recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ps3 støjer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketps3 støjer

Besvar Besvar Side  <1 34567 31>
Forfatter
Besked
tma86 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2006
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 13:57
Jeg ringer til Nordisk Film i aften og klager min nød. Elgiganten har ikke flere de kan bytte med, så skal den sendes til rep. og det venter jeg lidt med.
Mvh. Tommy
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 13:59
elgiganten = 'defekt'

har stadig ikke hørt om en maskine fra elgiganten som ikke har problemet? hvis der en som har så må du meget gerne lige skrive
Til top
tma86 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2006
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 14:02
Min bror har en fra Bilka med samme problem.
Mvh. Tommy
Til top
DaWizeGuy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2006
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 14:50

Støjen er ikke være end Xbox og væsentlig mindre end den oprindelige PS2, hvilket bestemt er til at leve med. Folk opfatter støj forskelligt og konsollen er placeret forskelligt hos alle med forskellig grad af venilation, rumtemperatur etc. Jeg er derfor ret overbevist om, at der ikke er tale om en egentlig hardwarefejl, hvorfor det ikke vil hjælpe noget at returnere konsollen eller sende den til rep. At blæseren ikke går ned i hastighed efter et stykke tid på dashboardet kan sikkert fikses ved en softwareopdatering. Med andre ord, slå koldt vand i blodet og afvent en officiel udmelding fra Sony / Nordisk Film.

Til top
tommyhj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 14:59
DaWizeGuy:

Du har vist ikke læst hele tråden... vi taler om at vores PS3 larmer for meget HELE tiden, og den ikke er i stand til at skrue ned for blæseren automatisk, ligesom en fungerende PS3 kan. Hvis du kan leve med den blæserlarm, så fred være med dig.
Til top
tommyhj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 15:01
Jeg har netop sendt en mail til support@dk.playstation.dk. Jeg skal nok skrive svaret her så snart jeg hører noget.

Hej

Jeg skriver på vegne af en stadig voksende gruppe Playstation 3 ejere der har problemer med blæseren i deres konsol. Da der ikke skal herske tvivl om hvilket problem jeg taler om, skitserer jeg her symptomer som de alle oplever. Det eneste brugeren gør i dette tilfælde er at tænde for maskinen, uden at logge ind eller lave andet:

1. PS3 tændes, blæseren kører op på max i 1 sekund og slukker så helt
2. 2-10 minutter hvor blæseren ikke er tændt
3. efter 2-10 min tænder blæseren på et lavt niveau
4. efter yderligere få minutter går blæseren op på maksimal styrke, ligesom det han høres kort i punkt 1.
5. blæseren fortsætter på dette niveau, uanset hvad maskinen bruges til, placering, ekstern temperatur eller ekstern blæser.

En bruger har optaget det hele på video med lyd, hvilket kan fungere som dokumentation:

Problemet er således at maskinen konstant kører med maksimal blæserstøj, hvilket er uacceptabelt.

Der er dog mange andre PS3 ejere der ikke har problemet, og deres konsoller starter kun for blæseren når de spiller eller kører Folding@home, og blæseren slukker automatisk når de afslutter aktiviteterne. Dette defineres som den korrekte opførsel. Når maskinen ikke aktivt kører programmer (idle), er placeret korrekt med masser af plads omkring sig i et 20 grader varmt lokale, skal blæseren IKKE være tændt, og hvis den pga. omgivelsernes temperatur tænder, så kun på laveste niveau.

Her er en række links til et lille udpluk af forum-tråde hvor problemet diskuteres livligt:

Jeg håber at have overbevist jer om at der findes en reel defekt, der hverken er subjektivt, eller kan afvises som brugerens forkerte brug af konsollen. Problemet kan genkendes af ejere af både PAL og NTSC modeller. 

På vegne af den store gruppe berørte kunder vil jeg derfor bede om en udtalelse om problemet, gerne af en Sony repræsentant. Vi vil gerne høre om Sony vil acceptere eksistensen af fejlen, og hvilke tiltag Sony vil gøre for at udbedre den.

Med venlig hilsen

Tommy Hemmert Jørgensen
PS3 serienr.: 02-27430423-6425939-cechc04

Til top
Jorgen Lykke Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-November-2005
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 17:58

Fint der er nogen der tager problemet op med den konstante larm.

Jeg har afventet diverse forums anmeldelser af PS3.

Jeg er meget varm på at anskaffe en PS3, men jeg må indrømme, at sådanne kommentarer ikke får én til at støvsuge markedet for en PS3 lige med det samme.

Men spørgsmålet er om Sony vil acceptere et sådanne problems eksistens på en række konsoller, der i forvejen er dem en "underskuds forretning"!?

Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af tommyhj tommyhj skrev:

Jeg har netop sendt en mail til support@dk.playstation.dk. Jeg skal nok skrive svaret her så snart jeg hører noget.

Jeg tror, jeg var en af de første danske PS3 ejere, som nævnte blæserproblemet. 

Den 27/3 sendte jeg en e-mail til samme adresse, hvori jeg forklarede problemet, som du så flot også har gjort, men jeg har desværre ikke fået nogen tilbagemelding endnu. 

EDIT:

Jeg har lige modtaget et svar:

"Hej
Vi har fået opdateret information fra Sony i Storbritaninn, som fortæller os at
det ikke er nogen generelle problemer med blæseren i PlayStation 3.

Grunden til at blæseren giver lyd fra sig er den samme som ved en stationær
computer (som ofte støjer mere). Blæseren skal køle bl.a. harddisken og
grafikkortet ned. For at ens maskine støjer mindst mulig, skal man sørge for at
der er mindst 5-10 cm luft rundt om din PlayStation 3.

Hvis man stadig tror at der er en decideret fejl med på sin maskine, skal man
levere den ind til den butik hvor man købte den. Der vil være en servicetid på
2-3 uger, og hvis der ikke bliver fundet nogen fejl med maskinen bliver den
sendt tilbage. Ved indlevering er det vigtigt at huske at lave backup af ens
personlige filer, da denne data kan blive slettet.

MVH,

Xxx xxx Xxxxx
Playstation Support / DVD-Kids Support
Nordisk Film"

Redigeret af SJ - 30-Marts-2007 kl. 19:08
Til top
tommyhj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 19:35
SJ: Godt at høre at du faktisk har fået svar - jeg har ikke fået noget endnu.

Nøjagtig samme svar har jeg set andre få - de vedkender sig ikke problemer og siger det er brugerens egen skyld. Det kan fanden galme ikke passe at Sony ikke kan se at det er et problem! Nu ringer jeg til dem og giver dem hele armen!

[...]

Puha, snakkede med en flink københavnerdreng... jeg forklarede problemet, og at der var rigtig mange der havde det samme problem, og at det var en reel defekt som Sony burde anerkende og finde en løsning på. 2 gange måtte han snakke med en kollega for at få at vide hvad han måtte sige til mig. Begge gange sagde han, at Sony havde sagt at der ikke var noget problem. Mere kunne han ikke gøre... Han kunne dog bekræfte at de fik rigtig mange henvendelser angående støj, som så alle sammen blev afvist som "der er ikke noget generelt problem". Han sagde dog at de var i konstant dialog med Sony, så når der havde været tilpas mange henvendelser med det samme problem, kunne det være der kom en løsning...

Men mit bedste råd til alle jer der har problemet er hermed:

Gå ind i butikken hvor du købte den, og melde den defekt med fejlen. Kræv at få den repareret, byttet til en ny eller pengene tilbage. Hvis det ikke sker inden 30 dage (for elgiganten i hvert fald), og Sony STADIG ikke anerkender problemet, kan det være at fejlen ikke kan dækkes under garantien... ("vi sendte den til værkstedet, men de fandt ingen fejl")
Til top
tommyhj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 20:33
hmmm... Min PS3 slukkede lige for blæseren...

Jeg åbnede døren i ½ times tid, så 10 grader varmt luft strømmede hen over gulvet hvor den står. Og så holdt den pludselig op med at lege støvsuger! Efter jeg lukkede døren og temperaturen langsomt steg i rummet (op til 20 grader) startede blæseren igen...

Så en stille PS3 står i 10-15 graders varmt rum?

Nå, men vi har nu udelukket at blæseren er defekt, den er bare alt for følsom, siden den går igang ved 20 graders rum, og slukker i et 15 graders rum...

Kan nogle lige bekræfte at ½ times kulde kan stoppe for deres ellers altid aktive blæser i en idle PS3??
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 20:38
Jeg skal hjem og prøve - jeg tror ikke der kommer mere pres på Sony af at alle bytter dem - jeg tror nok de er blevet opmærksomme på problemet - min den gamle PS3 er på vej ind til undersøgelse hos dem og måske kan vi få noget at vide den vej rundt.

Anyway lige pt. er jeg glad og tilfreds lige pt. og syntes faktisk ikke rigtig lyder er så forfærdelig.

EDIT: Og sørme ja min slukkede også sin blæser nu her igen efter den havde stået lidt - måske vi har faret lidt for hurtigt ud med "problemerne".

EDIT2: Hmmm og nu kan jeg ikke få den til at gentage "bedriften".

Redigeret af Mike S. - 31-Marts-2007 kl. 01:00
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 21:08
Jeg ved ikke med jer andre, men jeg har altså ikke tænkt mig at holde en temperatur på 10 grader bare for at få min PS3 til at lade være med at lege hårtørrer.  
Til top

Besvar Besvar Side  <1 34567 31>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu