recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS4 VS Nvidia Shield (VS PS4K)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PS4 VS Nvidia Shield (VS PS4K)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PS4 VS Nvidia Shield (VS PS4K)
    Sendt: 14-April-2016 kl. 14:23
Hej
efter jeg gav min søn en PS3 i julegave er jeg blevet lidt hooked på en PS4, men jeg spiller ikke, da jeg ikke kan finde ud af det :D, dog er det alligevel lidt sjovt at spille lidt med sønnen, vi spiller mest Lego spilene, da jeg bliver rundtosset af alle de hurtige action spil. Her den anden dag så jeg spillet UFC2, hvilket så ret fed ud :D og tekken etc kan jeg også finde ud af :D

Udover at den kan spille, kunne jeg jo finde mine gamle blu-ra frem igen
samt bruge den som mediacenter :D

Men er det bedre at købe en Nvidia Shield mer 8har en nu) eller vente på den såkaldte PS4K?

hvad vil i vælge ?
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2016 kl. 18:47
Hej Flarup...
 
Jeg havde lidt af de samme spekulationer. Men jeg havde - sammen med Frue - lovet datteren en PS4.
Jeg har benyttet utallige timer på, at finde en løsning på om indkøbet skulle vente...
 
Men efter at have fuldt udviklingen på PS4K-fronten og ingen egentlig kan dokumentere de "rygter" som to teknikere snakkede om og som nogle overhørte. Så er det siden eksploderet med rygter og rygters rygte.
 
Noget af det sidste jeg læste, var at det evt. "bare" drejede sig om en kommende opdatering til PS4 for at imødekomme 3D-brillerne, men hvem ved. Sony vil ikke melde noget ud....
 
Så derfor valgte vi at indkøbe en PS4 og så lære, at benytte den. Samtidig kan - hvis man skal stole på rygterne - spillene stadig benyttes på PS4 samt en evt. PS4K.. Wink
Dog vil der være en forskel grafikmæssigt og hvem ved..
 
Men evt. der kommer mere frem på E3 eller hvad det nu kaldes... Og den nye boks - hvis den kommer - bliver nok ikke helt billig - da der skrives om 400 dollars e.l.
 
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2016 kl. 17:23
Ps4 er på mange måder en bedre maskine, når det kommer til spil. En af de væsentligste grunde til at jeg valgte at købe en Shield er, at den er nærmest lydløs i forhold til hvad jeg har oplevet med spillekonsoller. Jeg spiller lidt old school spil (emulators) og streamer film. Her er Shield lidt bedre, efter min mening.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2016 kl. 18:10


Hej.

Hvis valget står mellem PS4 pg PS 4K ville jeg vælge PS 4K p.g.a. at jeg tror at alt udvilking kommer til at ske der. Jeg tror ikke at der vil komme mange nye spil til PS 4.

Jeg har ikke læst nogle rygter om det endnu. Men min personlige mening er at der også snart vil komme en ny nVidia Schield. Den har snart et par år på bagen og det vil være billigere at producere en ny i 16 nm FinFET teknologi end den nyværende i 28 nm.

Hilsen Carsten.

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2016 kl. 18:28
glem ps4k. Der kommer sikkert til at gå mange år før der bliver lavet spil i 4k alligevel

Redigeret af slumbert - 15-April-2016 kl. 19:01
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2016 kl. 18:46

Hej.

Jeg er enig i at der ikke vil komme mange spil i 4K. Det kan PS 4 slet ikke klare.
Det jeg regner med at alle nye spil vil komme i 1080p til PS 4K og ikke i 900p til PS4.

Hilsen Carsten.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2016 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Ps4 er på mange måder en bedre maskine, når det kommer til spil. En af de væsentligste grunde til at jeg valgte at købe en Shield er, at den er nærmest lydløs i forhold til hvad jeg har oplevet med spillekonsoller. Jeg spiller lidt old school spil (emulators) og streamer film. Her er Shield lidt bedre, efter min mening.


Hvad angår spil, så er sagen med Shield at den internt kun kan afvikle Android spil (på mobiltelefon niveau og dermed altså under PS4 niveau). Ideen med shield mht til "rigtige/krævende spil" er at man enten streamer dem på hjemmenetværket fra sin egen high-end gaming PC (NVIDIA Gamestream) eller fra Nvidias egen cloud (NVIDIA GeForce NOW) Med de to sidstnævnte er der tale om ydelse over PS4 og PS4K niveau. (Hvad angår Nvidia Gamestream, naturligvis såfremt man har en high-end gaming PC)

Eksempler (her bil-spil):
Shield Andoid kvalitet: https://www.youtube.com/watch?v=DlJ0bJBVSjU
PC/PS4/X-One kvalitet (sammenlignet): https://www.youtube.com/watch?v=mZfCkRvhkg0



Redigeret af TBC1 - 15-April-2016 kl. 22:29
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2016 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Ps4 er på mange måder en bedre maskine, når det kommer til spil. En af de væsentligste grunde til at jeg valgte at købe en Shield er, at den er nærmest lydløs i forhold til hvad jeg har oplevet med spillekonsoller. Jeg spiller lidt old school spil (emulators) og streamer film. Her er Shield lidt bedre, efter min mening.
Min PS4 (model: CUH-1216B - Star Wars versionen tihi) er fra min siddeposition på ca. 3 meter det jeg vil betegne som komplet lydsløs. Hvis jeg har øret lige over den, så kan jeg høre en sagte rumsteren af en blæser der drejer rundt. Ikke coil whine eller blæser støj. Selv efter heftig gaming, så er det kun en sagte meget lav behagelig øhm "hum" lyd som jeg ofte ikke engang opdager (lyden fra spillet er muted i det scenarie for testens skyld).

Jeg er sindsygt overfølsom for lyd, grænsende til stress udvikling, og min PS3 (kan ikke huske model) var et mareridt. Den lød som et jetfly, især hvis den fik 4 vægge omkring sig uden decideret at være lukket inde. Den der med at skrue op for lyden, så man overdøver blæserstøj virker ikke for mig. Den skal være ikke eksisterende.

Om det gælder alle PS4 modeller, skal jeg ikke kunne sige
.
Har også Steam Link samt kontroller, som virker forbandet godt med steams big picture mode og over 200 spil (hurra for sæson udsalg på steam). Super billig løsning, forudsat man har en gamer PC, for en no BS tilkobling af PC til tv over netværk. Var nemmere end at sætte min chromecast til.

Måske skal der dog en Nvidia Shield ind i familien .. bare fordi .. ffs i lokker :)


Redigeret af Guyver - 16-April-2016 kl. 13:12
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2016 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Ps4 er på mange måder en bedre maskine, når det kommer til spil. En af de væsentligste grunde til at jeg valgte at købe en Shield er, at den er nærmest lydløs i forhold til hvad jeg har oplevet med spillekonsoller. Jeg spiller lidt old school spil (emulators) og streamer film. Her er Shield lidt bedre, efter min mening.

I'm sorry, men det er altså noget vås. Hvis det primære formål for indkøbet er spil, så er PS4 en markant bedre løsning.

Jeg sidder ca. 3 meter fra min PS4 og kan sagtens høre den. Det er den eneste ulempe ved PS4'en, som ellers er en fantastisk spilkonsol.


Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2016 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej.

Jeg er enig i at der ikke vil komme mange spil i 4K. Det kan PS 4 slet ikke klare.
Det jeg regner med at alle nye spil vil komme i 1080p til PS 4K og ikke i 900p til PS4.

Hilsen Carsten.
 
altså næsten alle spil til PS4 i dag er 1080P.
og ligesom der stadig laves nye spil til PS3, så vil der i mange år komme nye spil til PS4 selvom der skulle komme en PS4K
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2016 kl. 18:07
Det kan da ikke betale sig at vente på ps4k. Der er ingen der ved hvornår den kommer og de kommer nok ikke på markedet så længe ps4 har en klar førerposition.

Kan man ikke undvære en ps4 npår den kommer på markedet, så må man jo frem med gysserne igen....

Redigeret af slumbert - 03-Maj-2016 kl. 18:07
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2016 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

I'm sorry, men det er altså noget vås. Hvis det primære formål for indkøbet er spil, så er PS4 en markant bedre løsning.
Er det ikke også præcis dét, Claus skriver?

Anyway, PS4 og Shield bør ikke sammenlignes; de tjener hver sit formål.

Hvis du skal game, intet andet, og har budgettet til det, så er det rigtige valg helt klart en PS4.

Shield har de samme muligheder og begrænsninger som en highend Android-telefon, men med remote-venligt interface og hvor enkelte funktioner er suppleret af Nvidias egne løsninger (Gamestream og Geforce NOW). Den bør reelt ikke være en konkurrent til de "rigtige" konsoller, selvom Nvidia prøver at overbevise os om det modsatte.

Mht. PS4 vs. PS4K: så længe Sony beholder 4-tallet i navnet, så vil jeg godt vædde på, det vil være ekstremt begrænset, hvad en PS4K kan køre, som en PS4 direkte ikke vil kunne.
Jeg tillader mig at sige, at hvis du for fem måneder siden købte en PS3 - ikke en PS4 - så vinder du sandsynligvis intet ved at vente på PS4K.

Jeg har erstattet min PS4 med en Shield og en ordentlig gamercomputer på loftet. Det fungerer!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu