recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ps3 støjer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketps3 støjer

 Besvar Besvar Side  <1 2728293031>
Forfatter
Besked
Bornholmeren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2007 kl. 22:05
Det lyder som et godt tip. Vil afprøve det i morgen når jeg skal spille warhawk igen.
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2007 kl. 22:52
det virker desværre ikke hos mig men jeg syntes nu ikke min larmer så utroligt meget som andre syntes - jeg kan sagtens se en film uden den larmer for meget.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2007 kl. 22:54
hvordan ser i om den er i niveau 2 elleer 3.
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2007 kl. 23:55
Vi lytter os frem til, hvor mange gange blæseren øger sin hastighed.

Min PS3's blæser gik op på niveau 3 i idle tilstand efter 8 minutters tid. Dvs at den øgede sin hastighed 2 gange efter opstart af konsollen. Niveau 1 er lige, når man har tændt for konsollen.


Mike S: Jeg tror, din blæser kun kører på niveau 1 eller 2, hvis du ikke føler dig generet af den under filmafspilning. Hvis ikke så må du da være halvdøv. 


Til top
mosede Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2007 kl. 08:19
Det undrer mig at læse dette, da jeg skal have øret helt ind til min for at høre noget som helst.
Jeg er muligtvis halvdøv, men alligevel

Jeg har en US-model - er der generel forskel på US og EU modeller støjmæssigt?
Til top
DaWizeGuy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2007 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

det virker desværre ikke hos mig men jeg syntes nu ikke min larmer så utroligt meget som andre syntes - jeg kan sagtens se en film uden den larmer for meget.


Ok. Mit gæt er, at du har en niveau 2 maskine.

Jeg tror det er meget tilfældigt, om man har en niveau 2 eller 3 maskine. Min teori er, at forskellen mellem niveau 2 og 3 ligger inden for ganske få grader. Nogle er heldige at have fået en maskine som har en temperaturføler der er lidt mindre sensitiv, hvorfor den lige akkurat klarer at ligge under niveau 3. Andre er uheldige at have fået en maskine som lige akkurat ikke klarer at ligge på niveau 2. Det er her det lille trick med fyrfadslysene måske kan gøre forskellen mellem niveau 2 og 3.

Mvh
Anders
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12292
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2007 kl. 13:27
Med hensyn til det hersens trick tidligere nævnt i tråden, så lader det altså ikke til at virke her. Jeg har dog kun prøvet med idle, lidt spil-demoer og folding@home, så hvordan den præcis opfører sig under Blu-ray afspilning, og om man måske kan undgå niveau 2 eller 3, eller hvad det nu er, hvor det i mine øre bliver ret irriterende, det må vente til jeg får set en Blu-ray film i weekenden.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2007 kl. 13:41
Jeg har nu en ide om at det måske ville hjælpe at reset biosen eller systemet. da et lignende problem ofte sker med computere.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2007 kl. 13:50

Jeg gætter på, at ovenstående trick skyldes mere, at det er blevet køligere udenfor.
Bemærk hvor mange der skrev om støj i de varme dage. I Marts da den blev lanceret var det ikke nær så mange som i sommermånederne. Nu er vi ved at have efterår, og temperaturen er generelt faldet.
PS3 har en elending indbygget kølingsenhed, hvorfor den er meget afhængig af rumtemperaturen i stedet.

 

 

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2007 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg gætter på, at ovenstående trick skyldes mere, at det er blevet køligere udenfor.
Bemærk hvor mange der skrev om støj i de varme dage. I Marts da den blev lanceret var det ikke nær så mange som i sommermånederne. Nu er vi ved at have efterår, og temperaturen er generelt faldet.
PS3 har en elending indbygget kølingsenhed, hvorfor den er meget afhængig af rumtemperaturen i stedet

Det tror jeg faktisk ikke er helt galt skudt - jeg har mine vinduer til lejligheden stående åbent hele dagen, og jeg kan da høre at min PS3 har skruet lidt ned.... jeg bor oppe under taget, og der er normalt herre varmt - men ikke i disse dage :)

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
DaWizeGuy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2007 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg gætter på, at ovenstående trick skyldes mere, at det er blevet køligere udenfor.
Bemærk hvor mange der skrev om støj i de varme dage. I Marts da den blev lanceret var det ikke nær så mange som i sommermånederne. Nu er vi ved at have efterår, og temperaturen er generelt faldet.
PS3 har en elending indbygget kølingsenhed, hvorfor den er meget afhængig af rumtemperaturen i stedet.

 


Stuetemperaturen er bestemt også en meget relevant parameter i ligningen. I mit tilfælde betyder tricket med fyrfadslysene dog de par grader til forskel som bevirker, at maskinen ikke går op i niveau 3. Men hvis vejret var varmere er det langt fra sikkert, at det ville virke.

Mvh
Anders


Til top
Ivanovich Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2007 kl. 15:59

Ja stuetemperaturen har da noget at sige, men tvivler på at ret mange sidder i en væsentlig koldere stue om vinteren end om sommeren, for så skruer man jo op for varmen, så der stadig er omkring de 20C.

Jeg tror nærmere grunden til at der ikke er ret mange der klager mere, er at der er RIGELIG med rapporter om larmende og varme ps3'er til at man selv kan sidde og konkludere ud fra det, i stedet for selv at skrive om sine iagttagelser...

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2728293031>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu