|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() Sendt: 03-Februar-2008 kl. 23:31 |
|
Nogen der har brugt denne til konvertering af h.264 MKV til MP4 eller lignende, som kan vises på PS3? |
||
Kuro
|
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Ja - det har jeg - det fungerer ganske udmærket
|
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
|
Nogen af jer der har kendskab til noget som virker på Mac OS X?
Jeg har en forventning om, at det er en perfekt "omlægning" herunder 5.1 lyd og/eller hvad der ellers måtte være. Er det utopi? |
||
![]() |
||
popcorn ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 316 |
![]() |
|
Nej - desværre kender jeg ingen Mac Tools
Det er kun en perfekt "omlægning" af videosporet, lyden konverteres til AAC 2 kanal stereo Til windows brugere findes også et andet glimrende lille program TSmuxeR - som kan remuxe en HD H264/AC3.mkv til en m2ts som kan afspilles på PS3 - her får man både originalvideospor og original 5.1 kanals AC3 med over i den nye m2ts fil. http://www.smlabs.net/tsMuxer/tsMuxeR_1.2.10.zip
Redigeret af popcorn - 04-Februar-2008 kl. 10:04 |
||
Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job) |
||
![]() |
||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
|
Jeg må se om jeg kan få sidstnævnte program til, at arbejde via VNC.
Tak for svar :) |
||
![]() |
||
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
|
PS3Video9 tager jo en krig! Jeg har fundet en anden,lynhurtig metode, hvor man bare ompakker mkv indholdet til mp4 container. Det kræves at lyden konverteres til WAV format. Betyder det at ac3 bliver til 2ch stereo? Ellers må jeg i gang med tsMuxeR |
||
Kuro
|
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
PS3 video9 tager da ikke en krig - men du skal vælge den rigtige profil. Du skal vælge den profil der hedder mkv passthrough stereo - så gør den netop det at den ikke omkoder videosporet men kun omkoder audiosporet til 2 kanals AAC og pakker det sammen i en mp4 container som PS3 kan afspille. start ps3video9, vælg Convert, vælg Convert Video og vælg din mkv fil, vælg profil MKV passtrough, klik start Men du kan også bruge tsmuxer istedet, den laver også bare en ompakning, her til en m2ts container, men bibeholder både original video og original audio.
|
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hm, det var netop sådan jeg brugte ps3video9. tsMuxeR, derimod, virker godt. Så mangler jeg bare en PS3 til at teste på. |
||
Kuro
|
||
![]() |
||
![]() |
|
|
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Du ved, det er for sent at slibe sværdet, når kampen begynder. (Hvis Giganten vil, bliver det i næste uge.)
|
||
Kuro
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |