeret af spawn - 18-Maj-2008 kl. 15:52
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 17:25
Hvad jeg gerne ville vide er: Findes der en ps3 venlig video container fil der understøtter kapitler? Gerne en der ikke nødvendigvis komprimerer emnet undervejs....

...Sagen er nemlig den at jeg har omkring 250 skiver med diverse koncert optagelser på som jeg gerne vil ha rippet, men da det jo er musik, så vil man jo helst ha' kapitlerne med.....
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 21:18

Nej - det findes ikke.

Til top