recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ps3 støjer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketps3 støjer

 Besvar Besvar Side  <1234 31>
Forfatter
Besked
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 14:54
min står på højkant med ca. 40cm afstand fra "bagkøleren" til nærmeste ting samt +2 meter til løftet fra "sidekøleren" x.x
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 16:28
Nu er det jo svært at vurdere hvor meget støj er men ja der er klar forskel på min lige når den kommer ud af power off og når den har kørt - jeg kan bare ikke forstå at den aldrig går ned i "fart" igen.
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 16:35
hmmm min går ned i fart hvis der ikke er spillet i 3min sådan ca. Man kan
godt høre den hvis man muter tv'et, men ellers hører jeg den ikke.

Den står i et clic skab med stoflåge. 10cm til næste hylde
Til top
Bornholmeren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 16:43
"Glæder " mig til at høre hvor mange der har de her støj problemer, og om sony kommer med en melding (næppe). Indtil da må man skrue lidt godt op når man ser film og spiller. Gad vide om det kan fixes med firmware opdatering.... tvivler dog
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 09:08
Okay jeg lavede en lille test i går/dag. I går kl. 24 slukkede jeg helt PS3'en og ventede en time. Så tændte jeg den og den kørte helt svagt - jeg brugte den lidt og den kørte svagt, så startede jeg folding@home og lod den køre 10 min. så røg blæseren i top gear - jeg quittede folding@home og loggede brugeren helt af og lod den stå natten over. Blæseren kørte stadig i højeste gear.
Til top
tma86 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 16:34

Jeg har lige haft fat i Elgiganten i dag, hvor jeg skrev til dem at den støjede. Her er svaret fra dem:

Hej
 
Snakkede lige med ham der er ansvarlig for den afdeling og vi sender en ny konsol til dig + en returlabel, så skal du bare sende den gamle retur til os med en seddel hvorpå fejlbeskrivelsen står.
 
Ha en god dag.
 
Det er rigtig god kundeservice efter min mening.
Nu er jeg spændt på at se hvor meget den larmer.

 

Mvh. Tommy
Til top
Viktor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2006
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 22:44

Lidt svar fra Nordisk Film Hotline:

Tak for din mail – og undskyld det sene svaret. Vi har haft rimeligt travlt de sidste par dage.

 

Det er korrekt at somme kunder har oplevet problemer med for høj lydnivaeu. Det at konsoller har været åbnet har jeg ikke kendskab til, det ved nog butikkerne bedre. Vi (Nordisk Film) distribuerer selvfølgelig ikke brugte konsoller til butikkerne, vi får konsollerne direkte fra fabrikkerne i Kina og Japan og sender dem bare videre til butikkerne.

 

Men hvis du har oplevet støj med din egen PS3-konsoll, send os venligst følgende oplysninger, så vil vi holde dig opdateret på hvad Sony gør for at løse problemet:

 

Navn:

Telefonnr:

Email:

PS3s Serial Number

Til top
Rechain Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 11:58
Min støjer nu ikke meget. KUN hvis jeg stiller den ind hvor der er indelukket, så støjer den mere end X360 m. 1 spil i. Ligenu står min PS3 meget frit med luft hele vejen omkring sig og den larmer stortset ikke. Kan have mit 5.1 anlæg nede på 8-10 i volume for at overdøve maskinen. Jo, mere varm den bliver...jo, mere sætter blæseren fart på og derfor larmer den mere. Stil den MEGET frit og den støjer ikke meget...kan dog være at enkelte PS3'ere larmer mere end andre?

Må nok være en af de heldige som har fået en PS3 som ikke larmer meget HELE tiden...

/Rechain
Til top
Bornholmeren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 12:20

Jeg har sendt følgende mail til sony i lynby hvor jeg købte maskinen i fredags

"Hejsa.

Jeg købte en PS3 hos jer i fredags, og var meget glad.

Men jeg synes den larmer vildt meget. Den starter meget stille men efter ca. 10-12 minutter kører blæseren for fuld drøn, og selv om jeg går ud af spillet, og lader den stå, går den ikke ned i tempo. Det ødelægger fuldstændig film/spil oplevelsen at man skal skrue meget højt op for tv´et.

Kan det virkelig passe, fordi jeg har hørt fra andre at deres næsten ingenting siger, og at de skal "mute" tv´et før de kan høre den.

Jeg tænker jo om der er fejl i blæser styringen eller noget i den."

Jeg venter nu på en melding

PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
Til top
Rechain Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 12:27
Husk i første omgang at stil den frit med luft omkring sig.
Hvis den stadig larmer, så har man da testet først

/Rechain


Redigeret af Rechain - 29-Marts-2007 kl. 12:27
Til top
tma86 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 12:30
Har lige modtaget en ombytnings PS3 fra Elgiganten. Jeg poster lige når jeg finder ud af om støjniveauet er lavere på den.
Mvh. Tommy
Til top
Bornholmeren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 13:02

Oprindeligt skrevet af Rechain Rechain skrev:

Husk i første omgang at stil den frit med luft omkring sig.
Hvis den stadig larmer, så har man da testet først

/Rechain

Det har du ret i, og jeg kom til at tænke på det bagefter jeg havde sendt mailen. Jeg gør det når jeg kommer hjem. Altså piller den ud af mit "rack" hvor der da er 10 cm luft i siderne og toppen, samt åbent bagtil. Poster lidt tests senere (nu skal vi jo heller ikke male fanden på væggen endnu)

Redigeret: Læs lige 2 post her mere støj efter opdatering: http://www.console.dk/forum/viewtopic.php?p=1927

Er der andre som har lagt mærke til det?

(Det er måske også lidt svært, da de fleste nok opdatrede med det )samme



Redigeret af Bornholmeren - 29-Marts-2007 kl. 13:26
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 31>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu