recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 USA-model
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 USA-model

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 03:12
Oprindeligt skrevet af tobiasl tobiasl skrev:

Hej

nu er min ps3 også kommet og har sat den til og den er sku en fed maskine men... mit billet er sort vidt det er vil fordi  det er NTSC  kan man gøre noget eller skal jeg ud og have en corventator hvor er de biligst har sat den i dirakte i tv med den gule og vide ledning der vil ikke være nogle forskle vis jeg brugte et skar stik ?



Du bliver nødt til at være mere specifik.

Hvilket tv er der tale?
Hvilke indgange har TVet?

De fleste tv i europa kan klare både pal og ntsc. Hvis du har en nyere fladskærm er der god sandsynlighed for at det har en eller flere HDMI indgange, hvor der ikke  burde være problemer, hvis du tilsluttede til denne. (Dvs. så mangler du et HDMI kabel)

/Skipper
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af skipper skipper skrev:

Oprindeligt skrevet af tobiasl tobiasl skrev:

Hej

nu er min ps3 også kommet og har sat den til og den er sku en fed maskine men... mit billet er sort vidt det er vil fordi  det er NTSC  kan man gøre noget eller skal jeg ud og have en corventator hvor er de biligst har sat den i dirakte i tv med den gule og vide ledning der vil ikke være nogle forskle vis jeg brugte et skar stik ?



Du bliver nødt til at være mere specifik.

Hvilket tv er der tale?
Hvilke indgange har TVet?

De fleste tv i europa kan klare både pal og ntsc. Hvis du har en nyere fladskærm er der god sandsynlighed for at det har en eller flere HDMI indgange, hvor der ikke  burde være problemer, hvis du tilsluttede til denne. (Dvs. så mangler du et HDMI kabel)

/Skipper

lige det her tv er et samsung CRT  et mendre et på vil gette på 21 tommer med viodeo i  ( skulle finde noget hurdi have et CRT der sage forvel så det bliver nok et fladskæm  snart 

men det her har på forsiden 3 stik indgane en gul og en vide og et phne det er dem til video og til lyd ved ikek hvad de heder helt ? på bagsiden er der 1 skar stik men den kan ikke se når der bliver at et stik i måske jeg skal søge efter kanalerne plare ikke at bruge det tv nemlig



Redigeret af tobiasl - 29-September-2007 kl. 15:10
Til top
Seahawk^ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 12:10

Jeg har familie i USA, så ville bestille en og få dem til at sende den videre til mig, her i lille Danmark ..

Er bare i tvivl om, hvor meget jeg kommer til at blive bon'et for, hvis jeg bliver nappet i tolden? Nogen der kan sige det?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 13:02

 

 Som minimum vil det jo blive 25% oven i prisen.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Seahawk^ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 14:13

Ja, men får man ikk også en bøde af en art ?

Og hvordan skal man egentlig gøre, hvis man gerne selv vil betale den danske told? Altså købe varerne i USA uden moms og så betale den danske ? Det kan man vel godt ?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 14:16

 

 Ja, det kan man, men så skal man selv indføre den. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
HITMAN DK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 14:17

Jeg har familie i USA. Når de sender ting til mig, så betaler jeg IKKE told.

Man betaler kun told, hvis det er et firma, som sender varer til en.

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af HITMAN DK HITMAN DK skrev:

Man betaler kun told, hvis det er et firma, som sender varer til en.

Det er ikke korrekt. Du skal betale moms og told af ALT, hvad du indfører i Danmark, underordnet hvem, der sender det til dig.

Men det er nok nemmere for private pakker at slippe igennem tolden uden at blive opdaget end det er for pakker fra kendte firmaer.

Men det ændrer ikke på, at du formelt set skal betale told (og moms) af ting din familie i USA sender til dig.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
HITMAN DK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 15:17

ja, du har delvist ret, men så længe at din famile sender ting til dig med en værdi under 400 kr, så betales der ikke nogen told.

Et trick: Hvis du køber for 800 kr Blu-Ray film, så beder du din famile om at åbne dem inden de sender dem til dig. Så er værdien kun det halve. Dermed kan de skrive: Gift used Blu-rays $75 value.

Til top
JBay Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af HITMAN DK HITMAN DK skrev:

ja, du har delvist ret, men så længe at din famile sender ting til dig med en værdi under 400 kr, så betales der ikke nogen told.

Et trick: Hvis du køber for 800 kr Blu-Ray film, så beder du din famile om at åbne dem inden de sender dem til dig. Så er værdien kun det halve. Dermed kan de skrive: Gift used Blu-rays $75 value.



Er det ikke at Snyde???
For.. det må man da vidst ikke
(nej jeg har ingen venner i USA)
Til top
Seahawk^ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2007 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af HITMAN DK HITMAN DK skrev:

ja, du har delvist ret, men så længe at din famile sender ting til dig med en værdi under 400 kr, så betales der ikke nogen told.

Et trick: Hvis du køber for 800 kr Blu-Ray film, så beder du din famile om at åbne dem inden de sender dem til dig. Så er værdien kun det halve. Dermed kan de skrive: Gift used Blu-rays $75 value.

Okay .. Tja, ved sgu ikke helt, hvad jeg skal gøre .. Får nok bare Playstation og spil sendt i én pakke .. Så må vi håbe, at tolde-far holder frokost pause, når min pakke kører forbi .. Fik ik straftold på sidst de sendte en pakke til mig, så vi håber det sker igen :D

Til top
Rob801 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 17:15

Min mor kommer på besøge fra Vegas sidste i November...Kan den 80 gb US PS3 spil SACD'er lige som den den 60 gb kan herover???

Vdr. Gaver...jeg har været udsæt for at skulle betal udgift på Julegaver til mit bårn (fra mit far i USA) en enkelt gang. Nu bliver der aldrig skrivet mere end 45$ på pakken.

Her er et afsnit fra skat.dk:

Nu hvor julen nærmer sig, er du måske én af dem, der får sendt gaver fra venner og familie fra fx. USA eller andre lande, der ikke er med i EU. I forbindelse med modtagelsen af disse gaver skal du være opmærksom på, at du måske skal betale told, moms og punktafgifter.

Nedenfor kan du se reglerne for betaling af told, moms og punktafgifter i forbindelse med modtagelse af gaver.

Told

Der skal som udgangspunkt ikke betales told af gaver, som sendes fra en privatperson i et ikke-EU-land til en privatperson i EU.

For at du kan få en pakke med gaver toldfrit ind i Danmark, skal en række betingelser være opfyldt.

- Der må ikke være tale om indførsel af erhvervsmæssig karakter.

- Der skal være tale om lejlighedsvise gaver (fx. julegaver og fødselsdagsgaver).

- Gaven skal være til modtagerens personlige brug.

- Gaven skal sendes til modtageren uden, at modtageren skal betale noget til afsenderen.

- Gavens samlede værdi må ikke overstige 45 EUR (ca. 340 kr.).

Hvis der er tale om flere gaver, og den samlede værdi kommer over 45 EUR, kan der ske en opdeling af pakken i en toldfri del og en del, der skal fortoldes.

Værdien af en gave kan dog ikke opdeles. Hvis værdien af de enkelte gaver i en pakke ikke kan skelnes fra hinanden, skal der betales told af hele pakkens værdi.



Redigeret af Rob801 - 03-November-2007 kl. 09:19
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu