recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ps3 tager alt bredbånd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ps3 tager alt bredbånd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
vuffi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-September-2005
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vuffi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ps3 tager alt bredbånd
    Sendt: 13-September-2013 kl. 19:53
Hej
Har Yousee tv og internet.
Når sønnen spiller på sin ps3 ryger alt bredbånd.
Ved Yousee´s hastighedstest går den fra ca. 50 til ca. 5 Mbit/sek i download hastighed.
Kan jeg gøre noget ved det?
TV2 står heller ikke alt for godt(kun om aftenen).
Kan det også være ps3´ens skyld?

På forhånd TAK
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af vuffi vuffi skrev:

Hej
Har Yousee tv og internet.
Når sønnen spiller på sin ps3 ryger alt bredbånd.
Ved Yousee´s hastighedstest går den fra ca. 50 til ca. 5 Mbit/sek i download hastighed.
Kan jeg gøre noget ved det?
TV2 står heller ikke alt for godt(kun om aftenen).
Kan det også være ps3´ens skyld?

På forhånd TAK

Hvis du har din egen router monteret, kan du lave noget QOS (Quality Of Service) hvor PS3'en båndbredde kan begrænses...

Det lyder dog mega underligt at spil på PS3'en skulle bruge alt din båndbredde - det må vel være fordi han downloader, eller ser film på en eller anden måde?!
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 23:58
Enig, det er ikke selve det at han spiller på PS3'en der tager båndbredden. Der må foregå en anden form for download.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2013 kl. 07:52
At TV2 ikke står så godt, skyldes ikke PS3, eller internettet som sådan - du vil kunne downloade alt det, du vil, uden at det påvirker selve TV-signalet. Men da du også har internet via YouSee, er det så koblet på vha. en adapter, i tilfælde af, at der kun er radio- og TV-stik i vægdåsen? Denne dæmper nemlig TV-signalet med 4 db. Har du en stikdåse med data-udtag, så skyldes det dårlige TV-signal andre forhold, såsom antennekabel og stik, eller at YouSee's TV-signal er for svagt.

Redigeret af turbo2 - 21-September-2013 kl. 07:54
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2013 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

At TV2 ikke står så godt, skyldes ikke PS3, eller internettet som sådan  

Hvis det TV han modtager er rent IP (som på fiber) så jo, så kan det godt påvirkes af kraftig download - det oplever jeg selv her. Hvis jeg henter noget med fuld båndbredde, så kan mit rent IP-TV pixelere...

Men ellers er det rigtigt, digitalt tv via DVB-C bliver ikke påvirket af båndbreddebruget på Internet...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
vuffi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-September-2005
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vuffi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 06:25
Undskyld sent svar.
Havde Yousee ude og se på signalet og efter de har rykket om på det virker det hele igen.
Men PS3´en (og mine computere fandt jeg ud af) gjorde at signalet blev dårligere. De sagde det var støj der gjorde signalet dårligere.
Mange tak for inputs.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

At TV2 ikke står så godt, skyldes ikke PS3, eller internettet som sådan  

Hvis det TV han modtager er rent IP (som på fiber) så jo, så kan det godt påvirkes af kraftig download - det oplever jeg selv her. Hvis jeg henter noget med fuld båndbredde, så kan mit rent IP-TV pixelere...

Men ellers er det rigtigt, digitalt tv via DVB-C bliver ikke påvirket af båndbreddebruget på Internet...

Yousee leverer ikke bredbånd via IP, men via kabel-TV kablet - ligesom TV-kanalerne. Routeren kobles direkte på et udtag på antenneforstærkeren.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu