recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 tilsluttet to skærme?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 tilsluttet to skærme?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Insaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 396
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 tilsluttet to skærme?
    Sendt: 02-Maj-2008 kl. 20:15

Hej alle!

Har netop købt mig en PS3 for at game GTAIV på og se blueray på. Den skal primært være tilsluttet projektor, men det er ikke altid jeg gider tænde projektoren for at spille lidt eller bruge mediecenteret i den. Der skal den så være tilsluttet mit PV70. Som det er nu, har jeg bare tænkt mig at skifte kabel hver gang, selvom det er en lidt kedelig løsning.

Kan man ikke fikse noget smart på anden vis? Har set på nogle HDMI splittere, men de koster over 1000kr

På forhånd tak.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2008 kl. 20:20

Det kan da klares med et kabel på hver enhed, hvor du så skal tilslutte konsollen.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2008 kl. 20:23
Men konsollen har jo kun en HDMI udgang?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2008 kl. 20:33

Det er jo da også derfor, at du skal have 2 kabler, et til projektoren og et til TVet, og så tilslutte konsollen til dem. hvilket jo er nemmere end at skifte et kabel om mellem de 2 enheder.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2008 kl. 20:36

Hvor langt kabel bruger du til projektoren?

Jeg tror desværre du skal bruge de 800kr på sådan en splitter, Jeg står selv med samme problem som dig, jeg prøvede med denne her i håb om det var nok. Men det var det ikke

http://www.av-cables.dk/hdmi_kabel/hdmi_adapter/high_quality _hdmi_han_til_2_x_hdmi_hun_guldbelagt_1773_da.html

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2008 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er jo da også derfor, at du skal have 2 kabler, et til projektoren og et til TVet, og så tilslutte konsollen til dem. hvilket jo er nemmere end at skifte et kabel om mellem de 2 enheder.

Oh okay, så forstår jeg. Det er også sådan jeg har det kørende nu

Det kabel til projektoren er 15 meter langt. Skulle der være problemer med at trække 1080p via sådan et langt kabel?

Jeg er lige flyttet i ny lejlighed og har ikke fået sat det op endnu. Kunne være jeg kunne nøjes med 10meter hvis jeg købte et nyt kabel. Må jeg lige måle op.

Redigeret af Insaniac - 02-Maj-2008 kl. 20:59
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2008 kl. 21:04

1080 på et så langt kabel, så skal det være kvali, og på den længde er det dyrt.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2008 kl. 21:15
Hvad så med 10 meters kabel? Jeg har tidligere kunne få 1080i igennem det 15 meters kabel, men ved ikke om man kan sammenligne på den måde.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2008 kl. 22:20

Jeg bruger et 15m Supra HDMI-kabel mellem PS3 og PX70 - overfører 1080p uden problemer

Det kostede, så vidt jeg husker, godt kr. 1100,- .

Hvis du investerer i en HDMI-splitter, skal du være opmærksom på, at det ikke er helt veldefineret, hvad der sker, når PS3'en kommunikerer med enhederne.. der kan f.eks. være konflikt mellem fremviserene mht. den maksimale opløsning (worst case kan du ikke udnytte den bedste fremviser optimalt - eller du skal ind og stille opløsning etc. manuelt i PS3'en når du skifter).

Prøv at søge lidt på nettet - du er ikke den første, der har bakset med flere HDMI-fremvisere koblet til samme signalkilde/PS3.

Jeg droppede selv HDMI-splitter-løsningen - simpelthen fordi det er svært at finde oplysninger om switch'ene mht. hvordan de opfører sig, når skærmene har forskellige capabilities (f.eks. mht. opløsning og 24p).

Jeg endte med at køre den ene skærm på component-udgangen - selvom det betyder, at jeg er nødt til at skifte manuelt tilbage til component efter at have brugt HDMI (den anden vej er stort set automatisk).

Jeg er også nysgerrig efter at høre, hvis nogen har fundet "the silver bullet" vedr. HDMI-splitter-løsningen...

EDIT: Jeg kom til et bruge termen "HDMI-switch", hvor jeg retteligt burde skrive "HDMI-splitter". Jeg har rettet mit indlæg til.

Redigeret af bantam - 03-Maj-2008 kl. 08:47
/lars
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 09:03

Hvis du tilslutter en HDMI-splitter og kun har den ene fremviser tændt ad gangen (når du tænder for PS3'en), er det muligt (men ikke sikkert) at PS3'en kan omstille sig - afhængig af, hvilke capabilites de to fremvisere har.

Måske kan du låne en splitter og prøve det?

/lars
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu