Jeg kører alle afspillere gennem min Onkyo 706 - og videre til mit Panasonic V10 plasma med et enkelt HDMI-kabel.
Har slået HDMI-automatikken til og er superglad for, at tingene tænder og slukker af sig selv, vælger rette kilde osv. Jeg kan endda styre PS3'en (som også agerer dvd-afspiller) med tv-remotens piletaster.
MEN... så er der lige et enkelt problem: Når jeg vil skifte til recorderen (en gammel analogt tilsluttet Philips-model), starter PS3'en automatisk. Hermed skifter tv'et jo så til PS3, og der går en masse tid og tastetryk med at få slukket PS3, skifte kilde osv. Vi bruger optageren lige så meget som PS3, så det er nærmest en daglig frustration.
Kan ikke finde noget relevant i opsætningsmenuen på hverken Onkyo eller PS3 (det er den nye Slim-model). HDMI-automatikken kan bare slås til eller fra, og den er altså slået til.
Da jeg koblede tingene til receiveren undrede jeg mig dog over, at flere inputs bag på receiveren har overlappende default-kilder. Kan man reelt ikke bruge alle inputs? Min PS3 er sat i HDMI1 ("dvd"), mens optageren sidder i VCR/DVDR in (phonolyd og svideo).
Ideer efterlyses!
Redigeret af Bigby - 22-Marts-2011 kl. 23:59