recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3-BD  Xbox360-DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3-BD Xbox360-DVD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1228
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3-BD Xbox360-DVD
    Sendt: 01-Januar-2009 kl. 16:40
Jeg har tænkt over det her og kan egentlig ikke helt forstå det. Når man spiller PS3 spil på sin PS3 er disc formatet Blu-ray. Når man spiller Xbox360 spil på sin Xbox360 er disc formatet DVD. Selvom Xbox'en kun afspiller DVD i modstætning til PS3 der afspiller Blu-ray ved spil er grafikken nogenlunde den samme. Hvordan kan det være? Burde det så ikke være PS3 der havde den absolut bedste grafik? Der er jo plads til meget mere på en Blu-ray disc.    
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2009 kl. 16:53

Fordi disc plads er ret irrelevant for grafikken.

Der bruges forskellige kompressions teknikker på Xboxen der gør at langt de fleste spil kan passes ned på en DVD skive.. Blu-Ray formatet giver selvfølgelig nogle fordele, du har bedre plads til bedre lydkvalitet, og et spil som MGS4 bruger rigtig meget plads fordi film i HD kvalitet fylder rigtig meget.. Og det er jo noget det gør rigtig meget brug af.

Men det ændrer ikke på at det ikke nytter noget at have 25 gb texture data når du stadig kun har 512mb ram at overføre det til.

For grafikken er Blu-Ray ligegyldig, men det giver udvikleren nogle friheder på nogle bestemte områder.

Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2009 kl. 16:57
Okay. Så forstår jeg det bedre
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Fordi disc plads er ret irrelevant for grafikken.

Der bruges forskellige kompressions teknikker på Xboxen der gør at langt de fleste spil kan passes ned på en DVD skive.. Blu-Ray formatet giver selvfølgelig nogle fordele, du har bedre plads til bedre lydkvalitet, og et spil som MGS4 bruger rigtig meget plads fordi film i HD kvalitet fylder rigtig meget.. Og det er jo noget det gør rigtig meget brug af.

Men det ændrer ikke på at det ikke nytter noget at have 25 gb texture data når du stadig kun har 512mb ram at overføre det til.

For grafikken er Blu-Ray ligegyldig, men det giver udvikleren nogle friheder på nogle bestemte områder.



Men det er så også kun en lille del af "problematikken".

De udviklerer som udgiver til flere platforme, skal jo tage hensyn til alle tilgængelige og aktive konsoller på markedet - på både godt og ondt. Det vil være for dyrt og tidskrævende at udvikle til hver enkelt maskine/platform.

Desværre går det så bare udover PS3 i denne omgang, da X360 er laveste fællesnævner rent hardwaremæssigt (udover Wii selvfølgelig). Udviklerne bruger oftest X360 (hvis ikke altid) som standard, og det går som regel udover PS3 konverteringerne - senest set i Fallout 3.

Blu-Ray mediet har dog den fordel at SONY bl.a. kan koncentrere sig mere om eksklusive titler såsom Metal Gear Solid (IV). Jeg har ikke set et spil som overgår MGS IV rent grafisk. Det næste store eksklusive titel er Killzone 2, og det ser forbandet godt ud.

På længere sigt er jeg helt sikker på at PS3 trækker fra X360...det kræver bare at udviklerne kan udnytte Cell-arkitekturen optimalt. Der er sket store fremskridt siden launch, men det kan stadig blive bedre.
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 22:11

Yeah hvis du vil have svar på hvorfor grafikken er stort set ens, så er der mere der skal forklares.

De to konsoller har næsten ens Power, PS3'eren er kraftigere men den er så også tilsvarende sværere at få noget ud. Derfor vi ser PS3 eksklusive der begynder at være pænere end Xbox360'erens eksklusive - men der ofrer man så noget performance i multiplatform titler.

At Xbox360 så skulle være "laveste fællesnævner" er langt fra den eneste grud til at den vælges som primær konsol. Der er der en del andre faktorer der spiller ind. Der er en større brugerbase, Xboxen har en højere attach rate (solgte spil per konsol), den er lettere at udvikle til og dermed billigere. Det er nærmere økonomiske grunde end hardwaremæssige grunde der gør den til primær platformen.

 

Men at PS3 har Blu-Ray giver ingen fordel grafisk. Desuden synes jeg stadig det er en nytteløs diskussion, for nogen særlig forskel mellem de to er der ikke.



Redigeret af TobiasKM - 02-Januar-2009 kl. 22:12
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu