recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ps3 støjer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketps3 støjer

 Besvar Besvar Side  <12345 31>
Forfatter
Besked
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af tma86 tma86 skrev:

Har lige modtaget en ombytnings PS3 fra Elgiganten. Jeg poster lige når jeg finder ud af om støjniveauet er lavere på den.


så der gået 3 timer! hvad har man fundet ud af :p

har selv tænkt mig at få byttet min hvis det er den eneste løsning, og har også købt den hos elgiganten
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 17:21
Ja jeg er også spændt - tma prøv først at lade den køre uden system opdatering - kører den ned igen på et tidspunkt. Når du så har updated så se om den stadig kører ned igen.
Til top
tma86 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 18:10
Jeg startede godt nok med at opdatere den, lige nu kører den folding for at få noget varme på den. Lige umiddelbart må jeg sige, at jeg syntes den larmer mindre end den første jeg fik. Men jeg vender tilbage engang i aften med mere info.
Mvh. Tommy
Til top
tma86 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 20:03

Efter lidt tests er jeg kommet frem til, at blæseren ikke går ned i hastighed når man går tilbage til menuen. Men i forhold til den første jeg havde, er det ligesom om at blæseren ikke går op i "tredje" gear på denne.

Så jeg regner med at jeg beholder den, og sender den første tilbage.

Mvh. Tommy
Til top
tma86 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 20:49

Har lige haft db måleren i min mobil fremme, og må indrømme at mine ører bedrager mig. Den første jeg købte "larmer" med 55db, og den nye jeg fik i dag med 56db.

Det er målt med telefonen liggende helt op ad toppen af konsolen. Lyden er målt mens den kører folding.

Mvh. Tommy
Til top
tommyhj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 22:31
Jeg har samme problem med min PS3 fra Elgiganten. Så snart jeg tænder den, holder jeg PS-knappen nede, så den viser den der sorte skærm, og lader den så stå der: efter 5 min kører blæserne bare derudaf som en støvsuger.

US versionerne og enkelte EU versioner har IKKE dette problem, og kan sagtens skru ned igen.

Men det lader ikke til at vi kan få løst problemet sådan lige, fordi der ikke er nogle korrekt fungerende PS3'er i Elgiganten - og fordi de har udsolgt...

Men hvad hvad skal vi så gøre???
Til top
Bornholmeren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 22:47

Nåh. Jeg flyttede ps3´eren uden for mit rack og ud på en skammel ved siden af . Jeg synes faktisk at den larmer mindre (der går i hvert faldnoget længere tid før den "gasser op". Det skyldes nok 2 ting. 1: den får mere luft, 2: den kaster ikke lyden direkte i ansigtet på mig længere. Når lyden spiller over anlægget, hører ingenting længere, men når resistance loader, og der bliver stille, hører man den, men ikke længere så højt som min gamle ps2´er. (giver det mening)

Så vigtigt!! den skal have masser af plads omkring sig, som udgangspunkt.

PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 23:02
ja, det må jeg altså også sige. Ta Ps3 ud af racks... den skal stå frit, med plads til luft... det hjælper jo ikke at den varme luft cirkulere rundt i et lille rack, så er det jo bare en lilla sauna. Det hjalp også mig at stille frit fremme.

Men altså - det er vel noget der kan ændres i en software opdatering, at den ikke nødvendigvis skal blæse når den er i menuerne!

Ang det med åbne PS3 konsoller-kasser. Nu er jeg selv forhandler af PS3  og har selv set pakkerne fra Nordisk med ps3 konsollerne i da de ankom til butikken - det ene klistermærke var brudt, og et andet sat over. Så det er IKKE forhandlerne der har haft åbnet for kasserne, men NFI, eller der hvor de får dem fra ! Mit skud var nu at de skulle have den nordiske manual i. Ved det ikke 100%

Redigeret af Pade2204 - 29-Marts-2007 kl. 23:06
Til top
tma86 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 23:11
Min står ovenpå en skænk, så der er ihvertfald ikke problemer med at den kan få nok luft.
Mvh. Tommy
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 23:44
min står også umiddelbart så den kan kommer af med sin varme luft.. men man kan vel "bare" få sine penge tilbage fra elgiganten hvis de ikke har en ps3 at bytte med inden for de 30 dage..

hvis der går mere end de 30 dage så burde man vel stadig kunne bytte den til en ny når de får dem på lager da det jo er en fejl på maskinen som man ikke selv har forudsaget..
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 23:54
Nu er jeg også faldet lidt til ro - larmen er ikke sådan helt umulig men jeg kan bare ikke forstå at blæseren ikke falder ned når den ikke laver noget. Jeg er meget spændt på om det mon er en fejl i den nye firmware eller noget? Hvis det er det skulle det jo kunne løses, jeg håber ikke det er en hardware fejl (mest for Sonys skyld ).

Anyway nu prøver jeg at leve med min men holder et vågent øje og jeg har også kontaktet nordisk film/sony og fortalt dem om mine oplevelser og forundring over "XMB" behøver fuld blæser hastighed. Og ja min PS3 står 100% frit og med min. 20-30 cm. hele vejen rundt - det virker også som om at når den står op kører den lidt bedre - varmen skal jo ud af den højre side af konsollen (altså toppen når den står op) og varme vil jo opad.
Til top
DaWizeGuy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 09:22

Min PS3 forbliver som regel i "2. gear" det meste tiden og ryger op i "3. gear" hvis jeg spiller eller ser film i lang tid ad gangen.

Jeg tror ikke der er noget galt, fordi konsollen ikke går ned i 2. eller 1. gear, når den står på Dashboardet. Strømforbruget er jo stort set identisk i Dashboard og under afvikling af spil, hvilket tyder på, at konsollen trækker konstant strøm fra komponenterne.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 31>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu