recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ps70 standby strøm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketps70 standby strøm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1368
Direkte link til dette indlæg Emne: ps70 standby strøm
    Sendt: 12-Juli-2007 kl. 13:10

lige et hurtigt spørgsmål til de hurtige..

Lige fået sådan en strømspareskinne fra dong og har smidt mit tv og resten på det..

Men resten slukker ikke når jeg slukker tv'et.. kan det virkelig passe at tv'et bruger mere end 20watt i standby..

Det er godt nok 50" jeg har men alligevel.. det sku temmelig meget

Til top
claus - crtv.dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Maj-2006
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 13:26
Den bruger lige omkring de 20 watt de første ca. 3-5min efter man har slukket, derefter kommer der så et lille klik og den går ned på de ca. 0,7 watt...
Panasonic Center Radio/TV - www.crtv.dk
Til top
KlausJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2004
Point: 225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 15:15
Hej nitrotg

Hvis du har DVB-T tuner i dit TV, så kan det godt have et højere standby-forbrug, hvis den er slået til.
Panasonic skriver vist 20 w standby-forbrug med DVB-T tuneren slået til og ½w uden. Jeg tror, jeg målte 40 w på mit PX70.
Jeg har sat min sourroundreceiver til at styre strømskinnen og TV, CD, DVD m.m. slukker så helt og har altså intet standby-forbrug.
Nu er der måske nogen, der mener, at TV'et har bedst af at stå standby, når det er slukket - det håber jeg ikke. Det har ingen problemer med at huske indstillingerne.
Med venlig hilsen

Klaus Jensen
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 15:21

Der er dvb-t i men bruger den ikke da jeg har selector..

Er der nogen måde man kan slå det fra på?

Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 15:22
btw.. den slukker heller ikke for tingene hvis jeg slukker helt for tv'et.. det burde den da..
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 15:34
Også lige prøvet at smide selectoren på som den der tænder det hele men den bruger åbenbart ikke nok strøm til at den tænder de andre ting.. :/
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 16:01
Din strømskinne kunne vel være defekt. Kan man ikke prøve at sætte en sofalampe i?
mvh Christian
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 16:05
Hej nitrotg,

Tilslutter du enhederne - og tænder i den rigtige rækkefølge (når du første gang tilslutter og tænder)? Jeg havde selv nogle problemer med en USB el-spareskinne, hvor det viste sig at den kunne 'gå i baglås' hvis der ikke blev slukket og tilsluttet i rigtig rækkefølge.

Fr.b. Forsyning - Tilslutning
Oprindeligt skrevet af skrev:

• Sluk tv og andet udstyr
  • Sæt tv'ets strømstik i den markerede stikprob i elspareskinnen
  • Sæt de øvrige strømstik i elspareskinnen fra dvd, parabolmodtager, video, halogenlampe etc.
  • Tænd for strømmen til elspareskinnen og tænd for dit tv via din fjernbetjening.

Som claus-crtv.dk skriver, skal der gå 3-5 minutter efter du har sat TV'et i standby (fra fj.betj.), før relæet i TV'et klikker / slukker - og resten af udstyret slukker - har du tålmodigt ventet så længe?

/Lars
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 16:28

Ok har lige prøvet at smide en sofa lampe til.. så funker det hele fint..

Men sætter jeg tv'et til virker det ikke.. både i standby (også i 10min standby) og hvis jeg slukker helt for tv'et (den store sorte knap på tv'et) de andre ting slukker stadig ikke..

Det sku lidt underligt.. for så skulle tv'et bruge 20w+ selvom jeg har slukket helt for det???

Har også prøvet dit  anvisning laursen.. stadig samme resultat

Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 21:57

Oprindeligt skrevet af KlausJ KlausJ skrev:

Hej nitrotg

Hvis du har DVB-T tuner i dit TV, så kan det godt have et højere standby-forbrug, hvis den er slået til.
Panasonic skriver vist 20 w standby-forbrug med DVB-T tuneren slået til og ½w uden. Jeg tror, jeg målte 40 w på mit PX70.
Jeg har sat min sourroundreceiver til at styre strømskinnen og TV, CD, DVD m.m. slukker så helt og har altså intet standby-forbrug.
Nu er der måske nogen, der mener, at TV'et har bedst af at stå standby, når det er slukket - det håber jeg ikke. Det har ingen problemer med at huske indstillingerne.

Hvordan slukker man DVB_t tuneren?

Nu har jeg ikke testet mit std.by strøm...

Men tvet bruger nu også noget energi når det kører...

de sidste par dage har jeg kørt 24timer med tv´et for at køre DVD for opstart at plasma´en.. har aflæst elmåleren, og er steget fra 7KW/h i døgnet til 14KW/h døgnet

Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu