|
ps3 tager alt bredbånd |
Besvar |
Forfatter | ||
vuffi
Ny bruger Oprettet: 02-September-2005 Status: Offline Point: 13 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-September-2013 kl. 19:53 |
|
Hej
Har Yousee tv og internet. Når sønnen spiller på sin ps3 ryger alt bredbånd. Ved Yousee´s hastighedstest går den fra ca. 50 til ca. 5 Mbit/sek i download hastighed. Kan jeg gøre noget ved det? TV2 står heller ikke alt for godt(kun om aftenen). Kan det også være ps3´ens skyld? På forhånd TAK |
||
zulfo
Moderator gruppe Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du har din egen router monteret, kan du lave noget QOS (Quality Of Service) hvor PS3'en båndbredde kan begrænses... Det lyder dog mega underligt at spil på PS3'en skulle bruge alt din båndbredde - det må vel være fordi han downloader, eller ser film på en eller anden måde?!
|
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Enig, det er ikke selve det at han spiller på PS3'en der tager båndbredden. Der må foregå en anden form for download.
|
||
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
At TV2 ikke står så godt, skyldes ikke PS3, eller internettet som sådan - du vil kunne downloade alt det, du vil, uden at det påvirker selve TV-signalet. Men da du også har internet via YouSee, er det så koblet på vha. en adapter, i tilfælde af, at der kun er radio- og TV-stik i vægdåsen? Denne dæmper nemlig TV-signalet med 4 db. Har du en stikdåse med data-udtag, så skyldes det dårlige TV-signal andre forhold, såsom antennekabel og stik, eller at YouSee's TV-signal er for svagt.
Redigeret af turbo2 - 21-September-2013 kl. 07:54 |
||
zulfo
Moderator gruppe Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis det TV han modtager er rent IP (som på fiber) så jo, så kan det godt påvirkes af kraftig download - det oplever jeg selv her. Hvis jeg henter noget med fuld båndbredde, så kan mit rent IP-TV pixelere... Men ellers er det rigtigt, digitalt tv via DVB-C bliver ikke påvirket af båndbreddebruget på Internet...
|
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
vuffi
Ny bruger Oprettet: 02-September-2005 Status: Offline Point: 13 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Undskyld sent svar.
Havde Yousee ude og se på signalet og efter de har rykket om på det virker det hele igen. Men PS3´en (og mine computere fandt jeg ud af) gjorde at signalet blev dårligere. De sagde det var støj der gjorde signalet dårligere. Mange tak for inputs. |
||
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Yousee leverer ikke bredbånd via IP, men via kabel-TV kablet - ligesom TV-kanalerne. Routeren kobles direkte på et udtag på antenneforstærkeren. |
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |