recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS4??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS4??

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 10:04
PS3 er kun i sin teenageår. Det er 3 år siden den kom på gade, så i forhold til f.eks. Playstation 2, er den ikke engang halvvejs i sin levetid...

Det samme gælder egentlig Blu-Ray mediet. Det er også kun lige i sine ungdomsår - folk hænger stadig fast i DVD.

Selvfølgelig har Sony planer om en PS4, alt andet ville være dumt - men spørgsmålet er hvilken arkitektur de vil anvende. Det var tydeligt at de tog en chance med den nuværende arkitektur, men hvis de kan få styrket deres værktøjer kan Cell stadig være vejen frem - men hvem ved om de træder et skridt tilbage til en anden platform...

Gør de det, så hænger bagudkompatibiliteten måske i en tynd tråd...

Men hvor om alt er, så tror jeg ikke vi skal forvente egentlige "leakede" rygter før om 3-4 år...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Har I hørt rygter om en PS4.. Og hvornår?

Hvad værre er at jeg flere steder kan læse at den (hvis den kommer) måske ikke vil have Blu-ray drev - det kan da ikke passe???

Den kommer sikkert inden år 2020 TongueWink  og til den tid ved man sikkert ikke hvad Blu-Ray erWink
det var noget der stod om i historiebøgene Sleepy
Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 10:59

Ren spekulation, men når vi nu er i gang med dét... Der kommer næppe en PS4, før Sony vil være i stand til at lave et fremskridt som får folk til at tabe kæben. Hver PS generation indtil nu har, på tidspunktet for lanceringen, været et kæmpe skridt fremad. Jeg tror der er en del tid endnu til at man vil kunne gøre dét udelukkende på rå CPU/GPU-kraft. Først når man kan argumentere for at PS3 er ved at være decideret forældet (ikke bare rent teknisk, men i folks oplevelse af produktet overfor andre), vil PS4 være relevant. Og spørgsmålet er om det punkt overhovedet kommer, hvis vi taler rå computerkraft. Der er grænser for hvor meget bedre grafisk performance vil påvirke spil-oplevelsen, medmindre det er en MEGET markant forbedring. Derfor tror jeg at PS4 vil være en drastisk omvæltning af hele konceptet omkring det at spille. PS2 hjalp DVD en del, PS3 hjalp BD en HEL del, PS4 kan sagtens tænkes at ville hjælpe download, ved at lade dét være den eneste mulighed. Jeg tror Sony vil have brug for at gå helt nye veje.

Måske bliver PS4 slet ikke en PS, men en sammensmeltning af PS og PSP?

Måske bliver PS4 simplicity frem for alt, hvor PS3 var avanceret - strøm, HDMI, netværk, nichts weiter - al kommunikation via trådløst netværk, ingen fysiske tilslutninger overhovedet. Tving folk til at bruge en download store,  som man selv kontrollerer - det er dér pengene ligger.

Jeg tror vi skal tænke meget mere ud af boksen, for at forestille os hvad PS4 vil komme til at tilbyde. Jeg tvivler stærkt på at det bare bliver en PS3 med kraftigere CPU. Hvis PS4 skal være en succes, skal de blandt andet tage kontrol-systemet et helt nyt sted hen, dvs. være andet og mere end bare en avanceret version af WII. Uden at jeg kan pege på præcist hvordan - hvis jeg kunne det, så var jeg nok ansat hos Sony... Wink

Måske får den indbygget LED-projektor?
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2006
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Håber da ikke at der kommer en PS4, ikke foreløbig.

Bagstræber!

PS3 [og XBox360] er teknisk set allerede håbløst lagt i gruset af de PC'ere man kan samle i dag, hvad angår grafik og teknisk ydelse. Vi trænger så absolut til en ny PS og XBox
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 15:36
Næ, hvorfor det? Ja - de er teknisk set bag ud, men betyder det at konsolejerne er ude af stand til at nyde spil med fedt gameplay + god grafik?? 
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 15:36
Jeg tror da nok vi kommer til at se næste generation af konsoller på markedet i løbet af 2-3 år.

Sådan er udviklingen og konkurencen. Hvis en producent kommer med noget nyt for at få større markeds andele, ja så er de andre nødt til at følge med.

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Næ, hvorfor det? Ja - de er teknisk set bag ud, men betyder det at konsolejerne er ude af stand til at nyde spil med fedt gameplay + god grafik?? 

Ikke for alle, men for dem der som jeg går mere op i deres spiloplevelse.

Jeg har købt en XBox 360 controller til min PC, og er nødt til at slæbe min PC med dens ellers efterhånden gamle Geforce GTX 295 ind i stuen og slutte den til projektoren hvis jeg vil spille stort set alt andet end Wipeout HD (som er et godt eksempel på hvordan alle spil BURDE afvikles på en konsol) i min projektors native opløsning (1080p) med ordentlig framerate,  antialiasing og anisotropic filtering, mens min PS3 står på tv bænken og ser til. Og tro mig, spille i 1080p med ordentlig framerate,  antialiasing og anisotropic filtering, det vil man gerne på 123. Og mon ikke der også efterhånden er mange 50" TV ejere der gerne ville kunne det samme? Min spil oplevelse ødelægges i hvert fald af konsolspillenes ofte alt for dårlige framerate og aliasing.

Så JEG ville i hvert fald kun hilse en PS4 velkommen, og i modsætning til andre i tråden i modsætning til andre håbe på at en sådan kommer.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 17:52
De fleste med 50" skærme, inkl. undertegnede, sidder ikke tæt nok på skærmen til at se forskel på HD og FullHD.
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 18:31
Til gengæld tror jeg på en ny PSP til holiday season næste år. Og tror at den bliver vild. Batteriet skal bare holde mindst dobbelt så meget. Grrr...

BORING!
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

De fleste med 50" skærme, inkl. undertegnede, sidder ikke tæt nok på skærmen til at se forskel på HD og FullHD.

I det mindste kan man ikke sidde så langt væk at man ikke vil bemærke en dårlig framerate, og man skal også sidde meget langt væk for ikke at kunne se forskel på om der er antialiasing eller ej. (om man så lader sig gå på af sådanne ting eller ej er en anden snak).

Men nu har jeg så tidligere skrevet mine grunde til at jeg syntes det ville være fedt med nye, større og kraftigere konsoller.

Og det der virkeligt undrer mig såre er at der nu er 3 af jer der så har talt mig imod i den forbindelse, frem for at håbe på nye, større og kraftigere konsoller sammen med mig.  ...Er jeg da virkelig den eneste der gerne ser nye større og kraftigere konsoller?

Jeg er dybt forundret, ikke mindst i betragtning af at recorderes forum jo formentligt ikke burde have sit primære fokus på f.eks. sparetips, men jeg i stedet forestillede mig var et sted for folk med interesse for ny elektronik. Stern Smile
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 11:15
Klap hesten - det handler ikke om sparetips, men om at PS3 stadig har en del uudnyttede ressourcer. Gu er vi da mange der skal have en PS4 når den engang kommer, men markedet er slet ikke klar til en ny generation. PS3'eren sælger stadig fint, og har mange år i sig endnu. Som Otto siger, skal de nok tænke meget ud af boksen, og komme med noget helt nyt - det kunne som skrevet være download-only. Men det kræver jo også at markedet er klar til den slags. Hvis kunderneikke har bredbånd, nytter det jo ikke noget at sælge dem en konsol der kun virker via kæmpe downloads.

Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

I det mindste kan man ikke sidde så langt væk at man ikke vil bemærke en dårlig framerate, og man skal også sidde meget langt væk for ikke at kunne se forskel på om der er antialiasing eller ej. (om man så lader sig gå på af sådanne ting eller ej er en anden snak).

Men nu har jeg så tidligere skrevet mine grunde til at jeg syntes det ville være fedt med nye, større og kraftigere konsoller.

Og det der virkeligt undrer mig såre er at der nu er 3 af jer der så har talt mig imod i den forbindelse, frem for at håbe på nye, større og kraftigere konsoller sammen med mig.  ...Er jeg da virkelig den eneste der gerne ser nye større og kraftigere konsoller?

Jeg er dybt forundret, ikke mindst i betragtning af at recorderes forum jo formentligt ikke burde have sit primære fokus på f.eks. sparetips, men jeg i stedet forestillede mig var et sted for folk med interesse for ny elektronik. Stern Smile

En konsol vil aldrig nogensinde kunne følge med en PC, alene af den grund at det koster ufattelig med summer at udvikle en konsol (derfor konsolspil er så dyre, for hvad de ikke tjener på konsollen, som er nød til at blive solgt med tab i starten, hentes der ind på spillene) og derfor er en konsol nød til at have en lang levetid, for at det er økonomisk rentabel for Sony/Microsoft/Nintendo men også spiludviklerne.

Tro mig, hvis de nævnte firmaer kunne tjene flere penge på at spytte en konsol ud i et hurtigere tempo, så gjorde de det Smile
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu