recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 som mediaserver...?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 som mediaserver...?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
KasperC Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 21:25
Vi kan da prøve.

Redigeret af KasperC - 31-Marts-2008 kl. 22:16
Med venlig hilsen
Kasper C

Panasonic 42px70 | Playstation 3
PS3 Spil: Ratchet and Clank, Fifa 08, Singstar, Gran Turismo 4 Pro, Grand theft auto 4, Pain.
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 16:19
Tja noget kunne tyde på at det er din router der ikke hvirker. Der er åbenbart flere der har haft samme problem. Måske kan du prøve at låne en anden router fra en kammerat eller arbejde, og se om du kan få det til at virke, så ved du i alt fald at det er problemet inden du går ud og invisterer i en ny router 
Til top
Henke6000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Marts-2006
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 15:08

Hejsa.

Jeg er nysgerrig på om du har fundet en løsning på problemet. Jeg har selv en netgear WGR614 router, hvor jeg godt kan komme på nettet på min ps3, men jeg kan ikke få wmp 11 til at se min ps3. Den kan simpelthen ikke finde enheden. Hvad gør jeg?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 15:50

Jeg har selv haft en Netgear WGR 614, det var godt nok Version 6. Men det virkede fint nok med streaming via WMP 11. Men der var nogle andre problemer med routeren bla.a ville den ikke lade min PS3 køre NAT 2 uanset hvad jeg gjorde, og UPnP ville heller ikke virke selv om routeren understøtter det.

Den router er undskyld jeg siger det noget bras. Hvis du er sikker på det ikke er en firewall der blokerer så den ikke tillader PS3 at hente fra PC'eren ( det lyder nemlig sådan ) . SÅ er det bedste råd nok at prøve en anden router hvis du har mulighed for at låne en.

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 17:15

prøv at sætte kabel imellem PS3 og din PC..

Sikre at de 2 enheder kan se hinanden, så har du da udelukket router problemet.

Skal netværk sættes op, så ved jeg ikke om PS3 også selv finder ud af at tildele sig en ip som vil fungere inden for samme range som windows gør. Men det er da en option istedet for at det snak om routere / porte osv..

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Den router er undskyld jeg siger det noget bras. Hvis du er sikker på det ikke er en firewall der blokerer så den ikke tillader PS3 at hente fra PC'eren ( det lyder nemlig sådan ) . SÅ er det bedste råd nok at prøve en anden router hvis du har mulighed for at låne en.

Jeg har forsøgt hvor Windows firewall er slået fra, men ligelidt hjælper det. Kan det være noget i routerens opsætning der skal ændres mon?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 20:58

Hvis du inde i din router kan se din PS3, hvilket du bør kunne, ellers ville din PS3 jo overhovedet ikke være på nettet, så tror jeg ikke det er der det er galt.

Er du sikker på du ikke har andre firewalls ?

Hvis du har et anti virus program kørende, ud over windows firewall, er det måske det der driller. Du kan evt også prøve et andet streaming program og se om det vil virke tversity eller lign..

Hvis du er sikker på

1.  De tjenester (services.msc ) kører som de skal..

2. Du har ikke en software baseret firewall på din PC som blokerer når PS3 prøver at få forbindelse via søg media server..

3. Din PS3 er på nettet når du spiller / surfer osv..

4. Det virker heller ikke med andre streaming aplikationer.

Så tror jeg du skal prøve at først låne en anden router, hvis du har mulighed for det. Eller køb en ny.

Det er surt at skulle investere i en ny router, men på den anden side er det rart at slippe for alt det bøvl med den router. Kan du køre NAT 2 og UPnP med den som den er nu ?

Ellers får du nemlig også en masse bøvl hvis du vil spille online / chatte med bluetoth headset.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 21:08

Og hvis du ikke ved hvilken router du skal købe så er det den her..

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=315923

Fik den selv anbefalet af folk her på forummet, og den spiller max

Tog mig ca 2 minutter at sætte den op, så virkede alt bare uden nogen som helst problemer. NAT2 UPnP, streaming det hele kører bare der ud af.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2008 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Det er surt at skulle investere i en ny router, men på den anden side er det rart at slippe for alt det bøvl med den router. Kan du køre NAT 2 og UPnP med den som den er nu ?

Hej igen.

Når jeg går ind i statusliste for indstillinger og forbindelse, så står OPnP til tilgængelig, og nat type står til type 2. Men jeg kan ikke få wmp til at se ps3 'eren

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu