recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ps3 støjer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketps3 støjer

 Besvar Besvar Side  <1 23456 31>
Forfatter
Besked
tommyhj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 11:16
Hvis en PS3 ikke af sig selv slukker for blæseren når den er idle, selvom den har luft omkring sig, så er der en defekt! Det tør efterhånden godt konkludere.

At folk så ikke kan høre deres PS3, fordi de skruer op for deres anlæg, er døve osv. - det er jo godt for dem. Men deres PS3 er stadig defekt.

En fyr der havde købt sin PS3 i Merlin på strøget i KBH havde en velfungerende maskine. Mig selv og i hvert fald én anden, har defekte maskiner fra Elgiganten.

Elgiganten bytter gerne - men i øjeblikket har de ikke noget at bytte med. èn person fik en bytter der havde samme problem, og så var han jo lige vidt...

Her er en video der dokumenterer problemet:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?act=Attach&type =post&id=33396
Til top
Viktor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2006
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 11:19

Jeg har haft et par stykker hjemme nu og billedet er det samme. Starter stille efter 5-10 min begynder blæseren at køre konstant.

Jeg køber et 10 m. HDMI og Optisk kabel, smider PS3 ind i en skænk i den anden ende af stuen og bruger trådløs netværk. Da kontrolleren er bluetooth skulle det ikke give problemer med rækkevidde.

Det er en stor processor, HDD og Strømforsyning i en lille kasse det skal jo køles.  

Til top
Weiglin Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 11:25

Så PS3 lider altså af nogenlunde de samme støjgener som Xbox 360?

Så var det fandme godt jeg ikke solgte min 360'er til fordel for en PS3'er. Spiludvalget er langt større og bedre lige pt.
Dog ville jeg ønske at MS havde indbygget deres HD-DVD drev i deres maskine. (Indbygget Blue-Ray er det eneste der er til fordel for PS3 lige pt. i henhold til mine behov)

Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af tommyhj tommyhj skrev:

Hvis en PS3 ikke af sig selv slukker for blæseren når
den er idle, selvom den har luft omkring sig, så er der en defekt! Det tør
efterhånden godt konkludere.At folk så ikke kan høre deres PS3, fordi de
skruer op for deres anlæg, er døve osv. - det er jo godt for dem. Men
deres PS3 er stadig defekt.En fyr der havde købt sin PS3 i Merlin på
strøget i KBH havde en velfungerende maskine. Mig selv og i hvert fald én
anden, har defekte maskiner fra Elgiganten. Elgiganten bytter gerne -
men i øjeblikket har de ikke noget at bytte med. èn person fik en bytter
der havde samme problem, og så var han jo lige vidt...Her er en video der
dokumenterer problemet: http://www.minhembio.com/forum/index.php?
act=Attach&type =post&id=33396


Jeg købte min i Merlin i Århus, den er også velfungerende, ved film ligger
den typisk på blæse støj niveau 1 og kan ikke høres.

Redigeret af Bendix - 30-Marts-2007 kl. 11:26
Til top
tma86 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Weiglin Weiglin skrev:

Så PS3 lider altså af nogenlunde de samme støjgener som Xbox 360?

Så var det fandme godt jeg ikke solgte min 360'er til fordel for en PS3'er. Spiludvalget er langt større og bedre lige pt.
Dog ville jeg ønske at MS havde indbygget deres HD-DVD drev i deres maskine. (Indbygget Blue-Ray er det eneste der er til fordel for PS3 lige pt. i henhold til mine behov)

 

Nu har jeg haft en Xbox 360, og den larmede ca dobbelt så meget som min PS3 gør i højeste gear.

Mvh. Tommy
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 11:45

Jeg vil sige, at min PS3's blæsere larmer lige så meget som Xbox360.  Forskellen er drevet, som stort set er stille på PS3.

http://www.idg.se/2.1085/1.101321



Redigeret af Skalle06 - 30-Marts-2007 kl. 11:49
Til top
tommyhj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 11:47
En halv Xbox 360 er stadig en halv for meget!! Jeg vil have 0 støj når den ikke laver noget!!

Nå, ringede til elgigantens kundeservice - hende jeg snakkede med havde ikke før hørt om støjproblemer... typisk. Men Nordisk film var da blevet kimet ned heldigvis: http://www.idg.se/2.1085/1.101321

Synes vi alle sammen med dette problem skal ringe til Sony Playstation Hotline kl 18 i aften og brokke os! de har nummer 70127013
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 11:59

Jeg har også haft en Xbox 360, den er solgt nu men min PS3 siger næsten ikke noget når den ikke laver noget. Når man spiller DVD eller Blue ray film kan man ganske svagt høre den hvis der er helt stille i stuen, når jeg evt.  Spiller Motor Storm kan man hører den når man slukker for lyden, og når man stopper spillet så går der ca 2 min så går blæseren ned i hastighed hvor man ikke hører den hvis man sidder og snakker, efter 10 min høres den slet ikke. Når jeg starter min PS3 kan man hører blæseren i ca 5 sek derefter er den stille.

Selv når den kører med spil larmer den ca 1/4 del af hvad min Xbox gjorde.



Redigeret af klander - 30-Marts-2007 kl. 12:17
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af tma86 tma86 skrev:

Har lige haft db måleren i min mobil fremme, og må indrømme at mine ører bedrager mig. Den første jeg købte "larmer" med 55db, og den nye jeg fik i dag med 56db.

Det er målt med telefonen liggende helt op ad toppen af konsolen. Lyden er målt mens den kører folding.



nu ved jeg ikke hvor præcis en måling med en mobiltelefon er, men prøv at læse artiklen som de andre linker til: idg.se/2.1085/1.101321 der står:

Citér Playstation 3 har en fläkt i sig så det är klart att den låter lite. Den ska dock inte låta mer än 22 decibel, och är det så att den låter för mycket kan det vara ett maskinellt fel.


der er godt nok STOR forskel på 22 decibel og 55-56 decibel.. spørgsmålet er så bare hvor stor chancen er for at man igen og igen modtager en ps3 med blæserfejl hvis man bytter den


Til top
tma86 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 13:49
Nu ved vi jo ikke om de mener 22 db på 10m afstand.
Mvh. Tommy
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 13:53
når folk mere eller mindre siger de ikke kan høre deres ps3 så passer det da meget godt med 22 db..?

Til top
tommyhj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

spørgsmålet er så bare hvor stor chancen er for at man igen og igen modtager en ps3 med blæserfejl hvis man bytter den


Netop - og det er også derfor vi må vente til Sony har accepteret at der er et problem, og kan finde en løsning, andet end at give os en ny med samme problem.

Personligt ringer jeg til Sony Support, og på vejne af alle jer skal jeg se hvor langt op i systemet jeg kan komme for at få den til at forstå at det er en reelt fejl ved en hel serie af maskiner.

Sjovt nok ser det ud som om maskiner fra Merlin er gode nok? Hvor har folk deres PS3 fra?

Min er fra Elgiganten = defekt
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 31>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu