recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ps3 støjer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketps3 støjer

 Besvar Besvar Side  <1 2627282930 31>
Forfatter
Besked
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Hvordan kan man se hvad niveau den er på.. bare ved at lytte eller?

Støj niveauerne der omtales herinde er de hørbare blæser niveau forskelle fra opstart af maskinen til hvad folk oplever som højeste støjniveau fra blæseren. Der er dog forskelle på hvor mange niveauer folk oplever, nogen snakker helt op til niveau 5, mens andre mener de oplever niveau 4 og kun 3. Dette mener jeg i høj grad er subjektivt.

Det er meget tydeligt, især fra niveau 2 til 3 hvor meget mere PS3 larmer på den maskine jeg havde , så det kræver blot man lytter efter for at opdage de blæser niveauer som PS3 maskinen har   

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 15:35

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Jer med lydløse PS3'ere (dem som ikke når over niveau 2) har været uheldige og fået defekte konsoller. Jeg har fået at vide af den butik, jeg købte min støjende PS3, at min opfører sig normalt på trods af, at den altså når op på niveau 4 i blæser støj, så derfor vil en ombytning ikke hjælpe, da alle korrekt fungerende PS3'ere opfører sig sådan.

Skynd jer at ringe/skrive til Nordisk Film og fejlmeld jeres lydløse PS3'ere!



LOOL SÅ er jeg meget glad for at have en defekt PS3 , men det er godt nok lidt træls at man glemmer at slukke for den, fordi man ikke kan hører den , men det problem har du jo ikke SJ .

Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Hehe, du burde betale mig halvdelen af mine udgifter til systemet. 

Jeg regner dog med at gøre brug af mine 14 dages returret, så det kun kommer til at koste mig forsendelsen tilbage til sælgeren.



Jeg kan lige fortælle, at der gik over en måned og et par emails, før jeg fik mine penge tilbage. Butikken har dog "glemt" at tilbagebetale de 46 kr, som det kostede at få systemet tilsendt. 


Redigeret af SJ - 28-Juni-2007 kl. 23:07
Til top
Hygom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2007 kl. 13:04
Det er ikke normalt at få tilbagebetalt fragt når man gør brug af returret.
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2007 kl. 18:40
Så er du da blevet snydt.

Butikken skriver selv på deres side:

"...ved udnyttelse af fortrydelsesretten dækkes bådes beløbet for varen, samt fragten."

På forbrug.dk står der bl.a. :

"
Det er det fulde beløb, der skal tilbagebetales, også fremsendelsesomkostningerne."



Til top
Hygom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 03:23
Ok.. så er det mig den er galt med :) Syntes bare at kunne huske at jeg heller ikke fik fragt betalt tilbage, og tænkte det nok skyldtes at fragt er "neutralt" mellem butik og køber.
Til top
mejersken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 11:13

jeg synes også det virker ulogisk at butikken skulle betale en fragt tilbage

På den måde vil butikken jo tabe penge på at folk ombestemmer sig

Til top
DaWizeGuy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2007 kl. 13:51

Jeg har fundet et trick som måske kan hjælpe nogle med at få maskinen til at ligge på blæserniveau 2 under afvikling af spil og Blu-ray film.

Anskaf 4 fyrfadslys (pil stearinlysene ud først!) eller HiFi fødder/dæmpere i samme størrelse og placer dem under en konsollen i vandret position. PS3 udvikler meget varme omkring Blu-ray drevet, og når den hviler direkte på en vandret overflade er det vanskeligere at slippe af med varmen. Det hjælper heller ikke at placere konsollen lodret, da varmen har vanskeligere ved at slippe ud af ventilationsåbningerne. Men når bunden af konsollen løftes en anelse op fra en vandret overflade vil varmen lettere kunne slippe væk og temperaturen inde i maskinen vil falde.

Det lyder måske helt tåbeligt, men det virker! I mit tilfælde har det betydet, at konsollen aldrig går over blæserniveau 2 når jeg ser Blu-ray film eller kører PS3 spil. Jeg har ikke testet intensivt med afvikling af PS2 spil, men maskinen gik ikke over blæserniveau 2 efter 20 minutters Metal Gear Solid 3 @720p. Desværre går maskinen stadig op i blæserniveau når jeg ser DVD film med scaleren slået til.

Jeg kan naturligvis ikke garantere, at dette virker for alle. Men måske kan det betyde den lille forskel for nogle som bevirker, at deres PS3 ikke går op i niveau 3.

Mvh

Anders

 

Til top
rapsacdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 633
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2007 kl. 15:53

hvor utrolig det end lyder så fungere det sgu

Efter at have læst rådet prøvede jeg det med det samme og her, halvanden time senere har min ps3 ikke været i nærheden af level 3.

utroligt så lidt der engang imellem skal til.

Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2007 kl. 20:21
Konsollen må jo være fejlkonstrueret, hvis det hjælper på problemet.

Til top
mejersken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 12:42

helt ulogisk er det nu ikke ....

når der er luft hele vejen rundt om en ting sker der en større påvirkning ( i dette tilfælde kølning )

 

Til top
DaWizeGuy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af mejersken mejersken skrev:

helt ulogisk er det nu ikke ....

når der er luft hele vejen rundt om en ting sker der en større påvirkning ( i dette tilfælde kølning )

 

Det er jo også bl.a. derfor, at mange Hifi enheder så som receivere og forstærkere hviler på fødder så der er luft mellem den vandrette falde og bunden af enheden. Det reducerer varmeudviklingen og hjælper med at reducere vibrationsstøj.

Mvh

Anders

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2627282930 31>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu