recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 vs. X360 (GH, GT5, Tekken m.v.)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 vs. X360 (GH, GT5, Tekken m.v.)

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 vs. X360 (GH, GT5, Tekken m.v.)
    Sendt: 23-Maj-2009 kl. 12:28

Af frygt for at starte en religionskrig, så stiller jeg alligevel spørgsmålet. Det er ikke et overordnet spørgsmål, så læs venligst mine kriterier igennem før I eksperter afsiger dom. For jeg er nemlig ikke selv på forhånd disponeret for hverken den ene konsol eller den anden, men har alligevel en fornemmelse der går i retning af PS3. Men se her:

Jeg vil have "GuitarHero: Metallica". Jeg gik ned i EBGames forretningen i Aalborg for at se sagerne an, og en ekspedient sagde, at han kunne give mig følgende for 4200,-

1 x PS3 80GB

1 x GuitarHero World Tour m. guitar, trommer og mikrofon

1 x GuitarHero Metallica

Altså hele pivtøjet. Lige det jeg gerne vil have.

Men så går jeg ind på coolshop.dk og ser deres priser, og kan se jeg kan få samme spil, instrumenter m.v., men i stedet en X360 Elite med 120GB HDD og til samme pris. Og eftersom X360 angiveligt skulle være "bedre" og at jeg i forvejen har fuld Blu-Ray HD-hjemmebiograf, så behøver jeg jo ikke læne mig op af den bonus-feature som PS3 har ved BD-gengivelse, eftersom jeg allerede har det.

MEN! Jeg er også bidt af en gal bilfreak. Jeg elsker Gran Turismo og kørte GT og GT2 til ukendelighed på den oprindelige PS, og ligeledes GT3 på PS2. Men solgte så mine konsoller på et tidspunkt hvor jeg kun gad spille på PC.

Men da en kammerat tog sin PS3 og GuitarHero med ned til mig i forgårs blev jeg igen bidt af konsollerne, så nu skal jeg sgu fræse til noget Metallica osv.

Spørgsmålet er bare: Hvad skal jeg vælge? Kommer Gran Turismo 5 kun til PS3? Og hvad med Tekken 6? Kommer det også kun til PS3?

For de to ting vil også skulle vejes ind i mine overvejelser. Ellers er jeg nemlig sådan lidt "hip som hap" om jeg skal købe en X360 eller en PS3.

Håber nogen forstår min "kattepine". Jeg vil jo også gerne kunne spille Gran Turismo, Tekken m.v. når jeg igen får en konsol. Men det er ikke nødvendigvis en 'deal-breaker' hvis X360 Elite konsollen med 120GB HDD er meget bedre end PS3'eren.

Kan I konsoleksperter hjælpe mig?

På forhånd tak fra en gamer der har været ude af konsolmarkedet i nogle år.

TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Oktober-2007
Point: 1462
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 12:40
Hej, ti lat starte med vil jeg sige at jeg på ingen måde er fanboy:D

Når det er sagt ville jeg vælge xbox 360 du nævner de 2 spil til ps3 men tekken 6 kommer så vidt jeg ved også til xbox 360, mener at have hørt på xboxlife.dk af det skulle blive udgivet til begge konsoller.

bilspil tja ved sku ikke om jeg ville vælge gt det kommer jo aldrig:D

tag xbox 360 og så vent til forza motorsport 3 kommer det bliver 100 gange bedre.

et ekstra + ved 360'eren er at deres live er meget bedre, men tilgængæld koster det også ca 250kr om året hvor ps er gratis.

håber det kunne hjælpe lidt
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 12:42
Officielt kommer Tekken til begge konsoller mens Gran Turismo 5 kun kommer til PS3.

Om det ændrer sig senere er ikke utænkeligt, men chancen er så lille du bør købe en PS3 hvis du synes Gran Turismo 5 er afgørrende. Dog synes jeg du skal tjekke bilspilene til Xbox 360 ud inden køb, da mange er delt omkring hvilken konsol der har det bedste bilspil line-up.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af KongKent KongKent skrev:

Men så går jeg ind på coolshop.dk og ser deres priser, og kan se jeg kan få samme spil, instrumenter m.v., men i stedet en X360 Elite med 120GB HDD og til samme pris. Og eftersom X360 angiveligt skulle være "bedre" (...)

Hvordan er det lige at X360 Elite skulle være bedre? PS3'en har mere regnekraft og kan langt flere ting end en 360'er, og en Elite er ikke meget anderledes end den allerførste 360'er der kom på markedet, udover HDMI og lidt mere holdbar konstruktion. PS3'en har altid haft HDMI og aldrig haft en altoverskyggende fejl som en STOR del af ejerne får, som 360'erens 'Red Ring of Death'. En kæmpe fordel ved PS3'en, som 360'eren kun til dels kan prale af, er regionsfrihed. ALLE PS3-spil fra hele verden kan bruges i ALLE PS3'er. På 360'eren er det kun en udvalgt håndfuld spil der er regionsfri, og jeg står faktisk midt i at købe en japansk 360'er, fordi der er nogle spil som udkommer i Japan, og kun i Japan, som jeg bare SKAL have, og de er regionslåste. Kommer et specielt spil til PS3 KUN i Japan (eller USA, for den sags skyld, hvis man nu er til college basket eller baseball, f.eks.), så er det kun et smut på eBay eller et besøg hos en anden importbutik væk.

Jeg spiller selv Rock Band(s) på PS3, og havde sådan set muligheden for at vælge at købe spillene og instrumenterne til Xbox 360, men valgte altså PS3'en som maskine til mine musikspil.

Jeg mener i øvrigt at det virker som en fin pris for de ting du vil have, som du har fået der i EB. Det kan godt være det kan gøres billigere på nettet, men for de lidt over 4k du skulle smide, synes jeg du får PÆNT mange fede ting med hjem. Generelt mener jeg at man bør vælge konsol efter de spil man kan lide og spille, og eftersom du er vild med Gran Turismo (som udvikles mere eller mindre direkte af Sony selv, og derfor kun kommer til PlayStation), så synes jeg allerede du har dit svar der.

Redigeret af Naiera - 23-Maj-2009 kl. 12:53
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 12:53
Jeg købte en ps3 60 GB da den kom, fordi jeg vil spille det nye GT5, men jeg venter endnu på den rigtig version. Der kommer nok en ps4 før GT5
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 12:55
GT5 skal nok komme i en eller anden udformning inden længe, og om det så er om et eller to år, så bliver det 100% sikkert til PlayStation. PS3'en bliver på markedet i flere år endnu.
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-August-2006
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

GT5 skal nok komme i en eller anden udformning inden længe, og om det så er om et eller to år, så bliver det 100% sikkert til PlayStation. PS3'en bliver på markedet i flere år endnu.

Ligesom Tekken, Final Fantasy, GTA og PS3'erens andre slagskibe?
Du, jeg, og alle andre, aner jo intet om hvilke spil der med 100% sikkerhed kommer til hvilken konsol.

Ovenstående er skrevet med et glimt i øjet, men efter din meget ensidige svada om PS3 kontra Xbox 360 kunne jeg ikke lade være.
Til top
Callie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Point: 563
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 13:09

Hvad er det for et argument, at PS3 altid har haft HDMI - jamen tillykke, så har en xbox's HDMI ikke ligeså meget patina

Du skal kun kigge på hvilken konsol du synes bedst om. Der er ikke de store spilmæssige forskelle på fællestitler. Du kan evt. kigge på hvilke eksklusive titler, du synes bedst om. Dvs det er i høj grad menu systemet og joypads, der skal være afgørende.

En 100 % fact er, at du skal betale for online spil delen til xbox360, hvor det er gratis til ps3.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Ligesom Tekken, Final Fantasy, GTA og PS3'erens andre slagskibe?
Du, jeg, og alle andre, aner jo intet om hvilke spil der med 100% sikkerhed kommer til hvilken konsol.

Ovenstående er skrevet med et glimt i øjet, men efter din meget ensidige svada om PS3 kontra Xbox 360 kunne jeg ikke lade være.

Nu synes jeg du tager dig nogle friheder med de spil du lister som 'PS3'erens flagskibe'. Ingen af dem er udviklet af et in-house firma ligesom Gran Turismo-serien er. Dén series udviklerfirma, Polyphony Digital, ejes såvidt jeg ved helt og holdent af Sony. Det kan overhovedet ikke siges om Namco (som i årtier har været et selvstændigt udviklingsfirma), SquareEnix (som før sammenlægningen med Enix jo som bekendt udgav en lang række Final Fantasy-spil på Nintendo-konsoller, før de opgav at lave VII'eren til N64 på grund af kassettens begrænsninger) eller Rockstar/DMA Design.

Du skal have lov til at synes at min svada er ensidig, men hold dig nu til fakta. Sony skal bogstaveligt talt frasælge Polyphony Digital før Gran Turismo kommer på Xbox 360, og siden det er en af PlayStation-brandets allerstørste succeser, tror du så Sony har tænkt sig at gøre det lige med det samme?

Og du kan se mig nok så meget som en fanboy, men faktum er, at jeg indenfor en uge eller to, vil eje dobbelt så mange Xbox 360'ere, som jeg ejer PS3'ere. Jeg er temmeligt pragmatisk anlagt hvad angår mine konsolspil, og køber hvad jeg har brug for, for at kunne spille de spil jeg gerne vil have mulighed for at spille.

Redigeret af Naiera - 23-Maj-2009 kl. 13:20
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af Callie Callie skrev:

Hvad er det for et argument, at PS3 altid har haft HDMI - jamen tillykke, så har en xbox's HDMI ikke ligeså meget patina

Nu gik snakken jo på at Xbox 360 Elite på en eller anden måde skulle være en bedre maskine, Live-muligheder og spiludvalg ikke taget i betragtning, end PS3'en. Og det kan jeg ikke se det store argument for. Det er såvidt jeg ved et faktum at PS3'en kan trække mere (men at den sværere at udvikle til!), men ellers er der altså ikke de store forskelle på de to konsoller. 360'erens holdbarhedsproblemer har de vist nok fået styr på, men ellers ville PS3'en have en betydelig fordel på dét område.

Oprindeligt skrevet af Callie Callie skrev:

Du skal kun kigge på hvilken konsol du synes bedst om. Der er ikke de store spilmæssige forskelle på fællestitler. Du kan evt. kigge på hvilke eksklusive titler, du synes bedst om. Dvs det er i høj grad menu systemet og joypads, der skal være afgørende.

Dét synes jeg lidt er noget sludder. Det er da netop de eksklusive titler man skal vægte højest, da der netop ikke er den store forskel på fællestitlerne. Menu-system og joypads kan man da godt tage i betragtning, men begge konsollers menusystemer fungerer altså omtrent lige glimrende, og hvad angår joypads er der jo rig mulighed for at købe et uofficielt et, der eventuelt bedre opfylder ens behov.

Redigeret af Naiera - 23-Maj-2009 kl. 13:39
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 13:41

Begge konsoller har fordele og ulemper.

Jeg syntes du bør træffe dit valg udfra følgende..

1. Hvilken konsol har dine venner. Det er nu engang federe at spille online og snakke om spil, ens venner har.

2. Langt de fleste spil findes på begge konsoller, men nogle titler som F.eks GT 5 P findes kun på PS3. Xbox har så andre titler F.eks Forza. Er der nogle titler du bare vil have så køb den konsol der passer bedst med dine valg.

Ellers er forskellene....

Xbox har generelt et større udvalg af spil i og med den har været på markedet længere. PS3 er dog kommet rigtigt godt med, og der er nu så mange top kvalitets spil, at det ikke bør være afgørende.

En ny PS3 er meget støjsvag, hvorimod Xbox larmer en del.

PS3 har Bluray drev indbygget.

Xbox konsollen er billigere i indkøb.

Xbox online gaming koster et årligt abonement, hvorimod PS3 er gratis.

Jeg har valgt en PS3, som jeg på ingen måde har fortrudt. Men jeg må da indrømme, at der er enkelte spil jeg godt kunne tænke mig at PS3 havde.

Sidst men ikke mindst bør du overveje at købe den fra Amazon. uk Jeg ved ikke med Xbox320. Men der er flere herinde fra der har fået en meget billig PS3 med et par spil og BD film for omkring 2800 Danske

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2009 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Xbox konsollen er billigere i indkøb.

Sidst men ikke mindst bør du overveje at købe den fra Amazon. uk Jeg ved ikke med Xbox320. Men der er flere herinde fra der har fået en meget billig PS3 med et par spil og BD film for omkring 2800 Danske

Nu synes jeg du glemmer de fakta vi er blevet præsenteret for med hensyn til priser Coolshop X360'eren ville koste det samme som PS3'en hos GameStop. I begge tilfælde var der også World Tour med instrumenter og GH: Metallica med.

Og hvis du smider prisen for World Tour og GH: Metallica oveni Amazon.co.uk-prisen for PS3'en, så ryger du over de 4200,-.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu