recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 vægophæng
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 vægophæng

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kaktudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Sted: Djursland
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 vægophæng
    Sendt: 10-August-2007 kl. 23:04

Hej !

Regner med at købe en ps3 indenfor 2 uger, og har derfor læst og ledt en del på nettet, for at finde et vægophæng / vægbeslag til en ps3, men uden held...

Syntes den kunne se vildt cool ud, hvis den hang på væggen ved siden af en fladskærm. Fordelen er kort "ledningstrækning", og da controllerne er trådløse, er der ingen generende ledninger her.

Så derfor: Kender du / I til, at der findes et vægophæng til en ps3, og hvis JA, hvor kan det så ses / købes ??

Har set en vertikal stander, der næsten skjuler ps3´en, men den er sgu for nasty at lave om til vægmonering. Håber der findes eet, der kan vise / præsentere ps3´en som den er: Blank sort, og nice !

Hjælp...?!?

 

< id=kpfLog style="DISPLAY: none" src="http://127.0.0.1:44501/pl.?START_LOG" onload=destroy(this)> < =text/>

Redigeret af Kaktudsen - 10-August-2007 kl. 23:05
Do NOT try this at home !!!

- Go to a friends house...
Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
Recordere.dk Teamet

Oprettet: 17-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 12:29

hej.

Jeg kender desværre ikke til et decideret vægophæng, men jeg kontruerede noget der mindede om det til min PS2 i sin tid.

Jeg tog simpelthen et stykke plexiglas, skar det til og monterede det så på væggen med små beslag/vinkeljern. Helt usynligt var det ikke, men tæt på da plexiglasset jo er gennemsigtigt

Til top
Kaktudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Sted: Djursland
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 23:04

Hej Bechman

Kan da godt være at det ender med en selvgjort custom-edition. Men undrer mig (og flere af mine kammerater) bare meget over, at Sony endnu ikke har sådan et wallmount til salg

Flere og flere har allerede (eller gør det næste gang de skal handle tv) købt fladskærm. Og een af grundende til dette er jo for mange, at det kan monteres på væggen, med et dertilhørende beslag. (Så frigøres der jo også gulvplads til store højttalere...)

Så det ville da være vildt oplagt at have en sådan option, man kunne tilbyde de mange (som Sony regner med) som køber en ps3. Fladskærmen er jo allerede vægophængt, så hvorfor ikke en ps3 ved siden af ?? Og med trådløse controllere ville der ikke være nogen skæmmende ledninger.

Fatter det ikke - måske man skulle henvende sig til en arkitekt / designer / opfinder / lign, og sætte noget i gang...?!? Et udviklet wallmount i flot design eller simpelt design, og til en pris så man "ikke kan sige nej til at købe det", ville sikkert godt kunne kaste en pæn sjat penge af til een

Do NOT try this at home !!!

- Go to a friends house...
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2007 kl. 17:56
hvordan er det du vil ha monteret den på væggen ?? 
Til top
Kaktudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Sted: Djursland
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2007 kl. 20:55

Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

hvordan er det du vil ha monteret den på væggen ?? 

 

Ved det ikke. Havde som sagt "forventet", at SCEE var kommet op med noteg originalt. Men har da på mit eget idé-tegnebrædt, lavet nogle forskellige forslag. Men da jeg nok selv må igang med at konstruere, bliver det en ret simpel løsning. Men det var jo også det jeg søgte...

Vil forsøge at forklare det:

2 ens beslag, i forskellig længde. Noget i stil med et stykke fladjern, hvor der i hver ende er påsvejset et vinkelbeslag, som passer med målene på ps3-maskinen. Det ene beslag monteres lodret, og det andet vandret. Samles midtpå, så man får et "kors", eller et "kryds". For at vinkelstykkerne skal kunne justeres, og åbnes / lukkes, når maskinen skal hænges op / tages ned, skal det sidste stykke af fladjernet, være delt af en lille trækfjeder, som - når man hiver ud i vinkelbeslaget, og altså gør placeringen af konsollen mulig - derefter trækker vinkelbeslaget tilbage, og dermed nedover kanten på maskinen, og dermed holder den låst fast.

Vinkelstykket, der skal gå ned over top / bund / begge sider af konsollen, kan laves i den bredde man selv syntes om, og evt, beklædes med noget blanksort plexiplade, eller kunststof, så det ikke ridser, og samtidig ser pænt ud, og ikke falder for meget i øjnene.

Håber forklaringen er forståelig, da jeg ikke ved hvordan jeg skal putte en tegning ind her i forummet. Men idéen er der, så nu skal jeg bare have det lavet. (Forhåbentlig ).

Men som allerede nævnt: Med fladskærms tv snart alle vegne worldwide, er det da utroligt at Sony ikke har tænkt på at få deres konsol wallmounted. dermed bliver det ikke kun et tv der bliver præsenteret på væggen derhjemme, men også deres konsol. Men hvad pokker - de tænker jo ikke som os Danskere, med alle de gode idéer ;-D

Do NOT try this at home !!!

- Go to a friends house...
Til top
madd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2007 kl. 01:11

Jeg har også ledt forgæves efter et vægophæng - jeg endte med selv at sammensætte ét. Det var dog langt nemmere end forventet :-)

Jeg tog i Silvan og købte 2x vinkel-beslag (L-form - ca. 10x8 cm.), satte det på væggen og stillede PS3'en ovenpå (husk at sæt nogle filtfødder på vinkelbeslagene, så du ikke får ridser i bunden). Du kan eventuelt sikre det med lidt dobbeltklæbende tape op mod væggen.

Til top
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2007 kl. 15:32
Det ser sgu nice ud "madd"

/Skipper
Til top
plu2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2007 kl. 15:52
madd: Ægte KISS-løsning.

I like!

/plu2
Til top
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2007 kl. 16:07
Det ville være super, hvis du gider tage et billede af selve beslaget på væggen.

Hvor stabilt står den? For den er vel ikke fastgjort på nogle måder?

/Skipper
Til top
madd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2007 kl. 16:22

Jeg har lige skudt lidt flere billeder...

 

Skipper: Du har ret i at den ikke er fastgjort udover at den står på L-beslagene. Den har dog en enkelt klat dobbeltklæbende tape op imod væggen, men hvis København bliver udsat for jordskælv, falder den nok ned ;-)



Redigeret af madd - 27-September-2007 kl. 16:23
Til top
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2007 kl. 06:06
Tak for billederne.

Det er sgu en simpel, men effektiv løsning. Overvejer om jeg vil have en PS3, men da jeg befinder mig i Kina er det kun en NTSC udgave og så kan jeg ikke afspille PAL DVD når jeg kommer tilbage til DK. Det kan dog lade sig gøre ved at installere linux, men det er jo noget mere besværligt.

/Skipper


Redigeret af skipper - 28-September-2007 kl. 06:08
Til top
madd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2007 kl. 09:28
Det skal i øvrigt lige siges at man skal være opmærksom på, at PS3'en helst skal stå samme vej som på billederne, med disc-indtaget mod højre, da "Playstation 3"-logoet på forsiden ellers bliver på hovedet.. og det er jo knap så kønt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu