recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ps3 vs standalone blu-ray afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketps3 vs standalone blu-ray afspiller

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Martin H N Martin H N skrev:

Nu har jeg selv købt en PS3 og jeg må sige at lydløs er den ikke. Den starter med at være lydløs når jeg tænder den, men stiger hurtigt et blæsehak ved fx. BR-film. Og så kan den altså høres når en film afspillers og der fx. er stille scener med dialog.

Det er ikke helt forstyrrende, men høres kan det.

Der er heller ingen der har påstået at den er lydløs... Det er Toshibas HD DVD-afspillere heller ikke. Langt fra, endda.
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 13:39

Panasonic BD50 er tæt på lydløs - skal stikke hovedet helt hen til den, for at høre noget...

Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2007
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 13:45

Oprindeligt skrevet af Shooter DK Shooter DK skrev:

jeg ejer en ps3 og synes den har et kanont billed ved BR afspilning men er der mere at hente ved at koebe en almindelig blu-ray afspiller?

For mig er der følgende at hente på en stand alone afspiller:

• Mindre blæserstøj
  • Kodefri DVD-afspiller
  • Betjening via alm. (system/universal) remote
  • Design

Hvis intet af ovenstående er et problem for dig og PS3 opfylder dit behov, så tror jeg ikke du får noget ud af at skifte.

På BD tror jeg ikke du opnår noget ved en stand alone afspiller, og på SD DVD siden skal du op i en af de kommende væsentligt dyrere afspiller, fra f.eks. Pioneer eller Denon.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 14:46

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Bruce Bruce skrev:

Nu er vi oppe i 1080p og spørgsmålet er, hvor meget forskel vil man kunne se i kvaliteten mellem f.eks. PS3'eren og Denons 3800'er? Er vi blot så tidligt ude, at vi denne gang tror de vise sten er fundet med 1. generation fordi 1080p ER imponerende? Selv med såkaldt billigt udstyr?

En af grundidéerne med Blu-ray-formatet er at det ikke skal være svært at få helt korrekt 1080p-output; altså at løfte præcis det der ligger på skiven og sende det ud med HDMI. Det gør PS3'en ligeså godt som Denons dyreste.

Dagens "når munden tages for fuld" udsagn

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 14:51
Det skriver du kun fordi du ikke har forstået hvordan den slags fungerer.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 15:01
Det har du ikke ret i. Der er forskel på de chips, der behandler informationerne på skiven. Og påstå at en billig og en dyr afspiller gør det lige godt må kræve en form for dokumentation. Når den ikke bliver præsenteret sammen med et vildt udsagn, kan jeg ikke tage det for andet end et "munden for fuld" udsagn.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 15:14
Den tankegang med at en billig afspiller absolut ikke kan gøre det ligeså godt som en dyr må være en fabrikanterne klapper i deres små fede hænder over. Hvor kommer den fra? Hvorfor skulle en PS3 ikke kunne tage 1080p-signalet fra en Blu-ray-skive ligeså godt som en Denon 3800?

Jeg vil anbefale at du læser side 3 i denne tråd ovre på Hifi4All. Der forklares det temmelig godt hvordan PS3'en kan have korrekt 1080p-output.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 15:35

Ja men det forklares også at der kan være forskellige ting som kan gøres bedre. Men hvis de herrer Otto og David står for troende er der ikke meget at komme efter.

Men så undrer jeg mig over, at der overhovedet er nogen der kan sælge en BD til mere end en PS3 koster

Til top
Martin H N Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-December-2007
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Martin H N Martin H N skrev:

Nu har jeg selv købt en PS3 og jeg må sige at lydløs er den ikke. Den starter med at være lydløs når jeg tænder den, men stiger hurtigt et blæsehak ved fx. BR-film. Og så kan den altså høres når en film afspillers og der fx. er stille scener med dialog.

Det er ikke helt forstyrrende, men høres kan det.

Der er heller ingen der har påstået at den er lydløs... Det er Toshibas HD DVD-afspillere heller ikke. Langt fra, endda.

Mjah, kan være jeg tager munden for fuld når jeg kalder den lydløs, men så lydsvag at det stort set ikke kan høres så. Men jeg ville også blot lige nævne det, for når man læser;

Citér
Jeg kan kun tilslutte mig, har hørt mange 60GB, også dem der ikke larmer, men den 40GB jeg købte, den siger bare nada.

Citér
40GB-udgaven larmer netop væsentligt mindre end 60GB-udgaven. Den larmer mindre end Toshibas HD DVD-afspillere, og dem hører man ikke folk brokke sig over...

... giver det da én et stærkt indtryk, hvis ikke lydløs så i hvertfald meget lydsvag... Jeg har ikke rigtig en relation til Toshiba's model, jeg opfatter bare det du skriver sådan, at hvis den larmer mindre end den må den larme møj lidt ;)

Men; bliver den i første blæserhak under en film vil jeg i hvertfald kalde den så godt som lydløs, man skal have øret helt hen for at kunne høre den. Det er desværre åbenbart bare ikke alle der gør det.

Men på trods af det er det en glimrende BR-afspiller hvis minusser opvejes af de mange fordele (bl.a. dekodning HD-Lyd, godt billede, hurtig betjening, lav pris).

Redigeret af Martin H N - 02-Juli-2008 kl. 15:39
Deep down i'm very superficial
Til top
Shooter DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2008
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 16:54
tak for jeres svar holder mig bare til min 250GB ps3 saa har man jo ogsaa lige en konsol oven i hatten
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Men så undrer jeg mig over, at der overhovedet er nogen der kan sælge en BD til mere end en PS3 koster

Der er jo andre måder hvorpå en afspiller kan være high-end end bare billedkvaliteten. Som det også nævnes i den tråd ovre på Hifi4All.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu