recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 som streamer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PS3 som streamer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 som streamer
    Sendt: 19-Marts-2012 kl. 12:11
Hvad kan PS3 mht at virke som streamer.

skal bruge min wd tv andetsteds, så tænkte på en PS3 som ny streamer.
Så får jeg jo hele 3 ting i 1.

Mine film ligger på en windowsbaseret server. og har en del 1080 mkvér med forskellige sprog og srt undertekster.
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 14:28
Du kan godt streame til en PS3, hvis du har et transcoder program kørende. Her er PS3 media server det absolut mest udbredte.

Dog er det værd at bemærke, at det godt kan kræve nogle kræfter af din CPU, så hvis den er for tam (som fx i en NAS) kan det give problemer med flydende afspilning.

Forskellige lydspor og undertekst spor er ikke noget problem.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 14:39
Larmer den meget ?
vil det sige at den kan afspille de samme filer som min wd tv kan?

Hvad med automatch frame output, gør den det?
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 14:50
Den larmer mere end WD TV'en, da den har blæsere. Men min personlige erfaring (jeg har haft to stk, en fed + en tynd) er, at larm ikke er noget problem. Bare den ikke gemmes ind i et skab; den skal have luft omkring sig.

Jeg har tidligere haft problemer med at afspille 3D SBS film, men det er vist blevet bedre med nyere software.

En anden ting jeg lige vil nævne er problemer med Cinavia. Det er DRM, som et par gange har drillet mig. Kort fortalt er det kopibeskyttelse og der er ikke rigtig nogen work around.

Det er naturligvis en ulempe, dog ikke noget jeg har stødt på rasende mange gange.

Mht framerate: Svjv er der samme framerate som i kildefilen.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af bleed_blue bleed_blue skrev:

Den larmer mere end WD TV'en, da den har blæsere. Men min personlige erfaring (jeg har haft to stk, en fed + en tynd) er, at larm ikke er noget problem. Bare den ikke gemmes ind i et skab; den skal have luft omkring sig.

Jeg har tidligere haft problemer med at afspille 3D SBS film, men det er vist blevet bedre med nyere software.

En anden ting jeg lige vil nævne er problemer med Cinavia. Det er DRM, som et par gange har drillet mig. Kort fortalt er det kopibeskyttelse og der er ikke rigtig nogen work around.

Det er naturligvis en ulempe, dog ikke noget jeg har stødt på rasende mange gange.

Mht framerate: Svjv er der samme framerate som i kildefilen.

Ok så den æder alle de samme filer som min wd tv ?

hmmm lyder sku attraktivt. Hvis den kan afløse min wd tv som streamer og jeg sår får 3D Blu-ray samt spil :)
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Ok så den æder alle de samme filer som min wd tv ?

Det kan du absolut ikke regne med.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 17:19
ok prøvede lige.

Problemmet var dog at min server desværre ikke var kraftig nok.
Så det bliver desværre ikke aktuelt med PS3 som 3 i 1 boks Cry
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu