recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ps3 støjer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketps3 støjer

Besvar Besvar Side  <1 45678 31>
Forfatter
Besked
Falslev Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 22:25

Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

elgiganten = 'defekt'

har stadig ikke hørt om en maskine fra elgiganten som ikke har problemet? hvis der en som har så må du meget gerne lige skrive

Vil lige starte med præsentere mig selv, jeg arbejder i El-Giganten i city 2(deltid), men jeg er IKKE her for at svare El-Giganten, hverken deres produkter eller politik eller andre ting what so ever. Dog mener jeg det er MEGET naivt, at tro at El-Giganten = defekt. ALLE PS3'ere der er tilgængelige i EU er fra samme batch, derfor er det individuelt fra maskine til maskine hvilke der er fejl på. Jeg har selv en PS3, og jeg hører den dårligt selvom den har stået tændt i 12 timer og jeg afspiller en blu-ray film. Min kollega som også købte en, har heller ikke oplevet nogle problemer med den. HVIS nogle oplever disse problemer med jeres PS3'er skal I ikke regne med at modtage en ny foreløbig. El-giganten prøver desperat at følge med efterspørgslen, hvilket har vist sig at være umuligt. Samtlige butikker havde udsolgt samme dag, og der kommer ikke nogle nye før TIDLIGST i maj, maj er dog imidlertid nok ønsketænkning.

Til top
tommyhj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 23:30
Hej Falslev!

Spørgsmålet er ikke om det generer dig eller ej, eller om du dårligt eller ikke dårligt hører den - det er nemlig subjektivt. Spørgsmålet er om blæseren i din og din kammerat's PS3 kører for fuld styrke stående frit i et rum på 20 grader, mend den ikke laver noget aktivt.

Hvis den gør det, har i en defekt PS3. Hvis ikke, har i en fungerende PS3. Hvis i har en defekt PS3 og i er ligeglade, så er det bare godt for jer :-)
----------------------
Jeg har desuden lige fået et standardsvar fra Nordisk Film, hvor de siger at PS3 har en harddisk og et grafikkort der skal køles... Samme svar er, så vidt jeg ved blevet sendt til alle der har mailet problemet til dem.

Jeg har så spurgt tilbage om det er normalt at en PS3 først slukker for blæseren ved en rumtemeratur på 10 grader.... Jeg regner ikke med at få svar.

Problemet er nu at vi er en masse med defekte maskiner, som enten udvikler mere varme end blæseren kan lede væk, eller som har en overfølsom temperatur-sensor. Nordisk Film og Sony vil ikke acceptere at det er en fejl, så i princippet repererer de ikke de defekte maskiner. Man kan være heldig at indlevere sin PS3 og få pengene retur, eller få lovning på en bytter når der kommer nye i maj.

Men ellers er vi meget dårligt stillede, hvis Sony bare siger at det ikke er en fejl...
Til top
tommyhj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2007 kl. 00:06
Ny udvikling: Sony support i Tyskland har indrømmet problemet! De beder nu alle der henvender sig om at sende deres maskiner tilbage og så fikser de dem!

Supporten i tyskland har en PS3 stående der kører VirtuaFighter i døgdrift, og den kommer ALDRIG op på fuld kraft! Den kommer højest op i 2. gear en gang imellem.

Et par fyre har også sammenlignet en defekt og en fungerende maskine. Den defekte bliver faktisk overophedet (62 grader på overfladen!), og det er derfor den larmer. Den normale blev kun 42 grader varm!

http://community.eu.playstation.com/showthread.php?p=1448973 #post1448973

Så der er håb forude, og der går nok ikke længe før Nordisk Film får en ny opdatering fra Sony om at godkende det nu kendte problem, og modtage de defekte maskiner.

Redigeret af tommyhj - 31-Marts-2007 kl. 00:11
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2007 kl. 00:59
Hvis det er en defekt så er jeg da godt nok spændt på at høre om hvor mange konsoller det drejer sig om - jeg fik jo min første ombyttet blot for at konstantere at problemet også er på nummer 2 konsol. 
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2007 kl. 19:24
Min PS3's blæser evner åbenbart alligevel at skifte hastighed.
Jeg prøvede at køre Folding@home programmet og blæseren skiftede hurtigt fra 3. gear op til 4. gear (så der må åbenbart findes mere end 3 blæserhastigheder i alt) og tilbage igen efter jeg afsluttede programmet.

Jeg fatter bare stadig ikke, hvorfor blæseren absolut skal køre i 3. gear i idle tilstand og ved visning af DVD film. Sjusk med kølepastaen?

Til top
DaWizeGuy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2006
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2007 kl. 11:26

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Min PS3's blæser evner åbenbart alligevel at skifte hastighed.
Jeg prøvede at køre Folding@home programmet og blæseren skiftede hurtigt fra 3. gear op til 4. gear (så der må åbenbart findes mere end 3 blæserhastigheder i alt) og tilbage igen efter jeg afsluttede programmet.

Jeg fatter bare stadig ikke, hvorfor blæseren absolut skal køre i 3. gear i idle tilstand og ved visning af DVD film. Sjusk med kølepastaen?

Som jeg tidligere har skrevet må det skyldes, at strømforbruget i idle tilstand er stort set identisk med strømforbruget under afvikling af spil, afspilning af DVD film mv.  Konsollen har derfor tilsyneladende ikke en strømbesparende funktion der clocker ned eller helt deaktiverer komponenter der ikke er i brug. Derfor vil man sjældent opleve af blæserniveauet falder efter afvikling af spil, DVD afspilning m.v.

Læs testen her: http://www.hardcoreware.net/reviews/review-356-1.htm

Jeg siger ikke, at der kan være defekte konsoller i omløb. Konsollen bør f.eks. ikke konstant køre i niveau 4 som nogle tilsyneladende gør. Det er selvfølgelig et problem som Sony må anerkende og gøre noget ved. Men det er urealistisk at forvente en helt lydløs konsol der konstant trækker 175-185 watt strøm.

Mvh

Anders

Til top
tommyhj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2007 kl. 13:35
DaWizeGuy: Vi ved godt at vores PS3 skal køles ned, og at strømforbruget ikke ændrer sig.

Problemet er at der findes nogle velfungerende PAL maskiner derude som ikke behøver at tænde for blæseren. Og så findes der en del PS3'er som har den tændt konstant - og da det er den samme model, så må det være en fejl!
Til top
rohde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-August-2006
Point: 236
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2007 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af tommyhj tommyhj skrev:

Problemet er at der findes nogle velfungerende PAL maskiner derude som ikke behøver at tænde for blæseren.

Kan du ikke lige uddybe under hvilke forhold ovenstående udtalelse gør sig gældende?
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2007 kl. 15:14

Oprindeligt skrevet af rohde rohde skrev:

Problemet er at der findes nogle velfungerende PAL maskiner derude som ikke behøver at tænde for blæseren.

Kan du ikke lige uddybe under hvilke forhold ovenstående udtalelse gør sig gældende?

Nu kører blæseren altså altid i PS3, men ved de PS3 der er iorden kan man bare ikke hører den når den ikke laver noget, jow hvis man lægge øret ned til den kan man. 

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
DaWizeGuy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2006
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2007 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Oprindeligt skrevet af rohde rohde skrev:

Nu kører blæseren altså altid i PS3, men ved de PS3 der er iorden kan man bare ikke hører den når den ikke laver noget, jow hvis man lægge øret ned til den kan man. 

Jeg tvivler på, at der findes PS3 konsoller der konstant ligger i det lydløse niveau, dvs. hvor man ikke kan høre blæseren overhovedet. Der findes ikke et egentlig "Idle mode" som jeg forstår det, da strømforbruget ligger konstant på 175-185 watt uanset om konsollen afspiller film, kører spil eller befinder sig på dashboardet. Jeg kan derfor ikke se, hvordan den skulle kunne reducere blæserhastigheden, når hardware belastes næsten lige meget?

Er der nogen her som kan bekræfte, at deres PS3 går ned på det lydløse niveau, når den står på dashboardet? Hvis ja, kan det eventuelt dokumenteres med en video eller lydfil?

Det bliver interessant at høre Sonys udmeldning i denne sag.

Mvh

Anders

Redigeret af DaWizeGuy - 01-April-2007 kl. 18:03
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2007 kl. 19:13

Hvis min PS3 kun står i dashboardet høres den ikke, hvis jeg ser en dvd/ BR film kan man ganske svagt hører den på ½-1 m hvis der er helt stille i stuen, under spil kan den høres hvis man slukker for lyden ellers ikke. Og der går ca 2-3 min så går blæseren ned i hastighed så man ikke hører den igen, når man går i dashboardet. Jeg har ikke noget at optage med, men flere af mine venner har spurgt om den var tændt for de kunne ikke hører den, og det er gode tegn.

DaWizeGuy hvorfra ved du hvad den bruger i strøm i idle og film og spil? " er det noget du har læst dig til"

Der må jo være en grund til at blæseren går op i hastighed når man spiller, ergo må den også bruge mere strøm jo flere "kræfter"  den bruger, mere power mere varme mere strøm.

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
STP36 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-September-2004
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2007 kl. 21:08
DaWizeGuy har lagt et fint link hvor de har testet strømforbruget på X-Box, PS3 og Wii
Til top

Besvar Besvar Side  <1 45678 31>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu