Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
ipk
Super bruger
Oprettet: 04-Juli-2007
Sted: Viborg, Denmark
Status: Offline
Point: 333
|
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 11:29 |
Her er en tråd om 58 modellen på AVForums
Der er snak om at når man slår Cinema Smooth til bliver det sorte mere grålig i farven, men ellers bliver den rost.
http://www.avforums.com/forums/plasma-televisions/990633-sam sung-ps58b850-58-inch-owners-thread-9.html
|
Mv. Ivan
Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2.
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 2195
|
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 11:41 |
ipk skrev:
Her er en tråd om 58 modellen på AVForums
Der er snak om at når man slår Cinema Smooth til bliver det sorte mere grålig i farven, men ellers bliver den rost.
http://www.avforums.com/forums/plasma-televisions/990633-sam sung-ps58b850-58-inch-owners-thread-9.html
|
Der er vidst ikke tale om et kalibreret tv.
Redigeret af Firebird - 03-Juli-2009 kl. 11:42
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
MichaelKB
Bruger
Oprettet: 17-Juli-2006
Point: 194
|
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 12:17 |
Jeg forsøger at smide et par BD skiver på i håb om, at TV2s Liebhaverne generelt er dårligt produceret TV. Dog så jeg det også ved hurtigt bevægende horizontale rulletekster.
Prøver også med cinema smooth som jeg ikke har prøvet.
Ja, når jeg kører 100 htz demoen igennem kan jeg sagtens se forskel. På den side hvor det IKKE er slået til er teksten slørret/utydelig og på den anden side hvor det er slået til er det knivskarpt - men det er altså kun i demo´en.
Mvh
|
 |
JENC
Guld medlem
Oprettet: 22-April-2009
Point: 615
|
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 16:01 |
Jeg lytter ligemed, da jeg selv lurer lidt på dette TV.
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 16:27 |
MichaelKB skrev:
Jeg forsøger at smide et par BD skiver på i håb om, at TV2s Liebhaverne generelt er dårligt produceret TV. Dog så jeg det også ved hurtigt bevægende horizontale rulletekster.
Prøver også med cinema smooth som jeg ikke har prøvet.
Ja, når jeg kører 100 htz demoen igennem kan jeg sagtens se forskel. På den side hvor det IKKE er slået til er teksten slørret/utydelig og på den anden side hvor det er slået til er det knivskarpt - men det er altså kun i demo´en.
Mvh
|
100 Hz er knivskabt? Kan det så være at 100 Hz ikke er slået til i dit tv? Men, det kunne jo også være kildematerialet der ikke var det bedste.
|
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
.FTH'
Guld medlem
Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Point: 819
|
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 16:42 |
Hvad er det blevet fundet frem til?
|
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
 |
clausewitz
Guld medlem
Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
|
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 17:21 |
MichaelKB skrev:
Jeg lagde mærke til, at der ved panoreringer blev skabte noget utydelighed i billedet - det er svært at beskrive. Ting der stod skarpt før panoreringen blev lettere pixelleret/utydeligt ved panorering.
Det kunne også ses ved rulletekster horizontalt - der blev teksterne også utydelige - jo hurtigere teksterne kørte desto mere utydeligt blev teksten.
|
Oplever nøjagtigt det samme på et PX80. Specielt det du skriver vedr. hurtige horizontale rulletekster har jeg også konstateret og jeg har undret mig over at andre ikke har set det. På et PX80 kan man afhjælpe problemet ved at slå over på 50 Hz, men det er dog ikke noget der generelt er brugbart da billedet med 100 Hz er at foretrække. Jeg undrer mig dog over at 100 Hz eller højere (isoleret set) skulle være en fordel ved hurtige bevægelser som jeg ofte ser det fremhævet (ikke mindst af sælgere).
Mener dog at xcardman er kommet med en del af svaret. Jeg tror heller ikke det er dit tv der har en fejl men udsendelserne der er ringe.
xcardman skrev:
Liebhaverne og panoreringer er dårlige selv på et crt tv. netop panoreringer eller motion skulle ellers være en force på en 855. hvad tv har du haft før, på en 50 tommer ses fejl mere tydeligt. panoreringer er dårlige på mange tv udsendelser og har ikke noget med dit tv og gøre. |
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 17:37 |
clausewitz skrev:
MichaelKB skrev:
Jeg lagde mærke til, at der ved panoreringer blev skabte noget utydelighed i billedet - det er svært at beskrive. Ting der stod skarpt før panoreringen blev lettere pixelleret/utydeligt ved panorering.
Det kunne også ses ved rulletekster horizontalt - der blev teksterne også utydelige - jo hurtigere teksterne kørte desto mere utydeligt blev teksten.
|
Oplever nøjagtigt det samme på et PX80. Specielt det du skriver vedr. hurtige horizontale rulletekster har jeg også konstateret og jeg har undret mig over at andre ikke har set det. På et PX80 kan man afhjælpe problemet ved at slå over på 50 Hz, men det er dog ikke noget der generelt er brugbart da billedet med 100 Hz er at foretrække. Jeg undrer mig dog over at 100 Hz eller højere (isoleret set) skulle være en fordel ved hurtige bevægelser som jeg ofte ser det fremhævet (ikke mindst af sælgere).
Mener dog at xcardman er kommet med en del af svaret. Jeg tror heller ikke det er dit tv der har en fejl men udsendelserne der er ringe.
xcardman skrev:
Liebhaverne og panoreringer er dårlige selv på et crt tv. netop panoreringer eller motion skulle ellers være en force på en 855. hvad tv har du haft før, på en 50 tommer ses fejl mere tydeligt. panoreringer er dårlige på mange tv udsendelser og har ikke noget med dit tv og gøre. |
|
Jeg tror altså også at det er kildematerielet eller måske signalet der ikke er for godt, men bortset fra dét, så er 100 Hz ikke lige vellykket på alle tv.
Redigeret af Firebird - 03-Juli-2009 kl. 17:37
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
clausewitz
Guld medlem
|
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 17:56 |
Jeg synes stadigt det ville være interessant at høre fra andre hvordan I oplever hurtige horizontale tekster meget gerne også fra Pioneer-ejere. Vi snakker om de hurtige tekster der afslutter programmer som Go'Aften DK, Deadline etc. (hvis jeg husker rigtigt) og ikke nyhedslinierne fra TV2 News og CNN. Hvis I kan skifte mellem 50/100 Hz så vil dette også være interessant.
|
 |
clausewitz
Guld medlem
|
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 18:00 |
Firebird skrev:
men bortset fra dét, så er 100 Hz ikke lige vellykket på alle tv.
|
Kunne da også godt tænke mig at høre hvordan CRT klarer det (også om det har betydning hvis der kan skiftes mellem 50/100 Hz).
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 18:36 |
clausewitz skrev:
Firebird skrev:
men bortset fra dét, så er 100 Hz ikke lige vellykket på alle tv.
|
Kunne da også godt tænke mig at høre hvordan CRT klarer det (også om det har betydning hvis der kan skiftes mellem 50/100 Hz).
|
100Hz er en del bedre på mit JVC fra 2006 end det var på mit tidligere Grundig 100 Hz som jeg købte brugt i 2001. Det gælder stort set hele billedbehandlingen. Hvis det går hurtigt kan jeg godt se "sløret" eller at det ikke er helt så tydeligt som når teksterne ruller i "normalt" tempo, men det er ikke sådan at jeg ikke kan læse, hvad der står. Mine øjne kan bare ikke altid læse så hurtigt som teksterne ruller. 
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
MichaelKB
Bruger
Oprettet: 17-Juli-2006
Point: 194
|
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 13:46 |
Hej med jer,
Efter at have testet lidt må jeg konstatere at der stadig er pixelleret slør /utydelighed ved panoreringer og hurtige bevægelser ved DVB-T modtagelse.. Men jeg er overbevist om at jeg har fået en mandagsmodel, da tuneren er begyndt at opføre sig mærkeligt - giver en del sne på analoge signaler - der i øvrigt ikke har været før.
Jeg har taget kontakt til Samsung - så må se hvad der sker.
Mvh MichaelKB
|
 |