recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 vs Cambridge 751 vs Rega Apollo + NAD M55?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 vs Cambridge 751 vs Rega Apollo + NAD M55?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg foretrækker at bruge min iPod Touch som remote, men ellers er vi enige En klemmekasse og en god brugt DAC koster jo langt mindre end en cd-afspiller med tilsvarende ydelse. Derudover skal man selvfølgelig ha' noget server...

jeg købte en netgear ready nas. den fungere godt sammen med Squezzeboxen.
Til top
Maniq Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2007
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 22:51
Hmm... Det lyder sgu smart, har aldrig tænkt i de baner. Dvs min squeezebox kommunikerer trådløst med min musiksamling, der ligger i cd-kvalitet på min computer og overføres gennem en DAC analogt til min receiver og videre ud i højttalerne? Vel og mærket i samme høje standard som en rigtig god cd-afspiller? Det lyder næsten for godt til at være sandt...
Server-delen hægtede mig af. Beklager jeg er lidt i vildredde, men jeg har aldrig været inde på det her felt, så bær over med mig
Til top
Thomaszulu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Sted: danmark
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 22:59
jeg kan kun anbefale cambridge'en. Det er et godt alt-i-et produkt hvad angår det du søger. 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af Maniq Maniq skrev:

Hmm... Det lyder sgu smart, har aldrig tænkt i de baner. Dvs min squeezebox kommunikerer trådløst med min musiksamling, der ligger i cd-kvalitet på min computer og overføres gennem en DAC analogt til min receiver og videre ud i højttalerne? Vel og mærket i samme høje standard som en rigtig god cd-afspiller? Det lyder næsten for godt til at være sandt...

Selvfølgelig skal du sørge for, som nævnt, at receiveren ikke laver digitale fiksfakserier med signalet efter du har sendt det ind i den via analog, for så ville det gode analoge signal jo gå tabt. Det samme gælder selvfølgelig en dedikeret cd-afspiller som Rega Apollo'en.

Måske kan din receiver selv lave god D/A-konvertering på signalet fra Squeezeboxen.

Oprindeligt skrevet af Maniq Maniq skrev:

Server-delen hægtede mig af. Beklager jeg er lidt i vildredde, men jeg har aldrig været inde på det her felt, så bær over med mig.

Du skal bare have en form for computer med Logitech Squeezeserver (eller hvad det nu hedder ) installeret. Her skal musikken så ligge på. Denne computer kan så være en dedikeret server af en art. En NAS er i grunden en harddisk med en lille computer i, som hele huset kan lagre ting på og tilgå over netværket.

Redigeret af Naiera - 29-Juni-2011 kl. 23:14
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 08:30
hvis man er ude og kigge på Squeezebox, så tjek lige Sonos ud også, det er måske lidt dyrer end klemmekassen, men personligt synes jeg den er betydelig mere lækkert lavet.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 12:49
Sonos er en del dyrere

Jeg ser slet ikke noget til min Squeezebox i hverdagen. Den er gemt væk bag mit hi-fi møbel, og min fjernbetjening er jo iPeng på iPad eller iPod Touch. Her ville en Sonos bestemt ikke gøre noget som helst bedre.

Det ville selvfølgelig måske være en anden historie, hvis jeg skulle have musik i flere rum...
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 13:11
Det ændre da ikke på at trådstarter gerne må vide at muligheden er der, så kan han jo altid vælge hvad der passer bedst for ham.

Du har din klemmeløsning du er glad for, og det er fint, jeg har min Sonos jeg er glad for. Meget længere er det jo ikke vel?
Jeg synes dog det er øv man skal være afhændig af en 3. parts software ved at bruge iPeng.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 13:18
Nej, det er da helt fint at han kender til mulighederne. Jeg har jo ikke prøvet at forbyde dig at lave indlæg her i tråden. Men hvis man kun vil have musik ét sted, og er parat til at bruge iPhone/iPod Touch/iPad som fjernbetjening, så giver Sonos sådan set ikke de store fordele. Jeg er helt enig i, at Duet-fjernbetjeningen er noget hø, og jeg ville slet ikke have samme glæde ved mit setup, hvis jeg rent faktisk brugte den bunke skrammel.

Jeg kan iøvrigt ikke se problemet med at iPeng er tredjepartssoftware. Det fungerer fuldstændig upåklageligt og tørrer fuldstændig gulvet med alt fra Logitech og Sonos. Det er virkelig et lækkert stykke software, som er helt vildt nemt at finde ud af.
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 13:46

Nej, det er da helt fint at han kender til mulighederne. Jeg har jo ikke prøvet at forbyde dig at lave indlæg her i tråden. Men hvis man kun vil have musik ét sted, og er parat til at bruge iPhone/iPod Touch/iPad som fjernbetjening, så giver Sonos sådan set ikke de store fordele. Jeg er helt enig i, at Duet-fjernbetjeningen er noget hø, og jeg ville slet ikke have samme glæde ved mit setup, hvis jeg rent faktisk brugte den bunke skrammel.

Jeg kan iøvrigt ikke se problemet med at iPeng er tredjepartssoftware. Det fungerer fuldstændig upåklageligt og tørrer fuldstændig gulvet med alt fra Logitech og Sonos. Det er virkelig et lækkert stykke software, som er helt vildt nemt at finde ud af.

Du har det problem med 3. parts software at den dag logitech vækger at ændre noget fundementalt i deres server software, så virker din controller ikke mere, og du skal vente på den bliver opdateret for at den virker.
Jeg er så ikke enig i at den er mere lækker end Sonos's controller eller nemmere for den sags skyld.

Men igen køb noget, hvor dele af det er noget skrammel og man skal ud og have 3. parts software for at det bliver lækkert, er helt forkert i mit hoved, når jeg kan få noget som er lækkert out of the box.
Og er man ikke teknisk anlagt er Sonos meget meget nemmere at gå til. Men bevares det er også en sjat eller 3 dyrer.

Og herfra vil jeg lade Sonos klemme delen ligge, det var ikke for at fylde tråden med det. Jeg ville bare lige nævne Sonos også fandtes.

Redigeret af ashdk - 30-Juni-2011 kl. 13:47
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Men igen køb noget, hvor dele af det er noget skrammel og man skal ud og have 3. parts software for at det bliver lækkert, er helt forkert i mit hoved, når jeg kan få noget som er lækkert out of the box.
Og er man ikke teknisk anlagt er Sonos meget meget nemmere at gå til. Men bevares det er også en sjat eller 3 dyrer.

En Squeezebox Duet fåes helt ned til 991,-, mens Sonos koster minimum 2700,-. Dét er da en forskel der er til at tage at føle på Prisforskellen fra min Duet til en ZP90 er næsten nok til at dække mine udgifter til den high-end DAC jeg købte brugt.

Men det er selvfølgelig sikkert peanuts i forhold til hvad folk ellers bruger på high-end cd-afspillere. Uanset hvad er det fedt med en netværksdims som SB eller Sonos, så man slipper for at skifte cd hele tiden. Med en god DAC (i eller udenfor receiver/forstærker) står disse setups heller ikke tilbage for en dyr og god cd-afspiller, så der er ikke mange argumenter for ikke at gå med noget streaming, hvis man lytter til musik nogenlunde regelmæssigt. Jeg har erfaret, at man får lyttet til en del mere musik, end med en traditionel cd-afspiller, fordi det er så nemt
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 13:56

Du har det problem med 3. parts software at den dag logitech vækger at ændre noget fundementalt i deres server software, så virker din controller ikke mere, og du skal vente på den bliver opdateret for at den virker.

Er det forresten nogensinde sket før? Eller er det bare et hypotetisk problem?
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 14:17

Er det forresten nogensinde sket før? Eller er det bare et hypotetisk problem?

Sikkert nej, men i min verden er "keep it simpel" bedre, og Sonos lige meget hvordan du vender og drejer det noget mere simpelt.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu