recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3mediaserver: èn pc vil ikke tilslutte!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3mediaserver: èn pc vil ikke tilslutte!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3mediaserver: èn pc vil ikke tilslutte!
    Sendt: 13-Maj-2011 kl. 14:49
Jeg er ved at blive frustreret over et nyopstået problem med PS3medieserver. Så jeg skriver her i håb om lidt hjælp.

Min "Kontor PC" vil ikke længere arbejde sammen med PS3'en. På PC'en ligger nyeste PS3MS, dvs. version 1.21.1. Styreprogrammet er Windows 7. Selve programmet kommer ikke med fejlmeddelelser, det er derimod selve PS3, der ikke vil registrere PC'en. Heller ikke når man beder den om at søge efter mediaserverer kommer der noget. Den viser heller intet resultat for WMP, som eller også plejer at komme frem med et ikon.

Det hele har virket fint op til nu. Jeg aner ikke hvad der er galt. Jeg har tilsluttet to andre PC'er på mit hjemmenetværk, og her virker alt fint. De kan sagtens streame (her bruges hhv samme og en tidligere udgave af PS3mediaserver).

Derfor tænkte jeg, at det var routeren (dlink dir 655) der drillede, så jeg lavede et factory reset, men der var ingen ændringer at spore. Derudover har jeg givet faste ip adresser til enhederne.

Jeg fatter ikke rigtig hvorfor, min PS3 ikke vil finde kontor pc'en.

Nogle idéer til hvad der kan være galt???
Til top
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-December-2006
Sted: Denmark
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 20:23
Prøv at slå firewall'en fra på PC'en, for at se om ikonet igen dukker op på ps3'eren.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2011 kl. 19:27
Desuden er der kommet en v. 1.22 - prøv at opdatere. 

Redigeret af Ukke - 22-Maj-2011 kl. 19:28
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 13:36
Jeg gik tilbage til en ældre version (beta: 1.20.412), hvilket åbenbart virkede. På den måde fungerer det igen. Men jeg vil da lige prøve version 1.22 og se om det skulle være bedre.

Firewall skulle være korrekt konfigureret.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu