recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 vs alm blu ray afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 vs alm blu ray afspiller

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der er jo også lige det med fjernbetjeningen som er ekstra udstyr lagt oven i prisen. Og så benytter den heller ikke samme teknik, så brug af en universal er praktisk talt umulig.

Men ellers er PS3 en fantastisk spillekonsol og blu-ray afspiller.

De nye PS3-bundles er inklusive fjernbetjening og en film. Har set 2 forskellige af slagsen inden for den sidste uge. Så begynder det at ligne noget.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 15:14
Jeg står muligvis i samme situation om nogle måneder... Har jeg ret i at en PS3 ikke kan sende HD lyd ud?
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 15:16

Oprindeligt skrevet af Hanga Hanga skrev:

Jeg står muligvis i samme situation om nogle måneder... Har jeg ret i at en PS3 ikke kan sende HD lyd ud?

Jo, det kan den via HDMI over LPCM. Det kræver dog, at du har en AV Reciever, der kan afkode HD-formaterne.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Jo, det kan den via HDMI over LPCM. Det kræver dog, at du har en AV Reciever, der kan afkode HD-formaterne.

Okay, tak.

Hvordan er PS3 til at afspille DVD i forhold til f.eks. Pana BD60 ?
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 16:05

PS3 kræver netop ikke en receiver der kan afkode HD-formaterne, da den selv gør det. Receiveren skal blot kunne modtage multi channel LPCM gennem HDMI.

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 16:27

Nej - det behøver du netop ikke. Den skal blot kunne modtage LPCM 5.1 (som er ukodet, ukomprimeret lyd) over HDMI (men de fleste, der kan dette kan også dekode HD-lyd, såsom DTS-HD, Dolby True-HD osv.).

Selve dekodningen står PS3'en for.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 20:58

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Nej - det behøver du netop ikke. Den skal blot kunne modtage LPCM 5.1 (som er ukodet, ukomprimeret lyd) over HDMI (men de fleste, der kan dette kan også dekode HD-lyd, såsom DTS-HD, Dolby True-HD osv.).

Selve dekodningen står PS3'en for.

Så pyt da. Der var jeg vist for hurtig.

Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Oktober-2008
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 22:00

PS3 er bestemt ikke en dårlig BD-player. Udover at den altid kan opdateres til det nyeste, så har den mange fede funktioner. Bl.a. kan den bruges som media server, hvilket den er helt vild god til.

Mange standalone BD-players er overlegen i forhold til PS3 når vi snakker lydkvalitet, men når vi snakker billedkvalitet, så vil du ikke kunne se den store forskel. Det er meget minimalt.

Jeg er selv tilhænger af PS3, og har ikke tænkt mig at skifte den ud indtil der kommer en BD-player på markedet som virkelig ryster den helt af mht. billedkvalitet.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 22:02
Det er meget usandsynligt at der kommer afspillere som kan overgå PS3'en på billedkvalitetssiden. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 23:06

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er meget usandsynligt at der kommer afspillere som kan overgå PS3'en på billedkvalitetssiden. 

Og hvad bygger du den antagelse på? At udviklingen går i helt i stå?

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 23:50
Der er ikke mere at udvikle. En af grundidéerne med Blu-ray-formatet er at 1080p output ikke skal være hverken dyrt eller svært at gøre korrekt, og efter alt at dømme gør de fleste afspillere på markedet i dag også dette. Det var også konklusionen ved BD-aftenen ved Otto, hvor der ingen synlig forskel var at se, på en lang række afspillere, på det der må siges at være et referencedisplay.
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 10:15
Svjv. har PS3 en ulempe mht. 7.1 lyd. Den kan ikke dekode eller bitstreame 7.1 DTS-HD MA lyd. Den klarer kun 7.1 Dolby TrueHD og 7.1 PCM.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu