recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 vs. HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 vs. HTPC

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 494
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 vs. HTPC
    Sendt: 08-Juni-2008 kl. 11:29

Da jeg snart skal ud og investere i noget medie halløj til stuen har jeg siddet og fræst nettet tyndt for informationer omkring det.

jeg ville oprindelig gerne have en HTPC, men de er dælme dyre og så kom jeg jo i tanke om at en PS3 kunne klare en del af det også, men har sgu ikke meget forstand på det som sådan, og når jeg læser de tråde der ligger virker de meget tekniske omkring hvilke filformater etc. Så jeg kunne godt tænke mig en lidt mere "almindelig" forklaring på om jeg skal vælge en PS3 i stedet..

jeg forventer at skulle bruge mit "center" (hvad enten det så bliver ps3 eller HTPC) til følgende:

- afspilning af dvd og blue-ray
- optagelser fra TV, helst digital tv
    - til HTPC kan man jo få digital decoder indbygget til Yousee, man også det til PS3? eller skal man ty til deres boks?
- afspilning af musiksamlingen (enten via netværk eller lagring på selve centeret)
- HDD størrelse? kan se man kan få 40Gb ps3, men kan man smide en anden større i uden problemer?
- tilkobling af ekstern HDD, hvis man nu har lidt film mm liggende på sådan en

- sidst der er så meget snak om filer typer osv, kan ps3 afspille de fleste typer film man kan "låne" på nettet? hvis ja, hvilke typer?

- PS3 har jo så den fordel at man kan spille osv på den, hvilket også tæller for, men er noget jeg godt kan undvære hvis ikke den lever op til de andre krav jeg har opstillet

håber på nogle gode svar, for jeg må ndrømme er sgu lidt lost mht det her, og jeg kan se der sidder en del eksperter derude, som må kunne gøre det lidt mere forståeligt for lidt mere almindelige mennekser

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12432
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 11:37
Ja, du kan godt smide en større harddisk i PS3'en. Det forklares endda i manualen hvordan det gøres.

Jeg bruger fra tid til anden en 8GB USB-pen til at overføre filer til min PS3, så mon ikke man også kan tilslutte en ekstern harddisk?
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Sted: Denmark
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 12:13
Man kan sagtens tilslutte en ekstern harddisk. Det kræver bare at den er formateret som fat32 - det samme gør sig gældende for en USB-pen.
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 13:19
Det er muligt at optage TV med en PS3. Det kræver dog enten en PVR (Personal Video Recorder) med USB eller en USB tuner. Udover det så skal du installere Linux på din PS3.
Fordi der ikke er tuner i PVR maskiner så du skal stadig bruge en setup boks til PVR'en og så vidt jeg ved findes der ikke nogen DVB-C tunere med USB. Du kan dog få analog tunere, men du skal være sikker på der findes Linux drivere til PS3'en for at det virker.

Så jeg ville personlig heller købe en PC eller HDD recorder til at optage TV istedet for en PS3.

Du skal også lige være opmærksom på at FAT32 kun understøtter filstørrelser op til ca. 4GB. Det burde kun være et problem hvis du vil optage i HD.

Så PS3 er DVD reg. kodet hvis det er et problem for dig.

Og med hensyn til filformater så understøtter PS3 de mest almindelige bla. DivX, XviD, H-264 og MP3. Men den understøtter ikke Ogg Vorbis (ogg) og Matroska (mkv).

Redigeret af Corax - 08-Juni-2008 kl. 13:20
Til top
Kjeldgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2007
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

jeg forventer at skulle bruge mit "center" (hvad enten det så bliver ps3 eller HTPC) til følgende:

- afspilning af dvd og blue-ray
- optagelser fra TV, helst digital tv
    - til HTPC kan man jo få digital decoder indbygget til Yousee, man også det til PS3? eller skal man ty til deres boks?
- afspilning af musiksamlingen (enten via netværk eller lagring på selve centeret)
- HDD størrelse? kan se man kan få 40Gb ps3, men kan man smide en anden større i uden problemer?
- tilkobling af ekstern HDD, hvis man nu har lidt film mm liggende på sådan en

Hvis alle de ovenstående punkter skal opfyldes vil jeg ikke anbefale en PS3. Det er ikke muligt at optage endnu med PS3'eren, samtidig er det ikke lige til at afspille film direkte fra en ekstern HDD, da det kræver den er FAT32 format -> max fil størrelse er 4 GB. Og så kan der være en masse problemer ang fil formater.

Til top
John Difool Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 19:46
Mht. at bruge PS3 som musikafspiller, så synes jeg ikke den er velegnet, på grund af den software man bruger, det er virkelig klodset, og har en ringe overskuelighed over ens filer.

Så er der lige detaljen med at TVet skal være tændt, eller man kan bruge en PSP som fjernbetjening med skærm, lyder meget smart, men igen den samme klodsede afspiller, og så synes jeg det er for besværligt at skulle koble PSPen til remote play bare for at høre noget musik.

Tænker selv på at bruge en ipod eller lignende i en god dock i stedet.
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Point: 494
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 20:15

Alt at dømme, så lyder det som om jeg skal vælge at invetestere 6-7000 i et HTPC istedet... lidt træls ikke at kunne gøre bruge af ps3, men som sagt så er "spille-evnen" kun bonus kan undværes...

men mange tak for rådene og de hurtige svar

Til top
daddyd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2006
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2008 kl. 20:02

Ved I om PS3 kan bruges som extender til nogen af HTPC programmerne. Jeg overvejer lidt et stup med en PS3 og en reciver under tv'et og så en HTPC gemt væk i kælderen.

Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 10:24

Ja, programmer som TVersity og Nero MediaHome kan bruges. Det foerste er at foretraekke (og gratis). Desuden kan man ogsaa streame fra WMP11.

Det program skal saa koere for at dekode de formater som PS3'eren ikke understoetter.

Ellers kan andre filer "bare" aabnes, for PS3 skulle gerne kunne "se" din HTPC som media server. Og saa er det bare om at aabne de filer, den udnerstoetter.

www.ps3forums.com har rigtig gode guides til opsaetning af TVersity og kompetente folk mht. raad.

BORING!
Til top
Anden4220 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 11:02
du kan godt afspille MKV-filer de skal bare remuxes til vob...
gøres på under 5 min. (på en bærbar) med MKV2VOB
Panasonic TH37PX80
Sony surround
Apple Airport express
Triax C-HD415CX
Playstation 3

Til top
daddyd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2006
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 11:50
Det var nu ikke kun muligheden for at streame video jeg var interesseret i. Jeg ville også gerne have mulighed for at planlægge optagelser fra min sofa, men der kan jeg vel bare bruge webguide vis playstationens browser.
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2008 kl. 12:04

Der kommer paa et tidspukt en ekstern TV tuner til PS3 (Play TV) som vist allerede er ude i UK. Det er loesningen til dem, der vil optage TV.

Ved ik med webguiden. PS3 browser er ikke min favorit, selvom jeg har tastatur. Ved ik rigtig hvorfor..

BORING!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu