recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 vs alm blu ray afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 vs alm blu ray afspiller

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 19:45
Forskellen kan ligge i kvaliteten af DAC'sen. Du oplever jo også forskellige lydbilleder fra forskellige CD afspillere.
Til top
LarsKnudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 20:35
Så det er chippen der konverterer signalet til det analoge signal (DAC = digital to analog converter ik?) som er afgørende der? Det giver jo umiddelbart meget god mening :) Men forudsat man bruger et hdmi stik, er overførslen så ikke digital?

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 20:58
DAC'en benyttes selvfølgelig ikke hvis man bruger HDMI.
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 21:07

Oprindeligt skrevet af LarsKnudsen LarsKnudsen skrev:

Jeg står med den ene fod ude af døren for at købe en ps3 efterhånden, men jeg forstår ikke helt det med lyden - Lyden bliver vel overført digitalt, og gengivelsen burde derfor være ens på alle systemer som overholder de samme standarder ik? Jeg mener hvis en ps3 dekoder et hd lydsignal og en bd spiller gør det samme burde der komme det samme output ? (ligesom det er tilfældet med billedet?)

En indgående test en lørdag eftermiddag i vejle påviste, at der er stor forskel på hvordan afspillerne håndterer det digitale signal.

Til top
LarsKnudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 17:32
Ok - tror jeg køber mig en ps3 og måske opgraderer senere med anden lydsignal samtidig med en fremtidig opgradering af det samlede anlæg :) Tak for i gad dele jeres viden ;)
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Forskellen kan ligge i kvaliteten af DAC'sen.

En PS3 med HDMI-forbindelse bruger samme DAC (i receiveren) som enhver anden afspiller, der overfører signalet digitalt.

Eneste forskel er om dekomprimeringen sker i PS3 eller i receiver, og det er 100% ligegyldigt (ligesom det er ligegyldigt om du bruger XPs indbyggede ZIP-support eller WinZip/WinRAR mv. til at pakke .ZIP-arkiver ud med).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Point: 624
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 20:18

nu skal jeg lige være helt med - står nemlig i samme dilemma (BD60 / PS3)

er der noget som PS3 ikke kan, som BD 60 kan, på lydsiden??

den skal spille sammen med en Marantz SR5003 via HDMI

Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af rktdi rktdi skrev:

nu skal jeg lige være helt med - står nemlig i samme dilemma (BD60 / PS3)

er der noget som PS3 ikke kan, som BD 60 kan, på lydsiden??

den skal spille sammen med en Marantz SR5003 via HDMI

PS3 kan KUN sende HD-lyd som LPCM og ikke bitstreame det. Dvs du får ikke flag-up på recevier (div logos). MEN du får hd lyd, PS3 sender dette til din receiver som så forstærker signalet! Håber det var det du spurgte om!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Point: 624
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 08:19

hmm ok, takker - så bliver det nok pana bd60 for mit vedkommende, har nemlig ikke planer om at bruge ps3 til at spille på

hvor kan man finde bd60 til den bedste pris mon

Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 11:34
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Eneste forskel er om dekomprimeringen sker i PS3 eller i receiver, og det er 100% ligegyldigt

Forudsat, at begge bruger samme algoritme og foretager dekomprimeringen fejlfrit.

Der har været foretaget nogle test, som tyder på, at det ikke er tilfældet. Kig f.eks. i den meget omfangsrige tråd vedr. det omtalte Vejle-arrangement for nogle måneder siden.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 09:48

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Forskellen kan ligge i kvaliteten af DAC'sen.

En PS3 med HDMI-forbindelse bruger samme DAC (i receiveren) som enhver anden afspiller, der overfører signalet digitalt.

Eneste forskel er om dekomprimeringen sker i PS3 eller i receiver, og det er 100% ligegyldigt (ligesom det er ligegyldigt om du bruger XPs indbyggede ZIP-support eller WinZip/WinRAR mv. til at pakke .ZIP-arkiver ud med).

At dekode et surround-signal er mere end bare at pakke data ud (desværre). De fleste processorer foretager forskellige former for processering af signalet, det bliver ikke bare afleveret som det er så snart selve udpakningen er sket. Derfor er det ikke ligegyldigt hvilken processor der afkoder signalet. Desværre er det ikke rigtigt muligt for lyd at konkretisere præcist hvad der er sket med et signal, på samme måde som det er for billede. Derfor er det også svært at pege på præcist hvad en PS3 gør ved signalet, men fakta er at den lyder anderledes - og i de flestes ører ringere - end de bedre afspillere på markedet. De fleste der deltog i nævnte arrangement var enige i den overordnede konklusion: Ved bitstream lød afspillerne reelt ens. Ved PCM output lød afspillerne forskelligt, og folk havde forskellige favoritter, men et fælles træk var at afspillerne kunne deles op i to grupper: PS3 og Panasonic der begge var et klart skridt under de andre (men med Panasonic'en som bedst af de to), mens de øvrige lå i samme klasse om hvis man kørte bitstream til receiveren, hvad der så var bedst var som sagt lidt en smagssag.

Har man bitstream muligheden i sin receiver, vil jeg mene at det er den bedste løsning, om ikke andet så for at fjerne evt. usikkerhedsmomenter.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu