recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ps3 vs standalone blu-ray afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketps3 vs standalone blu-ray afspiller

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Shooter DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Emne: ps3 vs standalone blu-ray afspiller
    Sendt: 01-Juli-2008 kl. 21:16
jeg ejer en ps3 og synes den har et kanont billed ved BR afspilning men er der mere at hente ved at koebe en almindelig blu-ray afspiller?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 21:18
Nej, det er der ikke.

Muligvis har Pioneer noget på vej, men det kommer så også til at koste, og det kan meget vel bare være en omgang reklameøregas der i sidste ende bare er bedst når det er slået fra, så resultatet alligevel er præcis det samme som med din PS3.
Til top
Nightowl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Oktober-2004
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 22:00
Jeg har en ps3 og overvejer kraftigt at investere i en standalone med håbet om at den støjer mindre. Synes ps3'eren støjer alt for meget når man ser film. Nu er det 60 gb versionen jeg har - så måske skulle jeg bare anskaffe mig en 40 gb - har hørt at den ikke støjer nær så meget. Det kunne være rart hvis man kunne sammenligne ps3 60 gb, ps3 40 gb og så panasonics nye bd50'er (er det ikke det den hedder). Nogen der har alle 3? 
panasonic px80
Sanyo z4 projektor
Sony str-dg820
PS3
PSP
NAS: qnap ts-219
Logitech squeezebox duet
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 22:04
40GB-udgaven larmer netop væsentligt mindre end 60GB-udgaven. Den larmer mindre end Toshibas HD DVD-afspillere, og dem hører man ikke folk brokke sig over...
Til top
Nightowl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Oktober-2004
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 22:37
Jeg overvejer kraftigt at sælge min 60gb version og købe en 40gb istedet, kan godt leve med de færre features, da jeg primært bruger den til film
panasonic px80
Sanyo z4 projektor
Sony str-dg820
PS3
PSP
NAS: qnap ts-219
Logitech squeezebox duet
Til top
sslarsen Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 24-Marts-2006
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 22:54
Jeg kan kun tilslutte mig, har hørt mange 60GB, også dem der ikke larmer, men den 40GB jeg købte, den siger bare nada.
Har ikke fortrudt et øjeblik at jeg måtte undvære et par features.

Men for at komme tilbage til topic, så står jeg i samme situation, har lige ofret ca 50K på Pioneer FHD plasma, Pioneer Receiver og nye højtalere.
Skal jeg ofre lidt mere på en standalone Pioneer Blu-Ray afspiller, eller "nøjes" med min PS3, som egenligt gør det meget godt sammen med mit andet dyre legetøj.

Kan det mon betale sig?
Søren
Til top
Gauze Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Januar-2007
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 23:16
Det eneste scoop ved at investere i en stand alone BR afspiller, er vel at den æder mindre strøm. Udover det, så er muligheden for at få en kombi der er kodefri på dvd siden, der vel også. Det er i hvert fald grunden til, at jeg vil anskaffe mig en.
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 00:09

Tja jeg har selv en PS3 og ja den gør det glimrende. Kigger man tilbage på "DVD tiden", ja så var der grangiveligt stor forskel på kvaliteten af billedet fra afspiller til afspiller. Og i årevis blev grænserne skubbet, bl.a. ved indførelse af Faroudja og Realta chips, som kunne opskalere billedet.

Nu er vi oppe i 1080p og spørgsmålet er, hvor meget forskel vil man kunne se i kvaliteten mellem f.eks. PS3'eren og Denons 3800'er? Er vi blot så tidligt ude, at vi denne gang tror de vise sten er fundet med 1. generation fordi 1080p ER imponerende? Selv med såkaldt billigt udstyr?

Selvfølgelig er det sværere at se kvalitetsforskel når man kommer op i de store opløsninger og da især, hvis skærmstørrelserne er i den lave ende. Men snakker man projektor, så tror jeg såmænd sagtens man vil kunne se forskel, men det er en forskel, som klart er betinget af den øvrige hardware man har investeret i.

Så inden man tænker på nyinvestering i en stand alone afspiller og måske en af de dyre, skal man nok lige se resten af anlægget efter i sømmene, om det giver mening. Ikke kun lærred/TV, men også lydmæssigt, højttalere, receiver etc. For det er nok umiddelbart lettere at høre forskellen på en PS3'er og en Denon 3800'er, end at se den.

Redigeret af Bruce - 02-Juli-2008 kl. 00:10
Til top
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2008
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 00:21
Oprindeligt skrevet af Bruce Bruce skrev:

Så inden man tænker på nyinvestering i en stand alone afspiller og måske en af de dyre, skal man nok lige se resten af anlægget efter i sømmene, om det giver mening. Ikke kun lærred/TV, men også lydmæssigt, højttalere, receiver etc. For det er nok umiddelbart lettere at høre forskellen på en PS3'er og en Denon 3800'er, end at se den.

Yesss  Lige mine ord. Glæder mig så meget til at lytte til denon og marentz når de kommer sidst på året  Altså vist de ikke bliver udskudt igen

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 02:58
Oprindeligt skrevet af Bruce Bruce skrev:

Nu er vi oppe i 1080p og spørgsmålet er, hvor meget forskel vil man kunne se i kvaliteten mellem f.eks. PS3'eren og Denons 3800'er? Er vi blot så tidligt ude, at vi denne gang tror de vise sten er fundet med 1. generation fordi 1080p ER imponerende? Selv med såkaldt billigt udstyr?

En af grundidéerne med Blu-ray-formatet er at det ikke skal være svært at få helt korrekt 1080p-output; altså at løfte præcis det der ligger på skiven og sende det ud med HDMI. Det gør PS3'en ligeså godt som Denons dyreste.
Til top
52bravo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Januar-2006
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 11:12
jeg stå også skal købe en blu-ray player, min plan at købe en alm player. min nu kan jeg se PS3 kan spiller divx/xvid, er der nogen der kan sige mig hvor godt det virker?

kan man bare tag dem på en usb pind over i PS3? og så afspille?

prismæssigt er PS3 lig med, den klasse BR player jeg ser på, jeg vil ikke have noget stor, kun en simpel DTS system, så jeg kikker også på receiver der tager DTS.

Redigeret af 52bravo - 02-Juli-2008 kl. 11:16
Til top
Martin H N Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-December-2007
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 12:01

Nu har jeg selv købt en PS3 og jeg må sige at lydløs er den ikke. Den starter med at være lydløs når jeg tænder den, men stiger hurtigt et blæsehak ved fx. BR-film. Og så kan den altså høres når en film afspillers og der fx. er stille scener med dialog.

Det er ikke helt forstyrrende, men høres kan det.

Jeg kan se efter at have surfet meget vedr. det på nettet at mange andre oplever lignende "problem". Jeg tvivler på at det hele kan afvises med at folk har subjektiv vurdering af lyd for det syntes jeg det virker til at for mange oplever problemet til. Så jeg tror altså at der er lidt forskel på de forskellige 40GB PS3 så det er ikke alle som får en "komplet lydløs" udgave, desværre.

Inden folk spørger kan jeg da oplyse at min PS3 står rigtig ventileret så det skyldes ikke at jeg har pakket den ind i kabinet o.l.

Anyway, ville nævne det, hvis køber gik meget op i at den skulle være lydløs, det virker for mig til at der er risiko for at den kan støje.

Deep down i'm very superficial
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu