recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS50B855, støj
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS50B855, støj

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 15:37
Man kan vel snart forvente, at fejlen nu bliver rettet i produktionen hos Samsung, så det er iorden hvis man køber et...
Til top
Mono Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juli-2008
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2009 kl. 00:42

jeg stjæler lige tråden til et lille spørgsmål eller 2:).

Jeg har haft en 32" lcd før jeg fik min samsung 855 i mandags, jeg kørte 720p på tvet med et meget stabilt billede.

Tingen er så at jeg syns billedet kan være lidt "60hz agtig" ved afspilling af 1080p/24 matriale på samsungen

Mediecentret spytter billedet op med 1920x1080/24hz

Med cinema smooth ser det "ok" ud, men syns stadig jeg kan se lidt flimmer ved lyse scener.

Kan godt være det bare er sådan plasma ser ud og jeg kan sikkert også overleve det uden problemer efter Cinema smooth blev slået til.

Jeg ville bare høre om i har oplevet noget i samme stil med 1080p/24

Til Selve tråden kan jeg sige min også larmer en del, ringer til prestige service imorgen.

mit andet spørgsmål er angående Rasmuses test på flatpanels.

Jeg har kalibreret mit tv efter hans instrukser dog syns jeg at nogle scener i film bliver næsten for mørke, der er flere gange hvor jeg faktisk ikke kan se det hele.

Har i prøvet det samme?..

Det skal lige siges det her er kun ved afspilling af 1080/24.

Som en sidste ting kan jeg tilføje at jeg har prøvet med en WDTV boks og det var samme resultat med mindre flimmer i lyse scener og stadig alt for mørkt i nogle scener (flere film testet) ironman grotten hvor han laver den første mini mech og så dark knight.

Ellers kan jeg kun sige WOW :) fedt vildt tv.

jeg trak dog nitten og købte mit til 15800 ved prc som så faldt 800kr dagen efter, overvejer om jeg skal prøve at ringe og spørge om det kan passe jeg skal betale 800kr ekstra ;)

Popcorn hour a-110
Samsung UE46B7070
Samsung C5550 5.1
Til top
thomasNY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2009
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2009 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Mono Mono skrev:

jeg stjæler lige tråden til et lille spørgsmål eller 2:).

Jeg har haft en 32" lcd før jeg fik min samsung 855 i mandags, jeg kørte 720p på tvet med et meget stabilt billede.

Tingen er så at jeg syns billedet kan være lidt "60hz agtig" ved afspilling af 1080p/24 matriale på samsungen

Mediecentret spytter billedet op med 1920x1080/24hz

Med cinema smooth ser det "ok" ud, men syns stadig jeg kan se lidt flimmer ved lyse scener.

Kan godt være det bare er sådan plasma ser ud og jeg kan sikkert også overleve det uden problemer efter Cinema smooth blev slået til.

Jeg ville bare høre om i har oplevet noget i samme stil med 1080p/24

Til Selve tråden kan jeg sige min også larmer en del, ringer til prestige service imorgen.

mit andet spørgsmål er angående Rasmuses test på flatpanels.

Jeg har kalibreret mit tv efter hans instrukser dog syns jeg at nogle scener i film bliver næsten for mørke, der er flere gange hvor jeg faktisk ikke kan se det hele.

Har i prøvet det samme?..

Det skal lige siges det her er kun ved afspilling af 1080/24.

Som en sidste ting kan jeg tilføje at jeg har prøvet med en WDTV boks og det var samme resultat med mindre flimmer i lyse scener og stadig alt for mørkt i nogle scener (flere film testet) ironman grotten hvor han laver den første mini mech og så dark knight.

Ellers kan jeg kun sige WOW :) fedt vildt tv.

jeg trak dog nitten og købte mit til 15800 ved prc som så faldt 800kr dagen efter, overvejer om jeg skal prøve at ringe og spørge om det kan passe jeg skal betale 800kr ekstra ;)

Jeg har lige bestilt nogle bluray film blandt andet The dark night, så skal jeg nok lige teste mit for det med de mørke farver...

Redigeret af thomasNY - 16-Juli-2009 kl. 21:00
Til top
Mono Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juli-2008
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 09:44

Oprindeligt skrevet af thomasNY thomasNY skrev:

Jeg har lige bestilt nogle bluray film blandt andet The dark night, så skal jeg nok lige teste mit for det med de mørke farver...

Lyder super, glæder mig til at høre hvad du syns.

Efter et par dage med tvet er jeg blevet tilfreds med "mini flimmer i meget lyse scener" det tænker jeg slet ikke på mere, jeg tror bare det er sådan plasma er. (1080/24p afspilling) Jeg har en ide om det også kan være jeg slet ikke er vant til alle de detajler i 1080p, for billedet er total flydende og ser bare så fedt ud.

Men ja stadig lidt for mørkt i meget mørke film :(

Angående støj så har prestige teknikkeren lovet at komme forbi med gummi dutter istarten af næste uge (yay).

//Christian

Redigeret af Mono - 18-Juli-2009 kl. 09:46
Popcorn hour a-110
Samsung UE46B7070
Samsung C5550 5.1
Til top
dyve Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Maj-2008
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 12:52

Hej,

Så har Samsung teknikeren været ude og tjekke mit PS50b855, som summer ekstremt ved sorte scener.

Han konstaterede at TV'et ikke manglede de omtalte plastik"dutter", så det kunne ikke være fejlen.

Han har dog arrangeret at jeg får en ombytter fra Samsung, for det var selvfølgelig ikke meningen at det skulle larme.

MEN han sagde samtidig at jeg også kunne overveje at få en anden model, da denne model godt kunne "larme" lidt (plasma). Samsung acceptere det først som en fejl ved 30 decib.

Men er der nogen herinde som har et PS50B855 som ikke summer ekstremt meget vedr. feks. sorte scener? Hvis det er "normalt" at det summer så meget vil jeg da overveje at få en anden model.

Mvh.

Kristian

Til top
MichaelKB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juli-2006
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 16:00

Mit summede kun ved meget lyse billeder. Jeg får også en bytter, men jeg havde også problemer med hurtige bevægelser hvor der opstod slør + andre irritationsmomenter.

Mvh
MichaelKB

Redigeret af MichaelKB - 29-Juli-2009 kl. 16:01
Til top
TheStu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Januar-2008
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 05:43
Oprindeligt skrevet af dyve dyve skrev:

Hej,

Så har Samsung teknikeren været ude og tjekke mit PS50b855, som summer ekstremt ved sorte scener.

Han konstaterede at TV'et ikke manglede de omtalte plastik"dutter", så det kunne ikke være fejlen.

Han har dog arrangeret at jeg får en ombytter fra Samsung, for det var selvfølgelig ikke meningen at det skulle larme.

MEN han sagde samtidig at jeg også kunne overveje at få en anden model, da denne model godt kunne "larme" lidt (plasma). Samsung acceptere det først som en fejl ved 30 decib.

Men er der nogen herinde som har et PS50B855 som ikke summer ekstremt meget vedr. feks. sorte scener? Hvis det er "normalt" at det summer så meget vil jeg da overveje at få en anden model.

Mvh.

Kristian

Jeg har presis det samme problem som du har, og ham teknikeren jeg hade ude konstaterede også at "dutterne" var monteret i min skærm, og gav mig samme fortælling om de 30bd. Men jeg har ikke nogle ide om hvor meget eller lidt 30 db er, men overvejer også at bytte min til en anden model, da jeg ikke syntes jeg kan vende mig til den mængte summer den har. Desværre

Til top
AJTHansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-September-2008
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 18:36
Jeg har også fået købt mig et Samsung B855. Men jeg synes
mit det støjer lidt for meget. Har i første omgang prøvet
at få en bytter fra butikken. Og synes også det er blevet
lidt bedre. Men lydløs er det bestemt ikke. Sidder ca. 3m
væk. Og ved normal lydstyrke(ca. 7) kan jeg stadig høre den
brummen der er. Og det er også værst ved mørke scener her.
Andre som døjer med samme problemer. Og som evt har fået
lavet det.
Til top
jespergl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 18:51
jeg kan slet ikke genkende nogen af ovenstående problemer. mit larmer overhovedet ikke .heller ikke tæt på og blu ray kører kanon godt på fjernsynet. men det er sgu trist for jer andre . held og lykke med det
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 18:53
Okay, takker for det hurtige svar. Må jo bare ringe til
Samsung imorgen. Og så tager vi den derfra
Til top
dyve Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Maj-2008
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af AJTHansen AJTHansen skrev:

Okay, takker for det hurtige svar. Må jo bare ringe til
Samsung imorgen. Og så tager vi den derfra

Du må meget gerne melde tilbage hvad de siger til dig.
Jeg er på vej til butikken for at få byttet til TV nr. 3 i dag.

De vil sikkert snart have at jeg vælger en anden model, men der findes bare ikke nogen andre med det design, og de funktionaliteter.....
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 12:09

Jeg har dags dato haft besøg, og de fjernede den før omtalte spole, og så satte de noget dæmper materiale på bagpladen.

For at sige det lige ud: Jeg er ikke tilfreds.

Og som jeg forstod det på teknikeren er de ikke i stand til at løse problemet. Jeg fik endda at vide at mit ikke var særlig slemt. Dog synes jeg at sidst fik jeg det modsatte at vide. Og det bliver stadig værre når billedet er helt sort. Og det er jo et problem da det som regel der der er stilhed i en film.

Er der andre som stadig har problemer. Også efter de har haft besøg af en teknikker.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu