recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ps3 strømforbrug/året?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketps3 strømforbrug/året?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2009 kl. 22:55

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Det er godt nok billig el du har, bor du i Jylland?

Bor i Viby Jylland. Giver kun 1,70 pr. kWh, men det er uden abonnement. Inklusiv abonnement bliver prisen omkring 2 kr. pr. kWh.:

http://www.vibyelvaerk.dk/log/fckfilebrowser/File/0821_001.p df

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Frakkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-August-2007
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2009 kl. 23:23
jeg bor i sverige så min pris er kun en tredjedel :)
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 00:36
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

...men hvad er grunden til forskellen på 20 watt ved film/spil?

Vil gætte på, at det er mere ressourcekrævende at afvikle spil end film.

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

...hvis man spiller 3 timer/dagen så kommer det til at koste 284kr/året med din udregning?

140 watt x 3 timer x 365 dage = 153300 watt / 1000 watt = 153,3 kWh x 1,8 kr. = 275,94 kr. pr. år.

Du mangler lige standbyforbrug = ca kr. 115,-

Det er godt nok billig el du har, bor du i Jylland ?

jeg giver ca. kr. 2,10 inkl. abonnement pr. kwh.

joh altså jeg har en spare skinne sat til tv'et så når jeg ikke ser tv så er den heller ikke i standby =)

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 01:04
Oprindeligt skrevet af Frakkel Frakkel skrev:

jeg bor i sverige så min pris er kun en tredjedel :)

Du burde udelukkes fra forum når du kommer med sådan en udtalelse .

Til gengæld har vi....øh....æh.... jo....tjaa....deeetttt.....øhhhhhh....jooooo vi har lov til at betale ekstra for nærmest alt, tag den.
Til top
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2008
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 02:14

Nu er det jo på ingen måde første gang at PS3 bliver nævnt i sammenhæng med strømforbrug. Jeg forstår det ikke

Er i lige så opmærksomme omk jeres køleskab eller komfur, for ikke at nævne når i skal købe elpære til jeres lamper

Hvorfor lige netop dette hysteri omkring PS3, havde i det på samme måde da i gik fra alm billedrørs tv og over til plasma, det har jo også et noget større strømforbrug en det gamle billedrør  Jeg kunne blive ved med at komme med forskellige eksempler på strømslugere i jeres hverdag, men dem tænker i ikke på

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af pr76 pr76 skrev:

Nu er det jo på ingen måde første gang at PS3 bliver nævnt i sammenhæng med strømforbrug. Jeg forstår det ikke

Er i lige så opmærksomme omk jeres køleskab eller komfur, for ikke at nævne når i skal købe elpære til jeres lamper

Hvorfor lige netop dette hysteri omkring PS3, havde i det på samme måde da i gik fra alm billedrørs tv og over til plasma, det har jo også et noget større strømforbrug en det gamle billedrør  Jeg kunne blive ved med at komme med forskellige eksempler på strømslugere i jeres hverdag, men dem tænker i ikke på

Jo, selvfølgelig tænker jeg da på disse enheder også.

Grunden til der er så "megen" opmærksomhed er, en almindelig BD-afspiller bruger ca. 50W ved drift, så det er en ret stor forskel.
Hvad angår fladskærme, er det først nu, der kommer skærme hvor der er markant forskel i forbrug.

Noget man skal passe på er, at aktivere den feature, hvor man kan starte stoppe PS3 via ens PSP (kan ikke huske hvad det hedder), det hæver standbyforbuget til ca. 30Watt .

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af pr76 pr76 skrev:

Jeg håber da at du læste tråd starter =)

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu