|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Nightcover ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() Sendt: 11-August-2009 kl. 19:17 |
Goodag!
Jeg har en playstation 3 som jeg bruger til at se blu-ray film. men jeg vil gerne have surround sound. Som jeg forst�r s� dekoder ps3'en selv HD lyden? http://gizmodo.com/378180/playstation-3-firmware-update-230- brings-dts+hd-master-audio Hvis det er som jeg forst�r, s� kan jeg alts� sparer man penge, for s� beh�ver jeg ikke en surround-forst�rker der kan dekode HD lyden, men blot har HDMI pass through? Jeg ahr brug for lidt hj�lp her, jeg har brugt meget lang tid p� at finde ud af, hvad jeg burde k�be og det er ikke nemt. Hvis vi nu kigger p� dette: http://www.sony.dk/product/hcs-cinema-surround-kit/ht-sf100 Der st�r at dekoderen ikke kan dekode andet end DTS og Dolby-digital, men det er vel lige meget n�r ps3'en kan klare det? S� st�r der dette: Multikanals line�r PCM til �gte High Definition-lyd fra Blu-ray Disc�-afspillere Hvad betyder det? MANGE MANGE MANGE TAK for jeres 'kommende' hj�lp ![]() Redigeret af Nightcover - 11-August-2009 kl. 19:18 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12456 |
![]() |
Hvis den kun har HDMI pass through får du jo netop ikke HD-lyd, da receiveren så bare sender al den får ind via HDMI videre. Det ligger jo i ordene 'pass through'. Du behøver rigtigt nok ikke en receiver der selv kan dekode HD-lyd, men spørgsmålet er om det overhovedet kan fås uden. Der laves i hvert fald ikke alt for mange i dag, som ikke både dekoder og modtager HD-lyd. |
|
![]() |
|
Nightcover ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Ok, jeg misforstod hvordan pass-through fungerede, jeg troede det betød at den sendte det lyd den modtog vider til højttalerne, uden at behandle dem :)
Hvis vi kigger på det surround sæt jeg har linket til, er det så muligt at få HD lyd ud til højttalerne? Det jeg mener er: PS3 afkoder HD lyd --> Surround receiver sender vider til højttalere--> Jubii Ukomprimeret HD lyd til mig ![]() Er det muligt at lade PS3'en dekomprimere lyden i stedet for receiveren og derved få TrueHD selvom receiveren ikke kan dekode det signal? Receiveren understøtter jo: LPCM (2-kanals/5.1-kanals) SÅ det burde være muligt, har jeg ret? Redigeret af Nightcover - 11-August-2009 kl. 20:53 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |