recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2007 kl. 22:20

Oprindeligt skrevet af nkbitsch nkbitsch skrev:

Men i ville altså vælge japaneren?

Nej - jeg ville vælge den europæriske PS3.

Der er ikke noget i vejen med at vælge enten japansk eller amerikansk, hvis man ved hvilke ulemper de giver. Altså at man skal importere de fleste af filmene fra USA.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2007 kl. 22:21
At man skal importere filmene er jo en fordel, da det giver langt bedre udvalg og meget lavere priser 
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2007 kl. 22:23

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ja, hvis du vil slippe med at betale 150,- i stedet for 250-300,- for en Blu-ray film, så skal du have en amerikansk eller japansk PS3.

Jeg syntes spørgsmålet tager en forkert drejning. For man kan jo ikke købe de danske udgaver i USA.

Danske udgaver = danske undertekster.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
nkbitsch Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Juni-2007
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2007 kl. 22:25
Citér Nej - jeg ville vælge den europæriske PS3

Citér Det mest praktiske er IMO, uden tvivl, en amerikansk eller japansk maskine

Det er altid godt med lidt uenighed

Jeg synes at huske, at jeg læste et sted at der var "sparet" på elektronikken i de Europæiske, hvad det vil sige ved jeg ikke?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2007 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Jeg syntes spørgsmålet tager en forkert drejning. For man kan jo ikke købe de danske udgaver i USA.

Danske udgaver = danske undertekster.

Der er ingen der har sagt at det skulle være danske udgaver. Jeg kunne ikke være mere ligeglad med danske undertekster, og jeg synes det er en skam at begrænse sig til danske udgivelser. De kommer senere og er dyrere; der er helt sikkert noget at vinde, ved at lære at se film med engelske undertekster, eller helt uden undertekster...

Redigeret af Naiera - 14-Juni-2007 kl. 22:28
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2007 kl. 22:28

Jeg synes at huske, at jeg læste et sted at der var "sparet" på elektronikken i de Europæiske, hvad det vil sige ved jeg ikke?

Det er også rigtigt, selvom det ikke gør en kæmpe forskel i praksis. I de amerikanske og japanske maskiner sidder der simpelthen mere PS2-hardware indeni, så de er kompatible med lidt flere PS2 og PS1-spil. Men man skal være hurtig med de importerede maskiner, for der går ikke længe før de piller det PS2-hardware ud, som der aldrig har været i de europæiske konsoller.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2007 kl. 22:30
Det lyder også til at jeg skal være hurtig hvis jeg vil have den, ellers har han vidst en anden køber der er klar.

Hvad skal man give for sådan en? Hvor meget kan man sælge den for igen, hvis man finder ud af, at man ikke gider den?

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2007 kl. 22:31
Er det maskinen alene? I så vald ville små 3500-4000,- vel ikke være ved siden af. Jeg gav selv 4500,-, men fik så MI3 og et rimeligt hæftigt arcade joystick med.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2007 kl. 22:33

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Der er ingen der har sagt at det skulle være danske udgaver. Jeg kunne ikke være mere ligeglad med danske undertekster, og jeg synes det er en skam at begrænse sig til danske udgivelser. De kommer senere og er dyrere; der er helt sikkert noget at vinde, ved at lære at se film med engelske undertekster, eller helt uden undertekster...

Nej - men du glemmer at sætte dig i spørgernes sted.

Om ikke andet, så glemmer du at oplyse om disse væsentlige ulemper ved at vælge US-modeller.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2007 kl. 22:37
Hvis jeg vil have den, kommer jeg nok til at slippe ca. 3500kr. Jeg sidder bare og prøver, at vurdere om jeg kan leve med den Japanske model.

Og hvis jeg ikke kan, om jeg så kan sælge den igen. Har en formodning om, at det er lettere at sælge den Europæiske model igen på det Danske markede. Er dette korrekt?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2007 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Nej - men du glemmer at sætte dig i spørgernes sted.

Om ikke andet, så glemmer du at oplyse om disse væsentlige ulemper ved at vælge US-modeller.

Nej, det havde jeg jo egentlig skrevet, i og med at ingen vel går ud fra at man kan få danske udgivelser i USA eller Japan, med regionskodning der passer dertil  Det er også tilladt køberen at specificere, hvis danske undertekster er pænt vigtige.

Redigeret af Naiera - 14-Juni-2007 kl. 22:39
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2007 kl. 22:41

Hvis jeg vil have den, kommer jeg nok til at slippe ca. 3500kr. Jeg sidder bare og prøver, at vurdere om jeg kan leve med den Japanske model.

Og hvis jeg ikke kan, om jeg så kan sælge den igen. Har en formodning om, at det er lettere at sælge den Europæiske model igen på det Danske markede. Er dette korrekt?

Det kommer helt an på målgruppen, som vi vist har opdaget i denne tråd Hvis du finder en der vil kunne importere ALLE japanske eller amerikanske Blu-ray udgivelser, uden at tjekke bluray.lindsite.dk først, jamen så burde maskinen jo være nem at komme af med.

Jeg synes 3500 slask lyder meget rimeligt for maskinen alene.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu